فارس/ شبکه اسکای نیوز عربی به نقل از منابعی در وزارت دفاع آمریکا از طرح دولت جدید این کشور برای گفت‌و‌گوی مستقیم با تهران خبر داد.

پشت پرده نقشه بایدن برای گفت‌وگو با ایران در گزارش رسانه غربی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خبرنگار شبکه «اسکای نیوز عربی»، عصر امروز (دوشنبه)، به نقل از منابعی در پنتاگون از طرح جدید دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران خبر داد.
اسکای نیوز به نقل از منابع یادشده در این خصوص نوشت: «دولت بایدن از طریق میانجی‌های اروپایی ابتکاری به راه خواهد انداخت برای گفت‌و‌گوی مستقیم با تهران».
این گزارش در حالی منتشر شده است که روز گذشته نیز کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌و‌گویی تلفنی با «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در خصوص مسائل مرتبط با ایران، روسیه و چین گفت‌و‌گو کرده است.
پیشتر، جو بایدن در زمان رقابت‌ انتخاباتی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفته بود که قصد دارد در صورت بازگشت ایران به پایبندی کامل به برجام، آمریکا را به توافق هسته‌ای بازگرداند.
با این حال، او در اظهاراتی مبهم گفته این مسئله را مبنایی برای آغاز مذاکراتی جدید بر سر «قوی‌تر و طولانی‌تر کردن» برجام قرار خواهد داد.
«آنتونی بلینکن»، گزینه پینشهادی بایدن برای تصدی سمت وزیر خارجه آمریکا هم در جلسه استماع مجلس سنا برای تأیید صلاحیت خود تصریح کرد دولت بایدن قصد دارد بازگشت به برجام را «سکویی» برای تقویت و تمدید برجام و پرداختن به سایر حوزه‌های مختلف با ایران قرار دهد. 
جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده هیچ گونه پیش‌شرطی را برای بازگشت آمریکا به برجام نخواهد پذیرفت.