رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده پس از جنجال‌هایی که بعد از انتخابات اخیر آمریکا به راه انداخت، روز گذشته دفتری را در فلوریدا به امید بازگشت مجدد به سیاست افتتاح کرد.

افتتاح «دفتر ریاست‌جمهوری سابق آمریکا» در فلوریدا!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پس از جنجال‌هایی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان) با مطرح کردن ادعاهای بدون سند و مدرک درباره تقلب گسترده در انتخابات به راه انداخت، رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که ترامپ روز گذشته در سواحل «پالم بیچ» ایالت فلوریدا دفتری تحت عنوان «دفتر ریاست‌جمهوری سابق آمریکا» افتتاح کرده است.

خبرگزاری رویتر در این خصوص گزارش کرد، ترامپ در دفتر جدید خود در صدد پیشبرد برنامه‌های دولت خود می‌باشد.

در بیانیه‌ دفتر ریاست‌جمهوری سابق آمریکا که در خصوص افتتاح دفتر جدید ترامپ منتشر شده، آمده است: «این دفتر مسئول مدیریت مکاتبات، بیانیه های عمومی، حضورها و فعالیت‌های رسمی برای پیشبرد منافع ایالات متحده و انجام دستورکارهای دولت ترامپ از طریق حمایت، سازماندهی و فعالیت عمومی است».

این اعلامیه درست در همان روزی منتشر شده است که مجلس نمایندگان‌آمریکا، بند استیضاح ترامپ به اتهام ترغیب به خشونت و شورش قبل از حمله ۶ ژانویه (۱۷ دی ماه) طرفدارانش به ساختمان کنگره را به سنا ارائه داد و جلسه سنا برای بررسی این لایحه ۹ فوریه (۲۱ بهمن ماه) آغاز می‌شود.

«بی‌بی‌سی» پیشتر گزارش داده بود چنانچه دموکرات‌ها تغییری در قواعد رأی‌گیری ایجاد نکنند این به معنای آن خواهد بود که محاکمه ترامپ روز سه‌شنبه آغاز خواهد شد.

طبق گزارش روزنامه انگلیسی «ایندپندنت»، در سربرگ مخصوص دفتر ترامپ نوشته شده است که ترامپ «همیشه و تا ابد قهرمان مردم آمریکا باقی خواهد ماند».

آنطور که در این گزارش آمده است، دفتر جدید ترامپ قرار است به کمک دستیاران دولت قبلی وی و کارمندانی دیگر اداره شود.

ترامپ در اظهارات خداحافظی خود در آخرین روز ریاست‌جمهوری به هوادارانش گفت: «ما به شکلی بازمی‌گردیم و کاری می‌کنیم اما حالا نه».

طبق این گزارش، ترامپ قبل از آنکه ریاست‌جمهوری را ترک کند، با دستیاران خود در خصوص تشکیل یک حزب سیاسی به نام «حزب میهن‌پرستی» گفت‌وگو کرده بود.

کنگره آمریکا حدود دو هفته پیش در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

اما حامیان ترامپ به سمت کنگره هجوم بردند و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی وارد ساختمان کنگره شدند. در جریان این حملات پنج نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

در همین راستا، مجلس نمایندگان آمریکا بامداد ۲۵ دی‌ماه با ۲۳۲ رأی موافق و ۱۹۷ رأی مخالف، طرح استیضاح مجدد ترامپ را تصویب کرد.  این اولین بار در تاریخ ۲۴۴ ساله ایالات متحده است که مجلس نمایندگان این کشور، دو بار طرح استیضاح یک رئیس‌جمهور را تصویب می‌کند.

برخی از تحلیلگران می‌گویند استیضاح و محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا از آن جهت حائز اهمیت است که می‌تواند از بازگشت او به قدرت جلوگیری کند.