منصور حقیقت‌پور گفت: جهانگیری باید توبیخ شود نه اینکه بگوید اگر از من دعوت شود، نامزد ریاست‌جمهوری می‌شوم.

منصور حقیقت‌پور: جهانگیری چه گلی بر سر کشور زده است که ادعای ریاست‌جمهوری دارد؟/ او باید به جای نامزد شدن، توبیخ شود/ جهانگیری نمی‌تواند اپوزیسیون دولت شود/ افکار تاجزاده شبیه به محمدرضا پهلوی شده است/ بزرگ‌ترین اشتباه اصلاح‌طلبان دوری از رهبری است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: اسحاق جهانگیری می‌تواند نامزد اصلاح‌شود یا خیر؟ این پرسشی است که در روزهای اخیر به دفعات به گوش می‌رسد و نشانه‌هایی هم برای پاسخ دادن به آن به دست آمده است؛ از جمله خبری که محمدرضا باهنر داد که جهانگیری خودش تمایل دارد در انتخابات نامزد شود یا دفاعیات تعدادی از اصلاح‌طلب مبنی بر ضرورت نامزدی او. با دانستن چنین پیش‌فرض‌هایی باید به یک پرسش دیگر پاسخ داد؛ آنکه آیا جهانگیری قابلیت ریاست‌جمهوری را دارد و مردم به او اقبال نشان می‌دهند یا نه؟

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «آقای جهانگیری اول بچه‌ای که به دنیا آورده را جمع کند بعد به فکر ریاست‌جمهوری باشد. هیچکس فراموش نکرده است که او در انتخابات سال96 چه شعارهایی می‌داد و یادمان هست که همین آقای جهانگیری مسخره می‌کرد که چرا مردم باید در صف مرغ و گوشت بایستند. حالا خودش به وضع کنونی نگاه کند و ببیند وضعیت مردم بهتر شده است یا بدتر؟ آقای جهانگیری در تمام عملکرد دولت دولت و شعارهای بر زمین‌مانده دولت شریک است».

او ادامه داد: «آقای جهانگیری باید مورد سوال قرار بگیرد و توبیخ شود نه اینکه بگوید اگر از من دعوت شود، نامزد ریاست‌جمهوری می‌شوم. او چه گلی بر سر کشور زده است که ادعای ریاست‌جمهوری دارد؟ نیروهای سیاسی و مردم باید به سمت انسان‌های محکمی بروند که مدیریت را بلد هستند نه افرادی که سابقه روشنی در مدیریت کشور ندارند».

او درباره اختلافات جهانگیری با روحانی و نزدیکانش اظهار کرد: «حتما اختلاف‌هایی میان او با روحانی، واعظی و نوبخت وجود داشت؛ به خصوص در تعیین کابینه دولت دوم روحانی. آقای روحانی وظایف خود را انجام نمی‌داد و شاهد وضعیتی بودیم که رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور وزرا را تعیین می‌کردند و همه این‌ها باعث ایجاد اختلاف در دولت شد. در مجموع هم روحانی نتوانست کابینه‌ای هماهنگ و یک‌دست ایجاد کند».

او در پاسخ به این پرسش که آیا جهانگیری می‌تواند مستند به این اختلافات در جایگاه اپوزیسیون دولت بنشیند، تصریح کرد: «به هیچ وجه جهانگیری نمی‌تواند اپوزیسیون دولت شود زیرا او قبل از اپوزیسیون‌شدن باید درباره نرخ ارز، ناکارآمدی‌های بسیار در حوزه سیاست داخلی، ناهماهنگی‌های وسیع در شیوه مدیریت کشور و... پاسخگو باشد. شاید اختلافاتی با برخی اعضای دولت روحانی داشته است اما این دلیل نمی‌شود که او بتواند خود را جدای از دولت فرض کند».

این فعال سیاسی در پایان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چرا اکنون برخی اصلاح‌طلبان بر جهانگیری سرمایه‌گذاری می‌کنند، گفت: «اصلاح‌طلبان همیشه اشتباه می‌کنند. دیدیم که آنها در سال92 هم اشتباه کردند و در عین حال که پیش‌بینی می‌شد آنها نتوانند با آقای روحانی به نتیجه مثبتی برسند اما از او حمایت کردند و دیدیم که شیوه مدیریت کشور از سوی روحانی و اصلاح‌طلبان به چه شکل بود. اصلاح‌طلبان در حمایت از جهانگیری بازهم دچار یک اشتباه استراتژیک بزرگ دیگر می‌شوند. آنها ارزیابی درستی از شرایط ندارند و در نهایت تحلیل‌هایشان همانی می‌شود که تاجزاده بیان می‌کند؛ تاجزاده‌ای که افکارش به محمدرضا پهلوی نزدیم شده است و باید گفت که بزرگ‌ترین اشتباه تمام این سال‌های اصلاح‌طلبان دوری از رهبری بوده است».