پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

پروتز سینه انواع مختلفی دارند. این پروتز ها از نظر شکل ظاهری به دو شکل دایره ای و اشکی دسته بندی می شوند. از نظر جنس تشکیل دهنده این پروتز ها به سه دسته سالینی (آب نمک)، سیلیکونی ، و ترکیبی (آب نمک و سیلیکونی) تقسیم بندی می شوند و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

پروتز سینه

چه کسانی مناسب جراحی پروتز سینه هستند؟

عمل جراحی پروتز سینه به طور کلی در افرادی توصیه می شود که یا به صورت مادرزادی ، یا در اثر عوامل محیطی مانند افزایش سن، دوران شیردهی مداوم ، تروما و آسیب به بافت پستان و غیره دچار نقص ، کوچکی ، افتادگی یا عدم تقارن در پستان ها هستند و از شکل ظاهری پستان های خود رضایت ندارند. البته در مواردی نیز جراحی پروتز سینه در افرادی که شانس ابتلا به سرطان سینه در آن ها بالاست ، کاربردی درمانی و پیشگیرانه دارد.  انجام پروتز سینه به طور کلی محدودیت سنی ندارد و کلیه افراد بالای هجده سال در صورت سلامتی عمومی ، امکان انجام مراقبت های بعد از عمل ، و نداشتن انتظارات غیر واقع بینانه از نتیجه جراحی می توانند پروتز سینه را انجام دهند.

 

بیشتر بخوانید: پارگی پروتز سینه و روش‌های درمان آن

بهترین برند پروتز سینه کدام است؟

چنانچه قصد دارد عمل جراحی پروتز سینه انجام دهید ، سعی کنید با مشورت با پزشک خود از بهترین و مرغوب ترین برند پروتز سینه استفاده کنید زیرا عدم استفاده از پروتز مرغوب می تواند نتایج گاهاً جبران ناپذیری داشته و نارضایتی بیمار را به همراه داشته باشد. از بهترین مارک های تولید کننده پروتز سینه می توان به پلی تک آلمانی، آریون فرانسه ، و مارک منتور آمریکایی اشاره کرد.

هزینه عمل زیبایی پروتز سینه چقدر است؟

بسیاری از افراد به دنبال انجام این عمل با صرف کمترین هزینه هستند. اما در نظر داشته باشید که هیچ ارزانی بی دلیل نیست و نباید صرفاً عامل قیمت را در انتخاب جراح و نوع پروتز سینه خود در نظر بگیرید. به طور کلی ، هزینه عمل زیبایی پروتز سینه بستگی به عوامل مختلفی از جمله جنس پروتز، مواد و تجهیزات مصرفی، هزینه بیمارستان و دستمزد جراح دارد.

مزایای پروتز سینه

انجام عمل پروتز سینه در افرادی که کاندیدای مناسبی برای این عمل هستند مزایای بسیاری به همراه دارد که از آن ها می توان به بازگشت اعتماد به نفس و زیبایی فرد اشاره کرد. همانطور که گفته شد، عمل پروتز سینه در حین لامپکتومی یا تخلیه بافت سینه با حفظ شکل ظاهری پستان در افرادی که خطر بالای ابتلا به سرطان پستان را تجربه می کنند می تواند تا حد زیادی از ابتلا به این سرطان پیشگیری کند و جنبه درمانی دارد.

عوارض پروتز سینه چیست؟

عمل جراحی پروتز پستان جز عمل های ایمن و کم خطر محسوب می گردد. البته این امر بسیار وابسته به انتخاب جراح حاذق و پروتز سینه مناسب بستگی دارد.

 عوارض احتمالی جراحی پروتز پستان:

  • ظاهر غیرقابل قبول محل برش جراحی ( بستگی به مهارت جراح و واکنش طبیعی پوست فرد به زخم دارد)
  • خونریزی و تجمع خون در محل برش (هماتوم)
  • نامتقارن بودن پستان‌ها
  • قرار دادن غیر‌اصولی و نادرست پروتز در محل؛
  • عفونت؛
  • تاخیر بهبودی برش جراحی؛
  • تغییر در حس پستان و نوک پستان (موقت یا دائم )؛
  • ایجاد یک کپسول ضخیم در اطراف پروتز؛
  • نشت یا پارگی جدار پروتز؛
  • چین‌خوردگی پوست روی پروتز؛
  • تجمع مایع اطراف پروتز؛
  • درد مزمن؛
  • جا‌به‌جایی پروتزها به جهات مختلف؛

پروتز سینه

معمولا تمام این عوارض به‌مرور و در یک بازه زمانی کمتر از هجده ماه بهبود پیدا می‌کند. بهتر است قبل از عمل جراحی چند راه ارتباطی مستقیم با جراح خود مانند اینستاگرام، واتس اپ و تلگرام را از ایشان بپرسید تا در صورت بروز مشکل بتوانید به موقع از ایشان مشاوره لازم را دریافت نمایید.

آیا پروتز پستان موجب سرطان می شود؟

براساس مطالعات انجام‌شده هنوز ارتباطی میان گذاشتن پروتز و ایجاد سرطان پستان، بیماری‌های خود‌ایمنی و سایر بیماری‌های سیستمیک یافت نشده است. در حال حاضر هیچ مدرک قطعی مبنی بر اینکه سرطان در زنانی که پروتز سینه دارند در مراحل پیشرفته‌تر تشخیص داده می‌شود هم وجود ندارد. انجام معاینات پستان نیز پس از این عمل مختل نمی گردد.

دوره نقاهت و بهبودی عمل

دوران نقاهت پس از عمل پروتز سینه به طور کلی حدود چهار الی شش هفته به طول می انجامد. رعایت دقیق مراقبت های پس از عمل و انجام معاینات دوره ای توسط پزشک ، نقش اصلی را در کسب نتیجه مطلوب از جراحی پروتز سینه ایفا می کند. به طور کلی توصیه می شود بیماران پس از جراحی پروتز سینه ، تا مدتی از انجام فعالیت های سنگین پرهیز کنند ، از سوتین های طبی مخصوص استفاده کنند و در دو هفته اول پس از عمل به پهلو نخوابند و از مصرف دخانیات به طور جدی خودداری کنند.

بهترین جراح پروتز سینه در تهران

برای انتخاب بهترین جراح پروتز سینه ، به این نکته توجه داشته باشید که پزشک مورد نظرتان حتماً مدرک تخصصی جراحی زیبایی پستان داشته باشد و تجربه زیادی داشته باشد. جراح پروتز سینه موظف است بر اساس شرایط بیمار مشاوره واقع بینانه ای در خصوص نتایج و عوارض احتمالی انجام عمل پروتز به بیمار ارائه کند و تصمیم گیری در این خصوص را به بیمار بسپارد. برای مشاوره در خصوص پروتز سینه می توانید با دکتر فرهاد موسی زاده متخصص جراحی پستان با بیش از پانزده سال سابقه در انجام جراحی های زیبایی و درمانی پستان مشورت کنید.

پروتز سینه

سوالات رایج و متداول در زمینه ی جراحی پروتز سینه

 

-آیا امکان دارد پروتز سینه داخل شیر مادر شود ؟ احتمال نشت مواد درون پروتز سینه به شیر مادر در پروتز های امروزی بسیار کم است زیرا شیر از طریق مجاری شیردهی به نوک پستان منتقل می شود و در عمل پروتز سینه معمولاً آسیبی به داکت ها و مجاری شیری وارد نمی شود.

-آیا محدودیت سنی برای انجام جراح پروتز سینه وجود دارد ؟ خیر. در صورتی که بیمار شرایط جسمانی مناسبی داشته باشد می تواند در هر سنی این جراحی را انجام دهد.

-نیاز به تعویض پروتز سینه هر چند سال یک بار می باشد ؟ عمر متوسط پروتزهای امروزی بین ده الی پانزده سال است. توصیه می شود پس از گذشت این زمان، به پزشک خود مراجعه کنید تا با انجام آزمایشات لازم نسبت به لزوم تعویض پروتز تصمیم گیری شود.

-آیا پروتز سینه دائمی است؟ خیر. پروتز های سینه بسته به جنس و مواد به کار رفته عمر محدودی دارند و در صورت فرسودگی و تشخیص پزشک نیاز به تعویض دارند.

-آیا لازم است که قبل از انجام پروتز سینه ، در وزن ایده آل خود باشیم ؟ داشتن وزن متعادل از مهم ترین عوامل تعیین کننده در رضایت بخش بودن نتیجه عمل پروتز سینه است. در صورت چاقی مفرط، توصیه می شود حتماً پیش از انجام پروتز به وزن مناسب و ایده آل خود برسید.

  • آیا شیردهی پس از عمل پروتز سینه امکان پذیر است؟ بله. قرار دادن پروتز سینه آسیبی به بافت اصلی پستان ، مجاری شیردهی و غدد تولید کننده شیر وارد نمی کند. در نتیجه شیردهی پس از پروتز سینه هیچ منعی ندارد.
  • محتوای این مقاله بر اساس مقالات سایت دکتر موسی زاده و منابع معتبر دیگر بازنویسی شده است و هرگونه خطا در اطلاعات آن ممکن است بر اساس خطا در ترجمه و یا بازنویسی باشد لطفا جهت تصمیم گیری های درمانی به صورت مستقیم با جراح و متخصص پستان در ارتباط باشید با تشکر
  • جهت دریافت مشاوره آنلاین  با دکتر فرهاد موسی زاده متخصص جراحی پستان و رزرو ویزیت حضوری حتما به وبسایت ایشان مراجعه نمایید و یا دکتر موسی زاده را در گوگل جستجو نمایید.
  • همچنین از آیدی اینستاگرام @drmoussazadeh و شماره تماس واتس اپ 09334376889 می توانید با ایشان در ارتباط باشید.