ظریف در گفتگوی تلویزیونی که هم‌اکنون از شبکه العالم در حال پخش است گفت: آمریکا هر طرفی را که قوانینش را اجرا نکند، مجازات می کرد، اما به تعهدات خود پایبند نبود.

ظریف: مذاکرات احتمالی شامل هیچ تغییری در توافق هسته ای نخواهد بود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیرخارجه افزود: حقوق خود را خواهیم گرفت و برخی از اقدامات را آغاز کرده ایم و پارلمان دراین مورد به ما حق داده است، تعهداتی وجود دارد و ما به تعهدات خود پایبند هستیم و ما دموکراسی داریم و قوانین کشور را که پارلمان به آن مشروعیت بخشیده، اجرا می کنیم.

ظریف خاطرنشان کرد: اروپا از برنامه هسته ای ایران ابراز نگرانی کرده و این، درنوع خود، نفاق و دورویی است.

وی یادآور شد: اسرائیل به توسعه نیروگاه دیمونا که تنها مرکز هسته ای در منطقه برای ساخت بمب های هسته ای است، اقدام می کند، اما ما شاهد هیچ نگرانی از جانب اروپا نبوده ایم.

وزیر خارجه با اشاره به فتوای رهبر معظم انقلاب درخصوص حرام بودن ساخت بمب هسته ای گفت: ما فتوایی مبنی بر حرام بودن در اختیار داشتن و ساخت تسلیحات هسته ای داریم.

وی یادآور شد: در امریکا، رئیس جمهوری می تواند از حق وتو برای مخالفت با هر گونه تصمیمی استفاده کند، اما ما در ایران، چنین کاری نخواهیم کرد.

ظریف در ادامه این گفتگو با اشاره به حضور گروسی در ایران، گفت: آژانس انرژی اتمی، باید عادلانه رفتار کند، گروسی نماینده همه کشورهای عضو است و ما نقش آژانس بین المللی انرژی اتمی را محترم می شماریم و درعین حال نمی خواهیم مشکلاتی در اجرای تعهدات به وجود بیاید.

وزیرخارجه تاکید کرد که ایران درصدد ساخت سلاح هسته ای نیست و کشورهای اروپایی باید در زمینه روابط اقتصادی، درست عمل کند.

ظریف گفت: به کاهش تعهدات خود اقدام کردیم و درعین حال، تاکید کردیم که قادر هستیم به سرعت بازگردیم، [آنچه به عنوان] رفع تحریم اقتصادی [مطرح می شود]، جوهری روی کاغذ است و باید عملی باشد.

وی یادآور شد: مذاکرات احتمالی شامل هیچ تغییری در توافق هسته ای نخواهد بود.

در حال تکمیل ....