بیکینگ پودر در انواع مختلفی تولید می شود و در زمینه های گوناگون آشپزی و پخت انواع مواد غذایی کاربرد دارد. این پودر با توجه به کاربرد فراوان آن در صنعت شیرینی پزی به عنوان یکی از مهم ترین مواد اولیه عمل آورنده و سبک کننده خوراکی ها و شیرینی ها شناخته می شود و علت اصلی این فرایند عملکرد آن در پخت و پز انواع مواد غذایی می باشد.

انواع بیکینگ پودر در صنعت شیرینی پزی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بیکینگ پودر در کنار محصولاتی همچون ژل کیک و پیرو فسفات برای حجیم سازی کیک ها و شیرینی ها و پخت بهتر مواد غذایی استفاده می شود؛ اما اغلب ما از کاربرد این ماده در پخت انواع نان و شیرینی شنیده ایم و به طور کلی کاربرد اصلی این پودر را در صنعت شیرینی پزی می شناسیم.

بیکینگ پودر در انواع مختلفی تولید می شود و در زمینه های گوناگون آشپزی و پخت انواع مواد غذایی کاربرد دارد. این پودر با توجه به کاربرد فراوان آن در صنعت شیرینی پزی به عنوان یکی از مهم ترین مواد اولیه عمل آورنده و سبک کننده خوراکی ها و شیرینی ها شناخته می شود و علت اصلی این فرایند عملکرد آن در پخت و پز انواع مواد غذایی می باشد.

بیکینگ پودر از یک نوع اسید ضعیف و یک باز تشکیل شده که در زمان مخلوط شدن در آب، مواد تشکیل دهنده این پودر با یکدیگر واکنش داده و گاز کربن دی اکسید از خود آزاد می کند که می تواند در ور آمدن خمیر یا پف کردن شیرینی ها بسیار موثر باشد. به طور کلی با توجه به نحوه تولید و کاربرد این پودر در صنایع غذایی آن را در دو نوع تک کاره و دوکاره به بازار ارائه می کنند، به طوری که از انواع آن می توان به راحتی در تهیه انواع مواد غذایی و خوراکی استفاده کرد.

2

بنابراین شاید بهتر باشد، پیش از استفاده از این پودر با انواع آن آشنا شوید:

  1. معرفی بیکینگ پودر تک کاره:

این پودر در اغلب پخت و پزها قابل استفاده می باشد؛ اما نسبت به پودرهای دوکاره کاربرد کمتری دارند، چرا که تنها به دمای اتاق واکنش نشان داده و فرایند آزاد سازی گاز کربن دی اکسید تنها زمانی اتفاق می افتد که این پودر را در آب حل کرده یا با خمیر شیرینی مخلوط کنیم. بنابراین از زمان مخلوط کردن این پودر تا پخت مواد درون فر یا روی اجاق این احتمال وجود دارد که گاز آزاده شده از مواد خارج شده و در زمان پخت تاثیری روی بافت کیک یا شیرینی ها نداشته باشد.

  1. معرفی بیکینگ پودر دوکاره:

این پودر برخلاف پودرهای تک کاره علاوه بر دمای اتاق با دمای فر و اجاق نیز واکنش داده و مجددا گاز کربن دی اکسید آزاد می کنند، به شکلی که استفاده از این پودر می تواند حجم مطلوب تر و بافت یکدست تری در پخت کیک ها و شیرینی ها ایجاد کند.

3

ژل کیک و پیرو فسفات در ساختار کیک و شیرینی

همانطور که اشاره شد ژل کیک و پیرو فسفات های سدیم نیز از جمله مواد اولیه پرکاربرد در تهیه و پخت انواع کیک و شیرینی ها شناخته می شوند که معمولا به صورت ترکیبی و در کنار بیکینگ پودر می توانند بافت مطلوب تری در پخت کیک ها و شیرینی ها ایجاد کنند. ژل کیک با برخورداری از فرمولاسیون های امولسیفایر علاوه بر آن که خاصیت بافر کننده دارند، در کنار پیرو فسفات ها می توانند ماندگاری بیشتری را در پخت و نگهداری مواد غذایی داشته باشند.

بنابراین با استفاده از ترکیب مناسب پودرهای تک کاره و دوکاره در کنار ترکیباتی از ژل کیک و پیروفسفات می توانید کیفیت بهتری از مواد غذایی را تجربه نمایید و کیک و شیرینی ها را در بافت نرم و مرغوب آن ها در زمان بیشتری نگهداری و مصرف کنید. بدین ترتیب لازم است که محصولات باکیفیت بازار را برای خرید این محصولات بررسی کنید و برای ارتقاء کیفیت و طعم خوراکی ها همواره از بهترین برندها در پخت انواع مواد غذایی استفاده کنید.

گروه تولیدی بهبود نوآوران ماندگار سابقه درخشانی را در زمینه تولید انواع محصولات پایه ای و مواد اولیه مورد استفاده در صنایع غذا و شیرینی پزی دارد و از جمله برندهای پرفروش در بازارهای داخلی و خارجی می باشد که محصولات خود را در قالب برند مطرح و پرطرفدار فیدان به بازار عرضه کرده است. تمامی محصولات تولید شده توسط این گروه صنعتی مطابق با استانداردهای بین المللی طراحی و تولید شده و از نظر کیفیت یکی از بهترین محصولات در بازارهای داخلی و آسیای مرکزی می باشند.

گروه تولیدی بهبود نوآوران ماندگار با ایجاد وب سایت فروشگاهی خدمات بهتری را برای مشتریان و مخاطبین خود در نظر گرفته، به طوری که شما می توانید انواع محصولات پایه ای و مواد اولیه مورد نیاز در صنعت شیرینی پزی را به راحتی از طریق وب سایت این شرکت به نشانی اینترنتی www.ghodsico.com سفارش داده یا خریداری نمایید. محصولات فیدان تحت نظارت وزارت بهداشت و مطابق با استانداردهای بین المللی تولید می شوند و از نظر کیفیت یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین برندهای داخلی می باشد.