مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا در گفت‌وگو با شبکه اسرائیلی "i24news" فاش کرد که دولتش با کشورهایی در خاورمیانه و کشورهای اسلامی در آسیا و سایر مناطق جهان تعامل داشت تا آنها روابط خود را با اسرائیل به حالت عادی درآورند، این مساله می‌توانست برای این کشورها امکان به رسمیت شناختن اسرائیل و امضای توافق‌های اقتصادی و امنیتی با آن را فراهم کند.

رازی که پامپئو فاش کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر خارجه سابق آمریکا تغییر رهبر فعلی فلسطین را خواستار شد و تاکید کرد: انتخابات رهبری را باز خواهد گرداند و مردم فلسطین باید خواستار برگزاری انتخاباتی واقعی شوند.

پامپئو در ادامه ابراز امیدواری کرد که دولت فعلی به پیشبرد این سیاست‌ها ادامه دهد. وزیر خارجه سابق آمریکا درباره سیاست خارجه دولت جو بایدن در خاورمیانه و در خصوص پرونده ایران گفت: اهداف مشترکی داریم اما آنها با رویکرد متفاوتی به این اهداف نگاه می‌کنند، رویکرد بایدن شبیه به رویکرد باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا است، آنها معتقدند که درگیری فلسطین مانع اصلی است، ما ثابت کردیم که این مساله اشتباه است و می‌توان کار و زندگی فلسطینی‌ها را بهبود بخشید اما هرگز به تشکیلات خودگردان فلسطین اجازه نخواهیم داد به حمایت خود از "تروریسم" ادامه دهند و تمامی فرصت‌های صلح را نابود کنند و در نهایت هم با هر چیزی مخالفت کنند.

وزیر خارجه سابق آمریکا درباره نقشی که در تحت فشار قرار دادن دولت‌ها و تشویق رژیم صهیونیستی به انصراف از امضای توافق تجاری با چین ایفا کرده، گفت: زمان زیادی را صرف کردم تا کشورهای متعددی را قانع کنم تعامل با چین در بلند مدت به نفع آنها نیست و ورود چین به بنادر و تکنولوژی‌های آنها ممکن است در لحظه بهترین قرارداد باشد اما هزینه بلند مدت آن بسیار سنگین خواهد بود.