سخنگوی کرملین گزارش اطلاعاتی جدید آمریکا که در آن روسیه را متهم به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور کرده، محکوم کرده و این گزارش را بی پایه و اساس خواند و چنین مطالبی را بهانه‌ای برای اعمال تحریمهای جدید دانست.

روسیه: از گزارش اطلاعاتی آمریکا متاسفیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین خطاب به خبرنگاران گفت: ما با نتایج این گزارش درباره کشورمان موافق نیستیم. روسیه در انتخابات قبلی آمریکا مداخله نکرد و در انتخابات ۲۰۲۰ هم که در این گزارش به آن اشاره شده مداخله نکرده است.

پسکوف تاکید کرد: روسیه هیچ ارتباطی با کمپینها علیه هیچ کاندیدایی ندارد. بنا بر این ما این گزارش را یک گزارش اشتباه می بینیم. این گزارش مطلقا بی پایه و اساس است.

سخنگوی کرملین تصریح کرد، که به باور او این گزارش می تواند به عنوان بهانه برای مساله اعمال تحریمهای جدید بالقوه مورد استفاده قرار بگیرد.

وی افزود: به طور کلی ما تنها میتوانیم اظهار تاسف کنیم از اینکه چنین محتواهای با کیفیت پایینی با بیشترین احتمال به عنوان زمینه برای طرح مساله تحریمهای جدید علیه کشور ما مورد استفاده قرار می گیرند.

پسکوف گفت: این سیاست بر روابط آمریکا-روسیه که از قبل در وضع بدی بوده تاثیر می گذارد. البته این سیاست کمکی به هیچ گونه تلاش و اراده سیاسی به منظور بهبود روابط نمی کند.