گروه طالبان ضمن هشدار به دولت بایدن بمنظور ماندگاری در خاک افغانستان اعلام کرد: این گروه نسبت به عدم خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان واکنش نشان خواهد داد.

خط و نشان طالبان برای بایدن
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش آسوشیتدپرس، گروه طالبان در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو و پس از مذاکرات صلح روسیه نسبت به ماندگاری نیرو‌های نظامی آمریکا در افغانستان و تبعیت نکردن از توافقنامه صلح به دولت بایدن هشدار داد.

براساس بیانیه طالبان در صورتی که واشنگتن در اول ماه مه (۱۱ اردیبهشت) خاک افغانستان را ترک نکند، طالبان نسبت به این موضوع واکنش نشان خواهد داد.

سهیل شاهین، عضو تیم مذاکره گروه طالبان در این راستا اظهار کرد: نظامیان آمریکایی باید از خاک افغانستان خارج شوند و تداوم حضور آن‌ها پس از اول ماه مه، نقض توافقنامه محسوب می‌شود.

وی افزود: امیدواریم آن‌ها عقب نشینی کرده و از افغانستان خارج شوند، در غیر اینصورت نقض آن‌ها واکنش ما را در بر خواهد داشت.

براساس توافق صلح میان طالبان و آمریکا در اسفند ۹۹، دولت آمریکا متعهد شده است که تا اول ماه مه (۱۱ اردیبهشت) تمام نیرو‌های نظامی خود را از افغانستان خارج کند.

روز گذشته، یکی از مقامات پنتاگون طی مصاحبه‌ای به شرط آنکه نامش فاش نشود از بررسی تمدید ۶ ماهه حضور نیرو‌های آمریکایی در افغانستان از سوی جو بایدن، رئیس جمهور این کشور خبر داده بود .

ملاعبدالغنی برادر معاون سیاسی طالبان نیز طی اظهاراتی در نشست صلح مسکو با تاکید بر تشکیل نظام اسلامی در افغانستان، به مذاکرات رسمی با آمریکایی‌ها در قطر در سال ۲۰۱۹ اشاره کرد و گفت: با توجه به مفاد توافقنامه صورت گرفته نیرو‌های خارجی افغانستان باید طی ۱۴ ماه پس از این تواف خاک این کشور را ترک کنند.