نایب رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب درباره انتخابات ۱۴۰۰ توضیحاتی ارائه داد.

چمران: بعید می‌دانم برجام به نتیجه برسد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مهدی چمران با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: عملکرد مسئولان در مشارکت مردم در انتخابات تاثیر مهمی دارد؛ اگر عملکرد آن‌ها بتواند در این ماه‌های پایانی مثبت باشد شاهد مشارکت بالایی خواهیم بود. همچنین رسانه‌ها هم باید مردم را تشویق به شرکت در انتخابات کنند و این نکته را گوشزد کنند که هر گونه بهبود و تغییر اوضاع با شرکت در انتخابات صورت می‌گیرد؛ نه با کنار نشستن و عدم مشارکت. من امیدوارم هستم که مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری بیشتر از انتخابات مجلس باشد.

وی افزود: اصلا نمی‌توان گفت که چه کسانی نامزد ریاست جمهوری خواهند شد؛ اگر آیت الله رئیسی حضور پیدا کند قاعدتا خیلی‌ها نخواهند آمد و اگر حضور پیدا نکند شاهد حضور افراد مختلف خواهیم بود.

نایب رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب درباره مسائل اساسی که نامزد‌های ریاست جمهوری باید به آن بپردازند تصریح کرد: مسئله اولی که باید توسط نامزد‌ها به آن پرداخته شود معیشت و اقتصاد مردم است و بعد از آن عدالت محوری، پاکدستی، توانمندی و کارایی است که در اولویت‌های بعدی قرار دارند.

چمران در پاسخ به این سوال که آیا موافق نامزد نظامی برای ریاست جمهوری است یا نه اظهار کرد: اولا کسی که نظامی باشد نمی‌تواند نامزد شود و ابتدا باید از نیرو‌های مسلح جدا شود، اما من روی اینکه نامزد نظامی باشد یا نه فکر نکرده ام؛ مهم برای من کارآمدی و توانمندی شخصی است که در انتخابات نامزد می‌شود.

وی با بیان اینکه سیاست‌های بایدن ادامه همان سیاست‌های ترامپ است؛ تاکید کرد: وجود ترامپ یا بایدن برای کشور ما فرقی نمی‌کند؛ یکی با قلدرمابی وارد می‌شود و دیگری با دستکش مخملی که زیرش دست آهنی است حضور پیدا می‌کند، اما در نهایت هر دو یک قصد و هدف را دنبال می‌کنند.

نایب رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا در مسئله برجام ادامه داد: برجام بعید است به نتیجه‌ای برسد؛ به شرطی که در قدم اول آمریکایی‌ها تمام تحریم‌هایی که گذاشته اند را لغو کنند و به تعهدات خود بازگردند آن وقت می‌توان امیدوار بود، ولی این قضیه خیلی بعید به نظر می‌رسد؛ در حال حاضر سیاست اصلی آمریکا نشان دادن در باغ سبز و دادن امتیاز‌های ناچیز است؛ آن‌ها به دنبال سیاست گام به گامی هستند که یک یا دو گام کوچک بردارند.

چمران درباره خنثی سازی تحریم‌های آمریکا بیان کرد: مقدار زیادی توانسته ایم تحریم‌های دشمن را خنثی کنیم و خود آمریکایی‌ها هم به این موضوع اذعان کرده اند که سیاست‌های فشار حداکثری راه به جایی نبرده است، چون ایران با تمام مشکلات توانسته است در مقابل این سختی‌ها و تحریم‌ها بایستد؛ این فشار‌ها سبب شده در بسیاری از موارد ایران به خود کفایی برسد و بتواند در خیلی از موارد موفق عمل کند؛ بنابراین راه خنثی سازی تحریم‌ها خودکفایی و خود اتکایی است.