معاون اول رئیس جمهور درباره تحریم های آمریکاعلیه ایران گفت: با توجه به اعلام شکست فشار حداکثری از سوی آمریکایی‌ها، آن‌ها مجبور هستند به برجام برگردند و تحریم‌ها را لغو کنند.

پیش بینی جهانگیری در مورد آینده تحریم های آمریکا علیه ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور عصر امروز (سه شنبه) با حضور در شهرستان اسلامشهر، تاکید کرد با پیش بینی‌هایی که برای سال ۱۴۰۰ وجود دارد و با توجه به اینکه آمریکایی‌ها با صراحت اعلام کرده اند که فشار حداکثری به شکست کشیده شده، مجبور هستند به برجام برگردند و تحریم‌ها را لغو کنند و به نظر می‌رسد شرایط مناسبی برای تولید کشور فراهم خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: در شرایط بهبود اقتصادی نیز باید همواره سیاست‌های ما در راستای حمایت از تولید باشد و نباید تولید کنندگانی که در این سال‌های سخت، پای کشور ایستاده اند را فراموش کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه سیاست‌های پولی نظام بانکی و بازار سرمایه باید حمایت کننده بخش تولید باشد، گفت: سال گذشته بیش از ۶۰ درصد تسهیلات نظام بانکی برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بود و حجم تسهیلاتی که نظام بانکی در سال گذشته پرداخت کرد یک میلیون و ششصد هزار میلیارد تومان بود که عددی بسیار بزرگ و بیش از سه برابر بودجه دولت است.

جهانگیری افزود: اگر ۶۰ تا ۷۰ درصد از این تسهیلات در بخش سرمایه در گردش هزینه شود، عدد قابل توجهی برای حمایت از تولید خواهد بود.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سیاست‌های تجاری کشور نیز باید در همین راستا باشد، گفت: ما به دلیل جنگ اقتصادی از سوی آمریکا، واردات بیش از ۲۵۰۰ قلم کالا را ممنوع کرده ایم و این فرصتی برای تولید کنندگان داخلی بود تا بازار این محصولات را در اختیار خود بگیرند.