سفیر آمریکا در لبنان مدعی شد که دولت بایدن در تمامی عرصه‌ها با ایران مقابله خواهد کرد و این امر محدود به موضوع هسته‌ای نیست.

آمریکا: در همه عرصه‌ها با ایران مقابله می‌کنیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دورتی شیا در مصاحبه‌ای گفت دولت «جو بایدن» خواستار مقابله با ایران در کل منطقه از جمله در لبنان است.

او به روزنامه نداء الوطن لبنان گفت که طبق سند راهبردی منتشر شده در ماه مارس، اقدام و همکاری با شرکاء و همپیمانان در راستای حل و فصل دیپلماتیک موضوع هسته‌ای ایران، امر مهمی است و طبق همین سند مقابله با ایران باید به دیگر مسائل نیز سرایت کند و دولت بایدن صرفا روی برنامه هسته‌ای ایران تمرکز ندارد.

دورتی شیا در پاسخ به این سؤال که آیا در صورت حل و فصل پرونده هسته‌ای ایران، موضع آمریکا در قبال جنبش حزب‌الله نیز تغییر می‌کند، گفت که موضع آمریکا در قبال حزب‌الله تغییر نمی‌کند.

سفیر آمریکا در بیروت افزود: «برخی در لبنان نگران این هستند که دولت بایدن تمرکز خود را فقط بر روی پرونده هسته‌ای بگذارد. اما سند راهبردی به همان میزان که به اهداف بلندپروازانه ایران می‌پردازد به اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه نیز اهمیت می‌دهد».

او در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله تحریم‌ها علیه برخی شخصیت‌های لبنانی اشاره کرد و گفت که تحریم‌ها ابزاری قابل اعتمادی در سیاست خارجه و امنیت ملی آمریکاست و مدعی شد که واشنگتن با اجرای این تحریم‌ها در پی هدف گرفتن سازمان‌های تروریستی و حامیان آن‌هاست و بسیاری از مردم لبنان نیز از این تحریم‌ها استقبال می‌کنند!

دورتی شیا در خصوص تشکیل دولت در لبنان بار دیگر با دخالت در امور این کشور گفت که هر دولتی ابتدا باید «اصلاحات اقتصادی» را در پیش بگیرد. او پیش از این نیز گفته بود که حزب‌الله لبنان حق مشارکت در دولت را ندارد و  آمریکا نمی‌تواند قبول کند که حزب‌الله در دولتی که قرار است تشکیل شود، مشارکت کند.