سخنگوی دولت تاکید کرد که در زمان مناسب خود اقدام خرابکارانه علیه تاسیسات هسته ای نطنز را تلافی خواهیم کرد.

سخنگوی دولت: اقدام خرابکارانه در نطنز را تلافی خواهیم کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی ربیعی در ابتدای این نشست خبری با محکوم کردن حمله به تاسیسات هسته‌ای نطنز گفت: حمله و خرابکاری به تأسیسات هسته‌ای نطنز خسارت‌هایی را به همراه آورد. اقدام علیه سایت هسته‌ای نطنز نشان دهنده شکست دشمنان پیشرفت صنعتی و سیاسی ایران است.

وی افزود: ایران ضمن محکوم کردن این حرکت و تاکید برخورد جامعه بین المللی با این تروریسم هسته‌ای، حق خود برای اقدام علیه عاملین و مباشرین این حمله را محفوظ می‌داند. دولت ایران برای ناکام گذاشتن این هدف، با جدیت گسترش فناوری هسته‌ای و تلاش برای رفع تحریم را ادامه خواهد داد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در زمان مناسب خود اقدام خرابکارانه علیه تاسیسات هسته ای نطنز را تلافی خواهیم کرد.

ربیعی با بیان اینکه این اقدام خرابکارانه برای جلوگیری از توسعه چشمگیر کشور از یک سو و مذاکرات موفق برای رفع تحریم های ظالمانه از سوی دیگر است، اظهار کرد: این خرابکاری هرچند موقتاً آسیب های محدودی به فعالیت غنی سازی وارد کرده، اما سازمان انرژی اتمی اطمینان داده است که در مدت زمان کوتاهی بخش بزرگی از آسیب ها را جبران و در مسیر بازسازی بنابر تصمیم اتحاذ شده از فناوریهای جدیدتر استفاده خواهد شد.

وی یادآور شد: برای ما کاملاً روشن است که ریشه این اقدام تروریستی، عصبانیت دشمنان صهیونیستی از تلاش اعضای برجام برای احیای کامل این توافق در هفته های گذشته است و هدف نهایی آن جلوگیری از ادامه این روند دیپلماتیک سازنده است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: البته ما متعهد به تلافی هم سطح در زمان و با شدتی متناسب هستیم اما اجازه نخواهیم داد که دشمنان به اهداف سیاسی خود دست پیدا کنند.

وی گفت: از همه طرف های برجام و همینطور دولت آمریکا که خود را طرفدار دیپلماسی می داند، انتظار داریم که این حمله را محکوم کرده و تعهد خود را به اعلام تعارض اقدامات خرابکارانه و تروریستی را با فرایندهای دیپلماتیک جاری اعلام کنند.

ادامه دارد ...