دبیر کل جبهه مردمی اصلاحات گفت: محسن هاشمی گزینه برتر ما است و امکان اجماع اصلاح‌طلبان روی او زیاد است.

نامزدی محسن هاشمی جدی شد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اصلاح‌طلبان که بعد از ماجرای مشورت گرفتن سید حسن خمینی از رهبری و منتفی شدن بحث کاندیداتوری او با شوکی مواجه شده‌اند، سخت مشغول بحث و بررسی برای پیدا کردن گزینه جایگزین هستند. 

بر اساس گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای محمد جواد ظریف و سید محمد خاتمی اولین افرادی هستند که اصلاح‌طلبان سراغشان می‌روند اما از آنجایی که هر دو نفر پیش‌تر دست رد به سینه سیاسیون در این جریان زده‌اند، لازم است که سایر گزینه‌ها را نیز در نظر داشته باشند. از همین رو است که نام اسحاق جهانگیری، عارف و پزشکیان مطرح شده است. 

عارف شخصا بازی انتخابات را جد گرفته اما امیدی به اجماع اصلاح‌طلبان روی او نیست. شاهد نیز آنکه غلامعلی رجایی امروز به «آرمان ملی» گفته است «آقای پزشکیان و عارف به نظرم نه تنها گزینه‌های خوبی نیستند بلکه گزینه‌هایی مستعد برای شکست خوردن در انتخاباتند.»

تکلیف اسحاق جهانگیری هم روشن است و همگان می‌دانند که او به خاطر حضور در دولت روحانی و نقشش در وضعیت موجود آینده روشنی در این انتخابات نخواهد داشت. به همین خاطر هم اسامی دیگری مطرح می‌شود.

مثلا محمد زارع فومنی دبیر کل جبهه مردمی اصلاحات در گفت‌وگویی با «باشگاه خبرنگاران جوان» با اشاره به اینکه «اصلاح‌طلبان بعد از سید حسن خمینی ۳ تا ۴ گزینه جدی دارند» گفته است: «این فعال اصلاح طلب ادامه داد: گزینه اول جبهه اصلاحات برای ریاست جمهوری محسن هاشمی رفسنجانی است که یکی از گزینه‌های برتر ما بوده و امکان اجماع اصلاح طلبان بر روی نام او زیاد است. گزینه دومی که احتمالا وارد عرصه خواهد شد علی لاریجانی است. اگر اعضای احزاب اصلاح طلب روی محسن هاشمی به اجماع نرسند، قطعا علی لاریجانی گزینه اجماعی همه اصلاح طلبان خواهد بود. البته افراد دیگری مثل اسحاق جهانگیری و محمدرضا عارف هم مطرح هستند.  »

او همچین درباره تائید صلاحیت شدن محسن هاشمی گفت: «قطعا در صورت ورود محسن هاشمی، تائید صلاحیت هم انجام می‌شود، احتمال تائید صلاحیت شدن وی بسیار زیاد است. »

دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات درباره کاندیداتوری محمدجواد ظریف نیز گفت: وزیر امور خارجه کشورمان در انتخابات ریاست جمهوری به هیچ وجه نامزد نخواهد شد. 

 وی همچنین گفت: اصلاح‌طلبان خیلی محمدرضا عارف را قبول ندارند و اکثر اصلاح طلبان روی ورود وی به انتخابات ریاست جمهوری اجماع ندارند. 

زارع فومنی در حالی محسن هاشمی را گزینه جدی بعد از سید حسن خمینی معرفی می‌کند که گمانه کاندیداتوری او در ماه‌های اخیر بارها کم‌رنگ و پررنگ شده است. او در ابتدا تمایلی نشان نمی‌داد و به قول خودش سعی داشت گه گول نخورد . بعد از چندی که نامش در رسانه‌ها مطرح شد اما نرمش بیشتری به خرج داد و نهایتا نیز گفت که خودش، جهانگیری و ظریف گزینه‌های حزب کارگزاران هستند. 

کمی بعد اما شایعاتی در فضای مجازی درباره مسائل شخصی او شنیده شد و خودش هم چندی بعد بدون هیچ اشاره‌ای به این حواشی صرفا گفت که نامزد کارگزاران نیست! 

به نظر می‌رسید که او و کارگزاران از نامزد محسن هاشمی منصرف شده باشند تا اینکه فائزه هاشمی در سخنان جنجالی خود در کلاپ هاوس اعلام کرد که حتی اگر برادرش نامزد باشد، رای نخواهد داد. این سخن وی فارغ از اهمیتی که به خاطر تبلیغ تحریم انتخابات داشت، گمانه کاندیداتوری محسن هاشمی را دوباره پررنگ کرد . حالا هم زارع فومنی از وی به عنوان یک گزینه جدی نام می‌برد و به نظر می‌رسد که در روزهای آتی بیشتر نام محسن هاشمی را خواهیم شنید.