یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار وعده داد: با اجرای طرح شهید سلیمانی حتما ۶ ماهه کرونا را در کشور کنترل و تا پایان سال آن را جمع می‌کنیم.

وعده کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری: شش ماهه کرونا را کنترل می‌کنیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شاهین محمد صادقی صبح شنبه در نشستی خبری که در محل ستاد انتخابات وی در خیابان سرافراز تهران برگزار شد، با اعلام قصد کاندیداتوری در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به ارائه توضیحاتی درباره سوابق علمی و اجرایی خود پرداخت و گفت: توفیق داشتم مدتی در محضر شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی بودم و به عنوان نماینده و مشاور ایشان در حوزه مقاومت خدمت می‌کردم.

وی اظهار کرد: به‌عنوان سرباز ایران و اسلام و انقلاب قصد دارم که اگر خدای متعال کمک کند و ملت ایران بپذیرند در سنگر مهم و تعیین کننده ریاست جمهوری از حقوق ملت ایران دفاع کنم.

این فعال سیاسی افزود: از روزی که خود را شناختم سرباز این آب و خاک و انقلاب بودم؛ اولین باری که جبهه رفتم هفته دوم جنگ تحمیلی بود که به هویزه رفتم؛ در آبان ۵۹ در سوسنگرد مجروح شدم و در طول دوران دفاع مقدس در فاو، شلمچه، بازی دراز، ازگله، شاخ شمشاد، عملیات رمضان و جاهای دیگر در خدمت رزمندگان اسلام بودم و پس از آن در طول دوران دفاع از حرم به عنوان یک سرباز برای پاسداشت امنیت این ای و خاک و انقلاب در دفاع از حرم که کل ایران را حرم میدانیم وارد شدم؛ در کشتی و هواپیمایی که به یمن رفت حضور داشتم و در کربلا و سوریه مجروحین را عمل میکردم. امروز نیز در بیمارستانی دانشگاهی مشغول طبابت هستم و هیچگاه کار طبابتم را تعطیل نکردم و همه زندگی‌ام را از کار طبابت تامین می‌کنم.

محمد صادقی بابیان اینکه «کشور و انقلابم را با تمام وجود دوست دارم و به آنها عشق می‌ورزم» ، اظهار کرد: وقتی به صحنه های بین‌المللی و سیاسی نگاه میکنیم امروز جمهور اسلامی کشوری بسیار مقتدر و صاحب سبک در دنیاست. زمانی ما تقنگ‌های ام۱ با ۵ تیر داشتیم اما امروز موشک‌هایی با برد ۲ هزار کیلومتر داریم. امروز درحوزه هوا فضا، فضا را در اختیار داریم. در علوم پزشکی نیز حتماً برترین کشور منطقه هستیم و در زمینه‌های مختلف حرفهای بسیاری برای بیان داریم؛ در زمینه نانو و لیزر جزو کشورهای پیشرفته دنیا هستیم.

وی با تاکید بر اینکه واقعا جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفتهای زیاد و کم نظیری داشته است، گفت: سرعت رشد علمی در جمهوری اسلامی ایران ۱۱ برابر متوسط دنیاست. امروز در بسیاری از معادلات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای جمهوری اسلامی نقش بسیار تعیین کننده‌ای دارد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: اگر بناست انقلاب اسلامی با قدرت پیش برود، باید مردم را داشته باشیم؛ چراکه  فلسفه انقلاب اسلامی خدمت به مردم است و امام و رهبری نیز همواره این موضوع را مورد تاکید خود قرار دادند.

محمد صادقی در ادامه با بیان اینکه «امروز با وجود همه دستاوردها و پیشرفتها می‌بینیم که مردم از وضع موجود به شدت ناراضی هستند و دل خوشی ندارند»، خاطر نشان کرد: امروز دخل و خرج مردم با هم جور نیست و به نوعی آنها از شرایط موجود خسته و دلسرد شدند و شاید بتوان گفت امروز اعتماد مردم نسبت به مسئولین که مهمترین سرمایه است به شدت خدشه دار شده است؛ مردم از انقلاب و نظام خود برنگشتند اما ما مسئولان کشور را نمایندگان خوبی برای رسیدن به اهداف خود نمی‌بینند؛ چون فکر میکنند ما به آنها دروغ گفتیم و در دفاع از حق آنها کوتاهی کردیم و در حق‌شان تبعیض را روا داشتیم و در مقابل آنها گردن کشی کردیم و گاهی در برابر دشمنان آنها سر فرود آوردیم.

این فعال سیاسی گفت: پیش از آنکه به مردم بگویم بعد از رییس جمهور شدن که کار میکنم، باید بگویم که چه کاری نمیخواهم انجام دهم؛ من تصمیم گرفتم که به مردم دروغ نگویم . پا روی خون شهدا نگذارم و اشرافی گری و تجمل گرایی را تبلیغ نکنم و در اداره امور کشور تبعیض قایل نشوم و منافع ملی را فدای مناوف حزبی و جناحی و قومی و قبیله‌ای خودم نکنم؛ در دفاع از آب و خاکم لحظه‌ای آرام و قرار نداشته باشم و برای مردم ارباب نباشم و رعیت آنها باشم چراکه مردم ارباب انقلاب هستند. این ها نه بودجه و نه مصوبه مجلس و مجمع تشخیص میخواهد بلکه خود رئیس جمهور به عنوان بالاترین فرد اجرایی کشور تصمیم میگیرد که رفتارهای غلط نداشته باشد یا به حداقل داشته باشد.

محمد صادقی تاکید کرد: پیش از اینکه بگویم چه اقداماتی میخواهم انجام دهم، میخواهم بگویم که این کارها را نمیکنم و به این منویات وفادار هستم ولی قطعا ر ای همه موارد کشور اعم از اشتغال، ازدواج، مسائل فرهنگی و سیاسی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست، صنعت، آموزش و دانشگاه، ورزش، بانوان و جوانان و سیاست خارجی برنامه دارم اما پیش از اعلام و اجرای برنامه لازم است شرایطی را که نتیجه رفتارهای غلط ما مسئولین است و نارضایتی مردم را بوجود آورده برطرف کنیم. این اقدام انجام نمی‌شود مگر با صحبت صادقانه با مردم.

وی افزود: به عنوان یک سرباز و خدمتکار کوچک به خدا توکل کردم و پادر عرصه گذاشتم و باور دارم که آنقدر منابع زیر زمینی و روی زمینی و بین المللی داریم که بتوانیم مشکلاتی که امروز مردم با آنها مواجهند را برطرف نماییم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره برنامه‌هایش جهت تحقق شعار سال ۱۴۰۰ گفت: بی شک تولید پایه اشتغال است.تجارت، تولید، صنعت و کشاورزی متعلق به مردم است و ما باید در ابتدا اقتصاد مردم رابه خودشان واگذار کنیم درحالی که امروز بیش از ۷۰ درصد اقتصاد کشور دولتی است. شعاری که از سوی مقام معظم رهبری انتخاب شده، بسیار هوشمندانه است.

رئیس پیشین سازمان بسیج جامعه پزشکی افزود: رفع موانع پیش روی سرمایه گذار، تسهیل گری، فراهم کردن امکانات زیر ساختیاز جمله وظایف دولت در زمینه تحقق شعار سال است. بانک‌ها با وجود اینکه باید موتور محرک صنعت و سرمایه گذار باشند، تبدیل به ترمزی در مسیر شده تند که باید برطرف شوند.   معافیت مالیاتی از جمله موضوعاتی است که باید نسبت به تولید کنندگان اعمال شود.

محمد صادقی همچنین نگاه مدیریت به تولید کنندگان را از دیگر معایب موجود عنوان کرد و گفت: درب اتاق مدیران باید به روی تولید کنندگان و سرمایه گذاران باز باشد اما امروز بسیاری از تولید کنندگان برای دسترسی به مدیران ارشد زجر می‌کشند. همچنین معتقدم که برای ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و حل مشکلات مردم باید به اقداماتی نظیر مسکن مهر باز گردیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تایید یا عدم تایید صلاحیتش در انتخابات ریاست جمهوری گفت: به فضل الهی برای تایید صلاحیت آمدم و بر اساس قوانین موجود من رجل سیاسی محسوب می‌شوم؛ البته تصمیم نهایی با شورای نگهبان است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره برنامه‌های وی برای ریشه‌کنی کرونا، به ارائه توضیحاتی درباره اقدامات انجام شده در طرح شهید قاسم سلیمانی پرداخت و با بیان اینکه «من رئیس کمیته اجرایی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در مقابله با کرونا بودم»، اظهار کرد: در اواخر مهرماه که بیمارستان ها مملو از بیمار بود و روزی ۵۰۰ فوتی رسمی و هزار فوتی غیر رسمی داشتیم و کشور را وحشتی فرا گرفته بود. دوستان بسیج از ما خواستند طرحی برای کمک به وزارت بهداشت در حوزه کرونا برنامه‌ای ارائه کنیم. پس از یکماه مداوم با همکاری ۳۰ نفر از متخصصان طرحی نوشتیم که از سوی بسیج و وزارت بهداشت مورد تایید قرار گرفت؛ طرح ما بسیار ساده، ارزان و کم حاشیه با کمترین هزینه های سیاسی و اجتماعی ممکن بود. از ابتدای آذر طرح مشترک وزارت بهداشت و بسیج جامعه پزشکی را آغاز کردیم و در ۱۵ دی ما با کمک خدا ۵۰۰ فوتی را به ۵۷ فوتی رساندیم.

محمد صادقی با بیان اینکه در زمینه مقابله با کرونا به سیاست های کلان بویژه سیاست های کلان دولت ایراداتی جدی داشتیم، اظهار کرد:دولت به ویژه بدنه سیاسی دولت معتقد بود که با افزایش تعداد ونتیلاتور و انجام سی‌تی اسکن بیماری را کنترل مند درحالی که اصول علمی میگویند ریشه کنی بیماری‌های همه‌گیری راهی بجز درمان دارد درحالیکه تمرکز دولت بر درمان بود؛ یعنی با افزایش امکانات درمانی، دولت تلاش میکرد که بیماران آسیب دیده را نجات دهد؛ ما می‌گفتیم باید از بروز بیماری پیشگیری کنیم؛ در همین راستا اقدام به بیماریابی فعال، جداسازی هوشمند و حمایت هدفدار کردیم.

وی گفت: ما با کمک نیروهای مردمی تلاش کردیم که بیماران را پیدا کنیم و بیش از ۲۲۰ هزار بیمار را شناسایی کردیم؛ در گام دوم از این افراد خواستیم تا در خانه بمانند و در واقع کانونهای سیار انتشار بیماری را در منازل شخصی شأن مستقر کردیم. در گام سوم نیازهای افرادی که نیاز به کمک مردمی داشتند رابا استفاده از پایگاه‌های مردمی و بسته‌های حمایتی مودحمایت قرار دادیم. این اقدامات باعث شد که بیمارستان‌های ما از بیماران خالی شود. اما متاسفانه اهرم های سیاسی دولت دخالت کردند و مانع ادامه طرح شدند؛ ما خیلی تلاش کردیم که طرح را ادامه دهیم؛ وزیر بهداشت و مجموعه ما در درمان موافقت کردند ما احساس کردیم که دوستان ما در وزارت بهداشت تحت‌فشار افرادی در دولت قرار  گرفتند و در نهایت با وجود تلاش ما در اوایل سال ۱۴۰۰ جلوی ما را گرفتند و رسماً نامه نوشتند که پایان طرح شهید سلیمانی را اعلام می‌کنیم.

عضو کمیته اجرایی طرح شهید سلیمانی افزود: متأسفم که به دلیل فشارهای سیاسی که اعمال شد، طرح را متوقف کردند. با این وجود فکر میکنیم که اگر اجازه دهند مجموعه اجرایی طرح شهید سلیمانی قادرند که بیماری را کنترل کنند .

محمد صادقی با اشاره به برنامه‌های خود در زمینه کنترل کرونا در کشور، گفت: اگر اجازه اجرای طرح علمی شهید سلیمانی را به ما بدهند، ۶ ماهه بیماری را جمع می‌کنیم. اگر من رییس جمهور شدم تا پایان سال ۱۴۰۰ میتوانیم شرایط بسیار بهتری در کشور فراهم آوریم.

وی اظهار کرد: بارها در دولت بحث کردیم که اعمال محدودیت‌ها در بازار و اصناف گرانترین روش است، اگرچه در مواقعی چنین کاری لازم است اما بهترین راه نیست؛ اما خلاف نظر وزارت بهداشت و وزیر بهداشت از لایه‌های سیاسی دولت کسانی تصمیم می‌گیرند که جلوی اجرای چنین اقداماتی را بگیرند. با اجرای طرح شهید سلیمانی حتما ۶ ماهه کرونا را در کشور کنترل میکنیم و تا پایان سال آن را جمع می‌کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری همچنین درباره وضعیت تامین واکسن کرونا در کشور با تاکید بر اینکه عقلا باید به سمت تولید واکسن داخلی برویم، گفت: در زمینه واکسن تمام ظرفیت داخلی کشور را باید بکار بگیریم تا واکسن در اختیار مردم قرار بگیرد. در جامعه پزشکی هیچ کس نمی‌داند واکسن های فعلی آیا دائم است یا نه؛ به همین دلیل خرید دائم واکسن خارجی موجب ارزبری بسیار میشود. درباره واکسن خارجی اگر واقعا بتوانیم، حتما باید کمک کنیم واکسن معتبر خارجی را برای مردم فراهم کنیم. در عین حال همچنان معتقدیم بهترین کار همچنان بهترین کار اجرای طرح شهید سلیمانی است.

محمد صادقی در پاسخ به پرسشی درباره اظهاراتش درباره آمار رسمی و غیر رسمی فوتی های کرونا در کشور و اینکه آیا تاکنون دولت آمار مربوطه را شفاف مطرح کرده است،  گفت: بحث عدم شفافیت نیست بلکه بحث این است که دولت فقط کسانی که نتیجه تستشان مثبت است را اعلام می‌کند. در تمام دنیا دولت ها فقط کسانی که رسماً با انجام تست کرونایی تشخیص داده شدند در آمار اعلام می‌شوند.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا انتقاد شما از ستاد ملی کرونا و تاکید بر اختلاف نظر بین وزارت بهداشت و بخشی از بدنه دولت موجب بی اعتمادی مردم نمیشود؟ گفت: ستاد کرونا یا هر منبع دیگری باید به نظرات کارشناسی توجه کنند و محل تصمیمات کارشناسی، مجموعه کارشناسی وزارت بهداشت است و دوستان دیگر ما تخصص و امکانات این را ندارند؛ ستاد کرونابه درستی یا نادرستی به تصمیمات کارشناسی کارشناسان توجهی ندارد. ایران ما هم به همین موضوع است.

رئیس پیشین سازمان بسیج جامعه پزشکی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره وابستگی‌اش به نهادهای نظامی با بیان اینکه «من نظامی نیستم و یک استاد دانشگاه هستنم»، اظهار کرد: افتخار میکنم که سالها در دانشگاه تحصیل و تدریس کردم. فرمانده سپاه به دلیل شرایط کشور ترجیح داد که یک فرد دانشگاهی مسئولیت بسیج جامعه پزشکی را بر عهده بگیرم و برای نجات جان مردم کمک کنم، من هم پذیرفتم. الان هم دوباره به دانشگاه خودم برگشتم. 

محمد صادقی گفتمان خود را گفتمان مردم عنوان کرد و گفت که اهل شعار نیستم و شعار خاصی را انتخاب نکردم. وی در پاسخ یا این پرسش که آیا احتمال دارد در ادامه مسیر انصراف دهید؟ خاطر نشان کرد: خوشبختانه هیچ گاه کاندیدای پوششی نبودم و نخواهم بود و به همه دوستای که در صحنه حضور یابند اعم از اصول گرا و اصلاح طلب و اعتدالی احترام میگذارم و کاندیدای پوششی کسی نیستم. برای این آمدم که اگر خدا کمک کند و سکان مدیریت اجرایی کشور را بدست بگیرم.