اگه بخوایم از بین دفتر های برنامه ریزی موجود در بازار یکی از بهترین هارو پیشنهاد بدیم میتونیم از دفتر رویاساز آیدی نوین یاد کنیم. نمونه هایی از این دفتر رو در زیر میتونید ببینید

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یکی از مهم ترین اصول برنامه ریزی در کنکور سراسری استفاده کردن از دفتر برنامه ریزی کنکور می باشد. در واقع  دفتر برنامه ریزی ای که در آن نگاه به گذشته و آینده درستی وجود داشته داشته باشد باعث پیشرفت و ساماندهی درسی متقاضیای کنکور سراسری می شود.

برنامه ریزی متعادل برای کنکور:

برنامه ریزی مناسب باید متعادل باشد، زیرا اجرای برنامه از نوشتن آن مهم تر است. اکثر دانش آموزان نمی توانند زمان مطالعه خود را با برنامه درسی متعادل کنند، دفتر برنامه ریزی کنکور در این هنگام برنامه های ذهنی و عملی شما را به هم نزدیک کرده و با یکدیگر هماهنگ کار می کنند و در نتیجه افزایش اثربخشی مطالعه خود را مشاهده خواهید کرد.

می توان گفت متقاضیان و داوطلبان فاقد دفتر برنامه ریزی نباید انتظار داشته باشند که برنامه ریزی درستی داشته باشند.

نداشتن دفتر برنامه ریزی کنکور

با توجه به این که دفاتر موجود در بازار تنوع زیادی دارد، در این مقاله سعی شده است که تمام نکات مهم مربوط به دفتر برنامه ریزی را توضیح دهیم تا بتوانید با توجه به شرایط خود بهترین دفتر برنامه ریزی را برای برنامه ریزی کنکور انتخاب کنید.

بهترین دفتر برنامه ریزی کنکور چیست؟

اگه بخوایم از بین دفتر های برنامه ریزی موجود در بازار یکی از بهترین هارو پیشنهاد بدیم میتونیم از دفتر رویاساز آیدی نوین یاد کنیم. نمونه هایی از این دفتر رو در زیر میتونید ببینید:

 

اهمیت استفاده از دفتر برنامه ریزی کنکور

اهمیت_استفاده_از_دفتر_برنامه_ریزی کنکور

بسیاری از دانش آموزان داشتن یک دفتر برنامه ریزی و نوشتن برنامه روزانه خود در آن دفتر را کاری بیهوده و عبث دانسته و پر کردن یک دفتر برنامه ریزی را وقت گیر می دانند. در این بخش، در ذیل مهمترین دلایل اهمیت استفاده از دفتر برنامه ریزی را آورده شده است تا از دلایل مهم بودن آن مطلع شوید:

1- داشتن یک رقابت درست و اصولی با خود

هر شخص باید خودش را فقط با خودش مقایسه کد ، یعنی پیشرفت خود را طی گذر زمان ببیند. مقایسه خود با خود و مشاهده پیشرفت خود با گذشت زمان اعتماد به نفس و انگیزه را افزایش می دهد. از آنجا که مهمترین رقیب هر داوطلب خود اوست، برای اینکه بتواند با خودش رقابت کند، بهتر است هر هفته و هر روز بهتر از روز قبل به نظر برسد. داشتن دفتر برای برنامه ریزی و ثبت برنامه درسی خود در این دفتر هنگام مقایسه گذشته بسیار موثر است.

2- ایجاد تعادل در برنامه ریزی درسی

با پر کردن صحیح دفتر برنامه ریزی، داوطلب می تواند ساعات آموزشی دوره های تخصصی و عمومی خود را با توجه به نقاط قوت و ضعف خود متعادل کرده و برنامه ریزی مثمر ثمر داشته باشد.

3- وجود برنامه ریزی صحیح و عملی

داشتن یک دفتر برنامه ریزی به داوطلب کمک می کند تا برای هفته های آینده برنامه ریزی کرده و تعیین کند که در طول روز و هفته چند ساعت را برای هر درس صرف خواهند کرد، و چه مدت را برای مطالعه تشریحی و چه مقدار را برای تست صرف خواهند کرد. علاوه بر مطالعه دروس، باید چند ساعت برای سایر فعالیتهای زندگی مانند مدارس یا کلاسهای کنکور، خواب، سرگرمی، تلویزیون یا تلفن همراه، ورزش، مهمانی و ... وقت داشته باشد و بطور کلی داوطلبان می توانند توان اصلی خودشان را در یادگیری و مدت مطالعه مشخص کنند.

4- کاهش استرس ناشی از کنکور با دفتر برنامه ریزی کنکور

 

دفتر برنامه ریزی نوعی تخلیه ذهنی از مغز به کاغذ است که از سردرگمی ذهنی جلوگیری کرده و باعث ایجاد آرامش و نظم می شود، که خود باعث کاهش استرس است.

نکاتی در مورد استفاده از دفتر برنامه ریزی در کنکور

نکاتی در مورد استفاده از دفتر برنامه ریزی در کنکور

در زیر به نکاتی میپردازیم که هنگام استفاده از دفتر برنامه ریزی باید مدنظر قرار دهید:

1-میانگین ساعت مطالعه هفتگی تان را اندازه گیری کنید:

دفتر برنامه ریزی کنکور هر موسسه ویژگی ها و شکل ظاهری خاصی دارد. بهتر است از یک دفتر برنامه ریزی آماده استفاده کنید، که فضای لازم برای دروس تستی و تشریحی هر درس، نمودار درصد مطالعه تستی و تشریحی، میزان یادگیری دروس عمومی و تخصصی، فعالیت های فوق برنامه، زمان خواب، جدول برای تصمیم های کوتاه مدت و ... را داشته باشد و دیگر نیازی به طراحی دستی این عناصر ندارید و فقط درون آن را می نویسید.

زمان آموزش را حداقل برای دو هفته اندازه گیری کرده و در دفتر برنامه ریزی ثبت کنید. اگر هفته گذشته 25 ساعت مطالعه کردید، احساسات خود را حفظ کنید و یکدفعه تصمیم نگیرید که هفته آینده 60 ساعت مطالعه کنید! چنین راه حل هایی در بیشتر موارد عملی نیستند. هر هفته کمی به زمان مطالعه خود اضافه کنید، اما ناگهان تصمیم نگیرید که هفته آینده زمان مطالعه خود را دو یا سه برابر کنید.

2-بلافاصله پس از مطالعه هر درس ساعت مطالعه آن را یادداشت کنید:

بعد از اتمام مطالعه هر درسی بلافاصله مقدار مطالعه آن را در دفتر برنامه ریزی کنکور خود یادداشت کنید، بهتر است آخر شب آن را وارد کنید، زیرا ممکن است فراموش کنید که هر درسی را دقیقاً چند ساعت مطالعه کرده اید. وقتی بدانید که چند ساعت در روز مطالعه می کنید، می توانید برای هفته های آینده برنامه ریزی بهتری داشته باشید. داوطلبی که ساعت مطالعه خود را ثبت نمی کند، نمی داند که در هفته چقدر درس خوانده است و معمولاً فکر می کند که زیاد خوانده است! هنگامی که دفتر برنامه ریزی را کامل می کنید، در آینده به صورت کتبی دارید که خواندن این مبحث از یک درس چه مدت طول می کشد. دانستن این موضوع در شب امتحان و در طول دوره مرور و جمع بندی برای شما بسیار مفید خواهد بود

3-تعادل مطالعه دروس اختصاصی و عمومی را چک کنید:

هر هفته 60 تا 65 درصد از کل مطالعه شما باید برای درس های تخصصی بوده و همچنین حدود 30 تا 35 درصد از زمان مطالعه هفتگی شما برای درس های عمومی باشد. این تعادل را در پایان هر هفته بررسی کنید و برای هفته آینده به گونه ای برنامه ریزی کنید تا این تعادل برای ساعت مطالعه رعایت شود. بین دروس اختصاصی هم ساعت مطالعه هر درس رو به نسب ضریب اون درس تقسیم کنید مثلا در رشته تجربی حدود ۲۵ درصد ساعت مطالعه باید زیست شناسی، ۲۰ درصد شیمی، ۱۲ درصد ریاضی، ۱۲ درصد فیزیک و حدود ۶ درصد هم زمین شناسی باشد.

4-حجم کار رو دقیقا ریز به ریز مشخص کنید:

اگر داوطلب و دانش آموز رشته تجربی هستید و مقرر شده است که در این هفته 50 ساعت مطالعه داشته باشید و 12٪ از این زمان مطالعه یعنی 6 ساعت این هفته را ریاضیات بخوانید، این 6 ساعت را بین حجم مباحث مشخص شده برای آزمون آزمایشی بعدی تقسیم کنید.

به عنوان مثال، از دنباله های حسابی و دنباله های هندسی در آزمون بعدی سوال مطرح خواهد شد. 3 ساعت برای آموزش و تست دنباله های حسابی و 3 ساعت برای دنباله های هندسی اختصاص دهید.

سپس هر یک از این دو تا 3 ساعت را بین مطالعه اولیه و حل تمرینهای کتاب و حل تست تقسیم کنید، به عنوان مثال 1 ساعت یادگیری از کتاب برای دنباله حسابی اختصاص دهید و 2 ساعت بعد را تست دنباله های حسابی را انجام دهید.

این 2 ساعت تست را می توانید در یک روز جداگانه از هفته انجام دهید. تمامی این جزییات را دفتر برنامه ریزی کنکور خود یادداشت کنید.

منبع: idnovin.com