فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: به لطف الهی در تحقیقات و ساخت سامانه‌های پدافندی اعم از سامانه‌های موشکی، راداری و جنگ الکترونیک طی سال‌های گذشته پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم.

سردار حاجی‌زاده: پیشرفت‌های زیادی در ساخت سامانه‌های پدافندی داشته‌ایم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه امروز در حاشیه آیین معارفه فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) کشور، گفت: به لطف الهی در تحقیقات و ساخت سامانه‌های پدافندی اعم از سامانه‌های موشکی، راداری و جنگ الکترونیک طی سال های گذشته پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم.

وی افزود: تحقیقات و ساخت سامانه‌های پدافندی، امروز به نتیجه رسیده و ما در این حوزه‌ها محصولات خوبی داریم که به کارگیری این سامانه‌ها مستلزم یک فرماندهی کنترل بسیار دقیق است و به کارگیری سامانه‌های پدافندی که یک کار پدافندی، انفعالی و متفاوت از کارهای آفندی است و این دشمن است که تعیین می‌کند از کدام مسیر، کی و کجا اقدام کند، طبیعتاً سیستم فرماندهی کنترل این پدافند که باید مسئولیت کنترل آن را به عهده بگیرد از پیچیدگی بالاتری برخوردار است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه درباره تحقیقات و ساخت سامانه‌های پدافندی، گفت: امروز فرماندهی کنترل، شکل جدید تری نسبت به گذشته دارد و شاهد تحولات بسیاری در این حوزه هستیم. با این آمادگی نقایصی که در گذشته وجود داشته کاهش پیدا خواهد کرد.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه این قرارگاه مرکزی، قرارگاه مشترک ارتش و سپاه است،تاکید کرد: نیروهای سپاهی در کنار برادران ارتشی در قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) حضور دارند و این سامانه‌های پرتعداد، کشور را با کمک همدیگر مدیریت و اداره می‌کنند.