رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه در کشور بن‌بست نداریم و هیچ کارخانه‌ای نباید تعطیل شود، گفت: تملک واحدهای تولیدی توسط بانکها خلاف سیاست‌های نظام است.

رئیسی: در کشور بن بست نداریم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز در دیدار با فعالان اقتصادی استان همدان با بیان اینکه شعار سال نیاز جدی کشور است اظهار داشت: رفع موانع تولید و پشتیبانی از تولید برای کشور قدرت اقتصادی تولید می‌کند .

وی با تاکید بر اینکه همه بخشهای جامعه از جمله مدیران دولتی، بانکها و دستگاه قضایی وظیفه همدان از تولید را دارند تصریح کرد: صرف انعکاس مشکلات واحدهای تولیدی کافی نیست و باید برای حل مشکلات کمر همت بست.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه باید موانع تولید را تسهیل کرد تا تولیدکنندگان و صادرکنندگان احساس مشکل نکنند اظهار داشت: رفع موانع تولید یک مسئولیتی است که نیاز به پیگیری جهادی دارد.

رئیسی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات با ظرفیت خود استان قابل حل است تصریح کرد: وقتی‌که فضا و امکان  نیرو برای تولید مهیا است چرا باید کار و روند تولید متوقف شود.

وی با تاکید بر اینکه ما در کشور بن بست نداریم و هیچ کارخانه‌ای نباید تعطیل شود تصریح کرد: هنر مدیران راه‌گشایی است و برای ما عباراتی مانند نمی‌توانیم و نمی‌شود معنایی ندارد. وقتی کارخانه و سرمایه‌گذار آماده است چرا راه را برای تولید باز نکنیم ؟

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه باید در کشاورزی برنامه‌ریزی داشته باشیم اظهار داشت:نباید تولید به گونه ای باشد که در یک سال کمبود محصولات باشد و در سال دیگر تولید به اندازه بیش از نیاز شود.

رئیسی گفت: حمایت جدی از تولیدات و صادرات بسیار مهم است و لازم است همه در این میدان انجام وظیفه کنند و این مهم نیز  نیاز به کار و عمل دارد.

وی به موضوع شرکت زمرد آسیا اشاره  کرد و افزود: مشکل این شرکت اگر حل نشود ما به صورت کشوری در آن ورود می‌کنیم.

رئیس قوه قضاییه گفت: خلاف سیاست‌های نظام است که بانکی واحدی را تملک کند و چراغ تولید خاموش شود بنابراین بانک‌ها وقتی واحد تولیدی در اختیار گرفتند حق ندارن  آن را غیر فعال کنند  در غیر این صورت کار بانک خلاف قانون و قابل پیگیری است.

رئیس قوه قضاییه افزود: امروز از کارخانه ای بازدید کردم که باعث تاسف شد کارخانه‌ای که نیازش در استان تامین شده و تشکلات آن در استان قابل حل است  و ما آن را پیگیری می‌کنیم.