عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: لاریجانی مترصد این است که بتواند در انتخابات ریاست جمهوری پایگاه رای اصلاح طلبان را بگیرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سعید نورمحمدی عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره احتمال حمایت اصلاح طلبان از علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: ترجیح اصلاح طلبان حمایت از نامزد خودشان در انتخابات است، اما اگر شورای نگهبان تمام گزینه‌های اصلاح طلب را رد صلاحیت کند این احتمال وجود دارد که بخشی از اصلاح طلبان از لاریجانی حمایت کنند.

وی ادامه داد: احتمال کنار کشیدن اسحاق جهانگیری به نفع لاریجانی بستگی به شرایط دارد، اما اگر لاریجانی یا جهانگیری به تنهایی نتوانند در انتخابات پیروز شود و به ائتلاف نیاز داشته باشند فارغ از اینکه چه کسی از انتخابات کنار بکشد و چه کسی باقی بماند این کار را خواهند کرد.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان درباره اینکه چرا اصلاح طلبان از اول موضعشان بر ائتلاف نبود، اما در نزدیکی انتخابات حرف از ائتلاف می‌زنند، بیان کرد: اصلاح طلبان نمی‌توانستند از ابتدا کاندیدای خود را رها کنند و از ائتلاف صحبت کنند چون ائتلاف خودکشی سیاسی است.

نورمحمدی درباره چینش کلی انتخاب اظهار کرد: در این انتخابات سه جریان اصلاحات با محوریت جهانگیری، جریان اصولگرا با محوریت رئیسی و جریان مستقل با محوریت لاریجانی حضور دارند که لاریجانی تلاش می‌کند خود را به جریان اصلاحات نزدیکتر کند و مترصد این است که شرایط طوری رقم بخورد که بتواند پایگاه رای اصلاح طلبان را بگیرد.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه انتخابات ۱۴۰۰ شبیه به انتخابات ۹۶ است، تصریح کرد: ممکن است این انتخابات شبیه به انتخابات ۸۴ باشد، اما اصلاح طلبان بر اساس تجربه انتخابات ۸۴ اجازه نمی‌دهند که خودخواهی‌های فردی و حزبی باعث شکست جریان اصلاحات شود.

وی در پایان گفت: اگر اصلاح طلبان احساس کنند که نیاز به کناره گیری و یا ائتلاف وجود داشته باشد این کار را می‌‎کنند