شهر خبر/ دردسر جدید کاندیدا‌های انتخابات ۱۴۰۰ به سوژه داغ رسانه‌ها تبدیل شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در حالیکه سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرده تا روز سه شنبه نتیجه نهایی بررسی صلاحیت کاندیدا‌های انتخابات ۱۴۰۰ اعلام خواهد شد، خبرگزاری اصولگرای فارس مدعی شده یکی از دلایل این تاخیر، بحث و بررسی وضعیت اقامت فرزند یکی از کاندیدا‌های مشهور در آمریکا از نظر اقامت و تابعیت است و مساله مورد بحث دیگر، مربوط به احراز سلامت جسمی یک کاندیدای باسابقه است.

دومین خبر پربازدید با عنوان اظهارات سردار نقدی درباره انتخابات ریاست جمهوری ، منتشر شده است. معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: برای پیروزی‌ در عرصه اقتصادی و سیاسی نباید هیچ ‌چشم‌داشتی به دشمنان داشته باشیم و اگر می‌خواهیم پیروزی‌های بزرگ در عرصه‌هایی که امروز درگیرش هستیم رخ دهد، باید مانند فاتحان خرمشهر فکر کنیم.

دیگ خبر پربازدید به شعارهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات 1400مربوط می شود. به‌زودی رقابت کاندیداهای ریاست‌جمهوری شروع می‌شود و مردم با فهرست بلندبالایی از وعده‌های انتخاباتی در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی روبه‌رو خواهند شد. این وعده‌ها را غالبا می‌توان در دو گروه طبقه‌بندی کرد؛ «وعده‌های نادرست، عوام‌فریبانه و پوپولیستی» و «وعده‌های درست و کارشناسی».

مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران با هدف روشنگری عمومی در جهت فهم درست مسائل اقتصادی، مشخصات وعده درست و کارشناسی و تفاوت آن با وعده پوپولیستی را شناسایی کرده است. ارزیابی‌ها حاکی از این است که وعده‌های پوپولیستی اکثرا ظاهری جذاب دارند، اما در باطن برای اقتصاد کشور خطرناک هستند؛ بنابراین بیم آن می‌رود که شعارها و وعده‌های «جذاب اما خطرناک» بتوانند به شکلی عرضه شوند که بخشی از شهروندان را به سمت خود متمایل کنند و اجرای آن در دولت آینده، اوضاع اقتصادی کشور را بدتر کند.

عباس آخوندی وزیر پیشین راه و شهرسازی گفت: من سه انتخابات در کشور برگزار کردم و با هیچ متری نمی توان عدم صلاحیت من را احراز کرد. اقدامات ما در وقایع ۸۸ قانونی بوده و در جلسه‌ای که با مقام معظم رهبری داشتیم قانونی رفتار کردیم و کوچکترین اقدام غیرقانونی نداشتیم. من ۵ مرتبه از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفتم و این بزرگ‌ترین معیار سنجش است. این خبر نیز با بازدید زیادی روبرو شد.

شهر خبر، یک سایت خبرخوان ایرانی است و به دسته‌بندی و بازنشر اخبار مهم سایت‌های خبری ایران می‌‌پردازد. بسیاری از علاقه‌مندان به آخرین اخبار انتخابات ، به دلیل سهولت دسترسی به اخبار این حوزه از طریق سایت شهرخبر، روزانه بارها به آن سر می‌زنند.