مهر/ رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی اظهار کرد: دولت در آستانه برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به دنبال این است از برجام پشمی برای کلاه خود تهیه کند.

فریب گلابی برجام را در انتخابات ۱۴۰۰ نخواهیم خورد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علیرضا نظری شامگاه جمعه در آئین افتتاحیه ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی در استان مرکزی با اشاره به تلاش‌های کشور آمریکا برای ورود به برجام گفت: امروز آمریکاهایی نیاز دارند برای کمک به جبهه شکست خورده خودشان در منطقه در برجام حضور پیدا کنند و برای طرف‌های ایرانی شرط بگذارند که اگر می‌خواهید ما تحریم‌ها را برداریم باید رضایت دوستان ما را در منطقه تأمین کنید.

وی ادامه داد: منظور دوستان یعنی رضایت عربستان را حاصل کنیم، رضایت عربستان یعنی اینکه ایران از انصارالله حمایت نکند، تا آنها مجدداً بتوانند در منطقه تجدید قوا کنند یعنی آمریکایی‌ها هنوز در عراق بمانند و یعنی حضور نامیمون و نا مبارک خودشان را در منطقه تقویت کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی تصریح کرد: آمریکایی‌ها نیاز دارند برای اینکه جریان غربگرا را در کشور تقویت کنند، برای اینکه بتوانند از متن مذاکرات وین یک دستاوردی برای دولت مفلوکی که هشت سال است با یک کارنامه سیاه و خالی در مواجه با افکار عمومی قرار دارد، این دولت را نجات دهند.

جریانی در کشور نیاز دارد که از برجام دستاورد سازی کند

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دشمن می‌داند که اگر قرار است معادلات منطقه تغییر کند اول باید اتفاقی در ایران رقم بخورد و باید از عوامل درونی کسانی باشند که نقشه دشمن را در داخل کشور ترویج و اجرا کنند. از طرفی این جریان داخلی به کمک خارجی نیاز دارد تا از برجام دستاورد سازی کند.

نظری ادامه داد: قریب ۲ ماه است که جریان داخلی تمرکز کرده است که بالاخره از این مجموعه وین دود سفیدی بیرون بیاید و اعلام کنند که دیدید که گفتیم ما اهل مذاکره ایم، اهل گفتگو هستیم، زبان دنیا را بلد هستیم، دیدید که توانستیم در اینجا موفق شویم، دیدید در پایان کار دولت ما موفق شدیم برجام را به سر انجام برسانیم.

فریب گلابی برجام را در انتخابات ۱۴۰۰ نخواهیم خورد

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: همانطور که در سال ۱۳۹۲ با جنگ روانی و دوگانه سازی هم باید چرخ سانتیفیوژها و هم چرخ معشیت و کسب کار مردم بچرخد، توانستند افکار عمومی جامه را به سمت خودشان متمایل کنند و عرصه مدیریتی کشور را در دست بگیرند و در سال ۱۳۹۶ که دستاوردی نداشتند، اعلام کردند برخی کودک به درب باغ آمده‌اند و طلب گلابی می‌کنند، کدام گلابی؟ صبر کنید در چهار ساله دوم گلابی‌های برجام به بار خواهند آمد و مجدداً توانستند با همراهی افکار عمومی عرصه مدیریتی کشور را تصرف کنند و امروز و در آستانه برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به دنبال این هستند از برجام پشمی برای کلاه خود تهیه کنند.

وی اظهار کرد: اطلاعاتی که از وین داریم حاکی از این است که برخلاف نظر صریح مقام معظم رهبری که فرمودند باید همه تحریم‌ها، اعم از تحریم‌های هسته‌ای، موشکی، حقوق بشری و غیره همه برداشته شود آن هم نه روی کاغذ بلکه در عمل. نهایتاً در صورتی که عمل به تعهدات برای ما محرز شد با بازگشت و حضور آمریکایی‌ها در مذکرات موافقت می‌کنیم، اما آنها مشغول به تبدیل تحریم‌های قرمز به زرد و آبی هستند که این امر خلاف مصوبه آذرماه مجلس شورای اسلامی و همچنین مخالف منویات صریح مقام معظم رهبری است.

مجلس یازدهم مجلسی نیست که در ۲۰ دقیقه برجام را تصویب کند

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی اجازه به بازگشت تخلفات گذشته را نخواهد داد، مجلس یازدهم مجلسی نیست که مانند مجلس نهم در ۲۰ دقیقه این برجام را به سامان برساند.

نظری با اشاره به شرایط کشور در انتخابات پیش رو، گفت: امروز شرایط کشور به گونه‌ای است که به واسطه انباشت مطالبات مردم در حوزه معیشت، رفاه و زندگی، مردم دلسرد و در واقع انتخابات کم رونق است، نظرسنجی‌ها در مقایسه با گذشته شرایط خوبی را نشان نمی‌دهد به همین خاطر نمی‌توان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ را دقیق رصد کرد.

مشارکت ۵۰ تا ۵۵ درصدی مردم در انتخابات پیش بینی می‌شود

وی ادامه داد: اما نظرسنجی‌هایی که در این مدت شده است حاکی از آن است که بعد از اینکه در نیمه دوم اردیبشهت ماه با آمار کاهش اقبال مردم در انتخابات روبرو بودیم بعد از نیمه دوم وضع بهتر شده و پیش بینی‌ها مبنی بر این است که مشارکت ۵۰ تا بالای ۵۵ درصد مردم در انتخابات پیش رو صورت می‌گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی با بیان اینکه فعالیت نامزدهای ریاست جمهوری و ستادهای انتخاباتی در ایجاد مشارکت هر چه بیشتر در انتخابات نقش اساسی دارد، گفت: عده‌ای به دنبال این بودند که مقصر ناکارآمدی دولت را رهبر، نظام، جریان انقلابی و مجلس معرفی کنند که این هم عملاً با اقدام ناشیانه حمله به جریان مقاومت و میدان و هدف قرار دادن سردار دل‌ها شهید سلیمان ناکام ماند و این تیر کمانه کرد و بر مغز خود این افراد فرود آمد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از شکست در پروژه دوگانه‌سازی میدان و دیپلماسی این جریان روی کاندیداتوری آقای لاریجانی متمرکز شدند که با اقدام شورای نگهبان، این گزینه هم از دسترس آنها خارج شد و امروز از میان ۲ گزینه موجود تصریح کردند که گزینه اصلی آنان مهر علیزاده است.

رقابت درون گفتمانی ریسک خطرناکی است

وی گفت: خطری که امروز تهدید می‌کند و باید نیروهای ارزشی و انقلابی به آن توجه داشته باشند، این است که نکند که ما تصور کنیم که چون طرف مقابل قدرت مانور کمتری در انتخابات دارد پس بیاییم یک رقابت درون گفتمانی انجام دهیم که این امر ریسک خطرناکی است.

نظری تاکید کرد: جریان انقلابی باید وحدت و یکپارچگی خود را تا روز انتخابات حفظ کند و از خطر و ریسک بالای رقابت درون گفتمانی پرهیز داشته باشد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رد صلاحیت‌های داوطلبین ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان، اظهار کرد: برخی افراد که رد صلاحیت شدند بواسطه اقامت فرزندانشان در خارج از کشور بود. بر اساس مصوبه سال ۸۸ شورای عالی امنیت ملی کشور برای افرادی که همسر و فرزندانشان در انگلیس اقامت دارند منع قانونی وجود دارد و به همین دلیل شورای نگهبان صلاحیت برخی را تأیید نکرد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: هیچکدام از انتخابات ادوار گذشته به شرایط حساس انتخابات پیش رو نبوده است.