مدارا/ کنعانی مقدم براین باور است: اگر کسی به نفع رییسی کنار نکشد انتخابات به دور دوم کشیده می شود و در دور دوم اگر رقابت بین آقای رئیسی و آقای رضایی یا آقای رئیسی و آقای همتی باشد به نظر می رسد همان اتفاقی که درباره انتخابات آقای هاشمی و احمدی نژاد رخ داد تکرار شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا درباره اینکه آیا کاندیدایی به نفع رییسی کنار می کشد گفت: الان سه جریان وارد عرصه رقابت شدند که یکی جریان اصولگرا و انقلابی است که در راس آنها آقای رئیسی و آقای رضایی هستند، سوی دگیر کارگزاران با آقای همتی هستند و اصلاح طلبان هم آقای مهرعلیزاده هستند. در جریان اصولگرا که ۵ کاندیدا دارند به نظر می رسد برخی به نفع آیت الله رئیسی کنار بروند ولی تا جایی که من شناخت نسبت به افراد دارم آقای رضایی و آیت الله رئیسی تا انتها می مانند.

وی ادامه داد: اگر کسی به نفع رییسی کنار نکشد انتخابات به دور دوم کشیده می شود و در دور دوم اگر رقابت بین آقای رئیسی و آقای رضایی یا آقای رئیسی و آقای همتی باشد به نظر می رسد همان اتفاقی که درباره انتخابات آقای هاشمی و احمدی نژاد رخ داد تکرار شود یعنی در دور اول آقای هاشمی رای بیشتری داشت و در دور دوم آقای احمدی نژاد رای آورد یعنی کسانی که می خواستند به آقای هاشمی رای ندهند وارد صحنه شدند و به احمدی نژاد رای دادند. این احتمال وجود دارد چنین مدلی اتفاق افتد.

او  تصریح کرد: انتخابات به این سمت می رود که اگر  رئیسی کنار نرود و بخواهد تا آخر بماند، بین  رئیسی و رضایی و یا رئیسی و همتی انتخابات به دور دوم کشیده می شود. در دور دوم اگر روی آیت الله رئیسی اجماع نشود رای نمی آورد.

کنعانی مقدم در پاسخ به این پرسش، آیا زمزمه هایی برای کنار رفتن آقای رئیسی وجود دارد؟ افزود: بله. نامزدهای انتخاباتی به نظرسنجی نگاه می کنند و شرایط را می بینند و وضعیت را بررسی می کنند و در نهایت تصمیم گیری می کنند.

وی درباره شعارهای انتخاباتی برخی از نامزدها گفت: متاسفانه بیت المال فروشی راه افتاده است و هر کسی می آید به دنبال این است که بخشی از بیت المال را با عنوان این که اقتصادی است در معرض فروش در انتخابات بگذارد و وعده هایی ممکن است برخی بدهند که در مقدورات کشور نباشد و حتی اختیارات این کار را نداشته باشند که چنین اقداماتی را انجام دهند مثلاً در بخش یارانه ها و یا بخش بودجه کشور یا اینکه در رابطه با نفت حرف نمی زنند و درباره سربازی حرف می زنند و در رابطه با ارز و طلا و غیره حرف می زنند. به نظر می رسد نامزدها به دنبال جذب آرا هستند تا ارائه برنامه دهند که این روش درستی نیست. به نظر می رسد نامزدها باید راهکارهایی که ارائه می دهند در حیطه وظایف و اختیارات و مقدورات کشور باشد. در غیر این صورت دنبال این هستند که بیت المال را به حراج بگذارند.