نماینده ستاد سعیدجلیلی با انتقاد از دولت های منتسب به اصلاح طلبی تاکید کرد که با کلمات قشنگ نمی‌شود فیگور انتخاباتی گرفت.

فیگور انتخاباتی نمی‌گیریم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا، روح الله ایزدخواه در رابطه با اینکه سعید جلیلی انتقاد شدید به دوقطبی‌سازی‌های کاذب دارد و به دسته بندی‌های سیاسی با نگاهی تنش آفرین و قبیله‌ای می‌نگرد، اظهار کرد: او با موضع جناحی و دسته بندی سیاسی به انتخابات ورود نکرده است.

وی با بیان اینکه در انتخابات، قرار است اراده مردم حاکم باشد، دیدگاهی که به بهانه اسلامیت، جمهوریت را محدود می‌سازد به طور کلی غلط خواند و افزود: دکتر جلیلی معتقد است آحاد مردم باید در فضای سیاسی کشور حضور داشته باشند.

ایزدخواه که با برنامه "سدید" رادیو گفت‌وگو، مصاحبه می کرد، لزوم تشریح رویکردها و شکل‌گیری گفتمان را از سوی جلیلی اولویت دانست و گفت: ایشان به شدت مخالف نمایش دادن نامزدها هستند و حتی می‌گویند ساده زیستی نباید تبلیغی برای کسب رای باشد.

ایزدخواه با طرح این مسئله که "امروز تورم مردم را خفه کرده است" افزود: بانک‌ها جیب مردم را می‌زنند و همین بانک‌های خصوصی، علت اصلی تورم هستند ضمن اینکه نیمی از مردم خدمتی از بانک‌ها نمی‌گیرند.

وی گفت: از منظر جلیلی، دوگانه هسته‌ای - معیشت بسیار غلط است؛ چراکه او در زمان مذاکرات قبلی، (در دوران احمدی نژاد) تلاش بر استیفای حقوق مردم داشت.

ایزدخواه یادآوری کرد: افرادی که سال‌ها شعار توسعه می‌دادند، وقتی کشور را به دست گرفتند اعلام کردند که در حوزه صادرات فقط توان صدور آبگوشت بزباش را داریم. خب باید از خودشان سوال شود که این همه سال در صدر چندین دولت بودید پس چه کردید؟

وی افزود: با کلمات قشنگ نمی‌شود فیگور انتخاباتی گرفت. مردم باید بدانند عمق مسئله پیشرفت اقتصادی نیست.

ایزدخواه ادامه داد: رهبری فرمودند ما در عدالت عقب مانده‌ایم؛ کدام جناح سیاسی برای این عقب ماندگی حرف و برنامه دارد؟!

ایزدخواه در رابطه با تلاش‌های صورت گرفته از سوی جلیلی و همکارانش در دوران ریاست جمهوری روحانی به منظور شناسایی گلوگاه‌های اقتصادی و راهکار برای بر طرف شدن آن، گفت: ایشان از جنگ‌های زرگری پرهیز می‌کند.

وی ادامه داد: ایشان هیچگاه کسی را به اصلاح طلبی متهم نمی‌کند و برنامه خود را شفاف و مشخص بیان می‌کند.

به عقیده ایزدخواه مردم نباید در اضطراری نمایشی بلکه باید در شرف یک ارزیابی واقعی قرار گیرند و بدانند نسخه واقعی از سوی آن‌ها توسط چه کسی داده می‌شود!

این نماینده مجلس در دور یازدهم همچنین به موضوع اف‌ای تی اف و سیاه نمایی‌های پیوستن یا عدم پیوستن به آن اشاره کرد و گفت: ۳۹ بند از ۴۱ بند اف‌ای تی اف را قبول کرده‌ایم.

ایزدخواه گفت: به یاد دارید که آقایان چه نمایش‌ها دادند که مذاکره راه حل تمام مشکلات ماست ولی ۱۵۰۰ تحریم بعد از برجام مصوب شد، کسی به این واقعیت‌ها اشاره نمی‌کند.

وی افزود: وقتی مردم را در چنین دو گانه کاذبی قرار می‌دهیم، آدرس غلط دادن به مردم است و کشور هم ضرر اصلی را خواهد کر