ایسنا/ کاندیدای ریاست جمهوری گفت: فرصت‌های شهر و روستای خود را شناسایی کنید همه این فرصت‌ها و سند پیشرفت باید قبل از همه توسط خود مردم نوشته و مطالبه شود و جهش ایران بدون جهش استان‌ها و روستاها امکان‌پذیر نیست.

جلیلی برای مردم قم پیام فرستاد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دکتر سعید جلیلی در ویژه‌ برنامه انتخاباتی شبکه نور، در گفت‌وگو با مردم قم، عنوان کرد: استان قم سنگر مهم حراست از فرهنگ اهل ‌بیت(ع) و مهم‌ترین سنگر مقاومت در برابر استعمار و وادادگی فرهنگی و سیاسی ایران در عصر پهلوی بوده است و همین سرمایه الهی بود که با رشادت ها و شهادت های  قیام 15 خرداد و قیام 19 دی همین استان بود انقلاب اسلامی شکوفا شد.
وی بابیان اینکه قم تکیه‌گاه فرهنگی کشور است، ادامه داد: در یکی از مذاکرات با کشورهای 5+1، زمانی که آن‌ها درباره قدرت ایران بحث می‌کردند بیان کردم که شما درباره شاخص‌های قدرت ایران اشتباه می‌کنید و قم ذرات خانه قدرت ایران است و قم و حوزه علمیه گران‌قدر آن است که امروز برای کشور ما چنین قدرتی را آفریده است.
وی ادامه داد: اندیشه اسلام ناب و زلال اندیشه ولایی است که به کشور ما قدرت بخشیده است و معنویت و معارف اهل‌بیت است که مهم‌ترین پیشران کشور به سمت جهش پیشرفت و رشد هستند.
وی با اشاره به اینکه الگویی که انقلاب اسلامی برای جهش ایران خلق کرد نه ‌تنها از بین برنده معنویت نبود بلکه بر پایه اعتقاد معنوی مردم ایران بنا شد، اظهار کرد: ما امروز در آستانه یک انتخاب قرار داریم؛ انتخابی که آیا می‌خواهیم کشور را در چهار سال آینده به ‌صورت روزمره اداره کنیم و حداکثر چند مشکل را حل کنیم یا اینکه می‌خواهیم کشور را مبتی بر معارف اهل‌بیت(ع) و قرآن کریم به یک جهش برسانیم.
وی بابیان اینکه در هشت سال گذشته بارها به استان قم آمدم و با دانشجویان مباحثه و با اساتید گفت گو کردم، گفت: این سفرها ما را به این جمع‌بندی رساند که امروز به برکت انقلاب اسلامی و اندیشه زلال دینی کشور می‌توانیم یک فرصت بی‌نظیر داشته باشیم؛ فرصتی که بر مبنای آن از همه ظرفیت‌های مادی و معنوی استفاده کنیم و یک جهش و ارتقا در چهار سال آینده داشته باشیم.
جلیلی با تأکید بر اینکه منظور از دولت سایه در هشت سال گذشته یک حزب نبود بلکه یک گفتمان بود، بیان کرد: گفتمانی که سایه مردم را بر سر دولت حفظ کند و مردم سایه به سایه در حد وسع خود تحولات کشور را دنبال می‌کنند و اگر کار خوبی ببین را ببینند آن را تقویت می‌کنند و اگر کار اشتباهی را به ببینند سعی در تصحیح آن دارند.
وی بابیان اینکه ما فکر می‌کنیم که در چهار سال آینده باید این گفتمان ادامه داشته باشد و دولت آینده باید سایه مردم را احساس کند، ادامه داد: هر مدرسه علمیه و دانشگاه می‌تواند یک دولت سایه باشد و در روند کشور نظارت دقیق داشته باشد؛ و اگر کاری را ناقص یا فرصتی را مورد غفلت دید به آن تذکر دهد همان‌گونه که اگر کار خوبی می‌بیند کمک کند آن کار خوب با قوت پیش برود.
وی با تأکید بر اینکه ما  میگویم باید برای کشور برنامه داشت؛ اما در کنار برنامه باید باور و اراده هم داشت، اظهارکرد: اگر مگوییم که چهار سال آینده کشور فرصتی برای جهش و ارتقا در عرصه‌های مادی معنوی دارد این علاوه بر برنامه به باور و اراده هم نیاز دارد.
وی با اشاره به اینکه کشور را با نمایش نمی‌توان اداره کرد، بیان کرد: کشور نیازمند مردانی است که با باور اراده و برنامه، همت کنند و جهش ایران محتاج یک تلاش بزرگ همگانی است و بدون شک در این حرکت مسئولان باید نقش اساسی داشته باشند و بار اصلی مسئولیت باید به دوش مسئولان باشد.
وی بابیان اینکه هرقدر مسئولان بیشتر شانه زیر بار مسئولیت بدهند همان میزان فشار از دوش مردم برداشته می‌شود، گفت: مردم قم اگر صحبت از چنین جهشی می‌کنیم، مردان میدان می‌خواهد، مردانی که سعی در گم نامی دارند و بسیاری از مجاهدت‌ها و تلاش‌های مثبتی که تاکنون در انقلاب اسلامی شکل‌گرفته است به خاطر تلاش آن‌ها است.
کاندیدای ریاست جمهوری بیان کرد: امروز افراد زیادی در استان شما حضور دارند که این ویژگی را دارند و باید آن‌ها را بشناسید و بشناسانید و اگر امروز دولتی می‌خواهد برنامه جهش و جهاد داشته باشد، شما می‌توانید در این زمینه پیشران و پیش‌گام باشید.
وی ادامه داد: فرصت‌های شهر و روستای خود را شناسایی کنید همه این فرصت‌ها و سند پیشرفت باید قبل از همه توسط خود مردم نوشته و مطالبه شود و جهش ایران بدون جهش استان‌ها و روستاها امکان پذیر نیست و هر روستایی باید تبدیل به سلول جهش کشور شود.
جلیلی با اشاره به اینکه استان قم می‌تواند سهم بزرگی در جهش کشور داشته باشد؛ زیرا فرصت‌های خوب مادی و معنوی دارد که این ها باید شناخته و جهش داده شود، بیان کرد: زائرین حضرت معصومه (س) و جمکران فرصتی ارزشمند هستند و این ها ظرفیت های معنوی هستند که میتواند در بستر آن از بسیاری ازپیشرفت ها و فرصت های دیگر هم استفاده شود.
وی ادامه داد: ما می دانیم که استان قم در کنار این ظرفیت ها چالش هایی هم دارد اینکه بخش عمده کارخانه های بخش صنعتی استان تضعیف و یا تعطیل شدند و اینکه خشک بودن و کم آبی وجود دارد؛ اما این ها چالش هایی نیست مانع پیشرفت استانی ارزشمند مانند قم شود و اگر این ظرفیت های استان قم به خوبی شناسایی، مدیریت و برنامه ریزی شود می‌تواند یک موفقیت بزرگ برای استان قم و کشور رقم زند.