یک روزنامه حامی دولت از روحانی خواست مسئولیت سوءمدیریت خود را بپذیرد و تقصیر همه‌چیز را گردن ترامپ و کرونا نیندازد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سردبیر آفتاب یزد در سرمقاله این روزنامه می‌نویسد: بنده به واقع تمایل ندارم در این روزهای پایانی علیه شخص رئیس‌جمهور و دولت وی وجیزه‌ای قلمی کنم. آنقدر در این راستا نوشتیم و آنقدر این دولت، خود را به نشنیدن زده که دیگر نه توانی مانده و نه انگیزه‌ای.

لیکن سخن اخیر حسن روحانی از آن سخن‌هایی بود که نمی‌شود به سادگی از کنار آن گذشت. او گفته اگر ترامپ و کرونا نبودند دلار اکنون زیر 5 هزار تومان بود. این جمله رئیس‌جمهور نشان می‌دهد که وی اصلا و ابدا سهمی برای سوءمدیریت‌ها و بی‌تدبیری‌ها قائل نیست. در واقع وی یقین دارد هر آنچه شده از مدیریت و کنترل دولت خارج بوده و چه‌بسا این دولت نبود شرایط بدتر نیز می‌شده است.

البته همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شده بود اهل انصاف و تقوا می‌دانند و تایید می‌کنند که ترامپ دیوانه و کرونای منحوس تاثیر مهمی بر وضعیت اقتصادی کشور گذاشته‌اند اما نباید این سهم را به قدری بزرگ کرد که این امر بر دولتی‌ها مشتبه شود که آنان خیلی نایس و کول تشریف داشته‌اند! خیر؛ این دولت مشکل زیاد داشته است. از بخش رسانه گرفته تا برخی محافظه‌کاری‌های بلاوجه و ایضا بی‌توجهی محض به مطالبات و درخواست‌های مردم علی‌الخصوص در دولت دوم که گوشه‌ای از لیست نواقص و اشتباهات دولت روحانی است.

رئیس‌جمهور محترم به نوعی از انصاف رسانه‌ها و کارشناسان سوءاستفاده کرده و همه کاسه و کوزه‌ها را بر سر ترامپ و کرونا شکسته است.

به هر حال از منظر فنی نیز ادعای سنگین روحانی قابل بررسی است. کما اینکه فی‌المثل قبل از اینکه کرونایی در کار باشد دلار به مرز 20 هزار تومان رسیده بود.

همچنین این نکته کاملا درست است که رفتن اوباما و آمدن ترامپ برجام را با چالش مواجه کرد ولی پس مدیریت و کنترل اوضاع برای چیست؟! آن روزی که آمریکا رسما از برجام خداحافظی کرد، روحانی پشت تریبون اعلام نموده که چه بهتر! زیرا یک عضو مزاحم رفت و برجام با اروپا ادامه پیدا می‌کند. اما چنین نشد و دلار قد برافراشت.

محرز است که مشاوران رسانه‌ای او، وی را در دام اطلاعات غلط انداخته‌اند وگرنه روحانی می‌توانست اصلا عددی به زبان نیاورد که این چنین اظهاراتش دستمایه اعتراض و استهزا شود.