روزنامه ال موندو در اسپانیا نوشت: اتهام های موسسه ترامپ، به نظر می‌آید، کوچک باشند. به گفته‌ای سیب زمینی های ناچیزند. تحلیلگران سیاسی می‌گویند با معیارهای رسوایی، اتهام‌های وارده ناچیزند. دست کم فعلا دونالد ترامپ، از سر آسودگی می تواند نفسی بکشد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ که هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند، مطلب بالا را عنوان کرده است.

او با نگاهی به روزنامه های جهان در روز ـ یکشنبه ـ ۱۳ تیر ماه ـ به نقل از روزنامه ال موندو در اسپانیا آورده است: تحلیلگران سیاسی می‌گویند با معیارهای رسوایی، اتهام‌های وارده به ترامپ ناچیزند. دست کم فعلا دانالد ترامپ، از سر آسودگی می تواند نفسی بکشد. مدیران موسسه دادگاه را ترک کردند. فعلاً، دادستان ایالتی در منهتن، سایروس ونس و دادستان کل هم در حال حاضر چیزی علیه موسسه در چنته ندارد. مرکز حزب جمهوری خواهان هم در آمریکا توجهی به این ادعاها نکرد.

کوچویی با طرح این پرسش که «کمبود ها را چه کنیم؟» به نقل از روزنامه انگلیسی تلگراف چنین عنوان کرده است: به نظر نمی آید انگلیس، نفسی از سر آسودگی پس از برگزیت یا خروج از اتحادیه کشیده باشد. زو ویلیامز، تحلیل گر سیاسی انگلیس می‌گوید: دوست داریم، تصور کنیم که برگزیت اثرهای خوش بر انگلیس داشته است، اما این همه کمبودها را چه می‌توان کرد؟ کمبودها بسیارند. در فروشگاه ها بسیاری از قفسه ها، خالی اند. البته اکنون کرونا، مناسب ترین بهانه، برای اقتصاددانان در دولت بوریس جانسون است.

گاردین روزنامه انگلیسی هم با تیتر «افغان سلاح به دست» امروز نوشته است: «با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، گفته می‌شود، بومی‌های افغان، برای مقابله با طالبان، دست به اسلحه شدند. می‌گویند، در برابر خشونت های به پا شده در دست کم چهارصد حومه دور افتاده از پنجاه شهر افغانستان افغان های بومی، مسلح شده‌اند. با نفوذ طالبان در شمال افغانستان، افغان های روستاهای حومه هرات می‌گویند: طالبان، در یک کیلومتری روستاهای ما است. ناچار خود را مسلح کرده ایم. در  افغانستان تنها نیروهای انگلیس و ترکیه مانده‌اند.»

اما در مطلب انتخابی امروز «از حاشیه خبرها» به تغذیه و پیاده روی پرداخته شده و به نقل از لا رپوبلیکا، روزنامه‌ی ایتالیایی زبان آمده است: تازه ترین پژوهش می‌گوید، تغذیه سالم و پیاده روری می تواند مانع بیماری آلزایمر، یا زوال عقل شود. رژیم موسوم به مدیترانه ای نه تنها به سلامت بدن کمک می کند بلکه می تواند، از ابتلای شخص به آلزایمر یا فراموشی جلوگیری کند. پژوهشی که با عنوان «مدواک» در استرالیا، به مردان و زنانی در سال‌های شصت تا نود زندگی، تجربه شده و نتیجه داده است.