شستشوی مبل در منزل در حال حاضر یک روش مناسب جهت نظافت و لکه بری مبلمان به شمار می رود. مبل نیز مانند سایر اجزای محیط داخلی خانه نیاز به مراقبت و نظافت دارند.

آشنایی با خدمات مبل شویی و فرآیند اجرای آن
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امروزه مبلمان به یکی از اجزای جدا نشدنی در محیط داخلی تبدیل شده اند و نمی توان از اهمیت و تاثیر انها چشم پوشی کرد. بنابراین لازم است که شما برای داشتن انها هزینه ای صرف کنید تا به محیط خود عنصر ارامش و رفاهی اضافه کنید.

گاهی خرید یک دست مبل با صرف هزینه ای بسیار بالا انجام می گیرد. مبلمان از ان دسته کالایی است که میزان هزینه پرداختی شما در ظاهر و کیفیت انها تاثیر گذار است.

همچنین در طراحی و چینش دکوراسیون داخلی مبلمان نقش اصلی را ایفا می کنند و در مرکز چینش قرار می گیرند. علاوه بر این نکات بیشترین ارتباط و توجه ها افراد به مبلمان خواهد بود.

بیشتر وقت افراد در محیط بر روی مبلمان سپری می شود و همه این موارد سبب می شوند تا کثیف و لکه شدن مبلمان پس از مدتی استفاده امری بدیهی باشد. کثیف و چرک شدن مبل به مرور زمان رخ می دهد و باید به دنبال راه چاره مناسب باشید.

فرایند شستشوی مبل در محل

نیاز مبلمان به نظافت و شستشوی رویه انها سبب پیدایش خدمات مبل شویی در منزل با دستگاه در تهران شده است. این خدمات توسط افراد و شرکت های بسیاری در حال ارائه است اما با توجه این که این خدمت یک روش نوین به شمار می رود، افراد کمی از باید ها و نبایدهای ان اطلاع دارند.

اگرچه مبل شویی یک خدمت نوین و جدید می باشد، اما از زمان پیدایش ان تا به امروز کلیه استانداردها برای ان شکل گرفته اند که در ادامه با انها اشنا خواهید شد.

مهمترین و بزرگترین سوال متقاضیان این خدمات این است که ایا شستشوی مبلمان امکان پذیر می باشد؟ برای پاسخ به این سوال لازم است تا شما را با دستگاه و نکات این حوزه بیشتر اشنا کنیم.

فرایند شستشو با دستگاه های مختلفی اجرایی می شود و مهمترین نکته حفظ سلامت پارچه و محتوای داخلی ان است. در این پروسه باید سعی شود از مواد و روش های استاندارد سنجی شده استفاده شود.

نوع و میزان کثیفی مبلمان بر اساس نوع پارچه و کاربری انها متفاوت است و نمی توان یک مسیر مشترک برای شستشوی انها تعیین کرد. افرادی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند باید این نکات را در نظر داشته باشند و اسیبی را متوجه مبلمان نکنند.

استانداردهای خدمات مبل شویی

استانداردهایی که برای این حوزه تا رسیدن به یک نتیجه ایده ال وجود دارد، از انتخاب دستگاه تا مرحله خشک کردن ان را در بر می گیرد. مهمترین اقدامی که شما باید انجام دهید ارتباط با یک مرکز معتبر و رسمی خواهد بود.

بافت پارچه مبل باید در ابتدا مورد بررسی قرار بگیرد و مناسب ترین روند اجرایی گردد. برخی از پارچه علاوه بر اینکه گران قیمت هستند به مواد و دستگاه ها از خود حساسیت نشان می دهند.

مواد شوینده باید استاندارد و مخصوص پارچه مبلمان باشند و بیشتر به صورت کف باشند تا مایع. نفوذ مواد شوینده دست ساز و نامناسب در حجم بالا می تواند اسفنج و فوم را از حالت اولیه خارج کند.

پس از بحث شوینده ها مرحله خشک کردن مبل حائز اهیمت است. دستگاه ها باید به قدری قوی باشند که بتوانند مخلوط کثیفی و شوینده ها را کامل جمع اوری کنند. در صورتی که این مرحله به درستی انجام نشود، لکه ها پس از خشک شدن دوباره نمایان خواهند شد.

2

فرچه هایی که در فرایند شستشو به کار می روند، باید نرم و انعطاف پذیر باشند تا بافت پارچه را کمتر درگیر خود نمایند. این مهمترین نکته ای است که در خرید و استفاده از فرچه باید مد نظر مراکز باشد.

دستگاه های مبل شویی را بهتر بشناسید

همانطور که دانستید دستگاه هایی که برای شستشو به کار گرفته می شوند، باید استاندارد سنجی شده باشند. دستگاهی که برای شستشو و خشک کردن مورد استفاده قرار می گیرند به مرور زمان دچار تحول شده اند و سیر تکاملی داشته اند.

استفاده از دریل سر فرچه ای و خشک کن های صنعتی که رایج ترین دستگاه هایی هستند که فرایند مبل شویی را با انها اجرایی می کنند. این دستگاه ها کیفیت بالایی در لکه بری و شستشو دارند.

جالب است بدانید که برخی از دستگاه های غیر استاندارد علاوه بر از بین بردن پارچه و فوم مبل باعث تحمیل هزینه تعمیرات مبل به مشتری می شود که در راستای جلوگیری از این موارد بهتر از پیش از اقدام برای این خدمات اطلاعات کافی را کسب کنید.

در سال های گذشته دستگاه جدیدی پا به عرصه خدمات مبل شویی بدون اب ریزی در منزل گذاشت که ترکیبی از دریل فرچه ای و خشک کن صنعتی است. دستگاه اسپری وکیوم نام دیگر ان می باشد و می توان با استفاده از ان شستشو را انجام داد.

مکانیزم این دستگاه به این شکل است که مواد شوینده توسط پمپ به روی پارچه مبل تزریق می شود و بلافاصله پس از سابیده شدن توسط نازل، شوینده و لکه ها به داخل مخزن مکش می شود.

کاهش فاصله زمانی بین تزریق شوینده و خشک کردن پارچه مبل می تواند بر روی کیفیت پایان کار تاثیر بگذارد. این مسئله سبب شد تا شرکت های بزرگ نسبت به تولید این دستگاه اقدام کنند.

مواد شوینده مناسب مبل شویی چیست

مواد شوینده نقش زیادی در تمیزی و شستشوی پارچه مبل دارند. استفاده از شوینده مختلف نتیجه نهایی متفاوتی خواهد داشت و رسیدن به نتیجه ایده ال در گرو انتخاب شوینده مناسب است.

لازم است اشاره کنیم که استفاده از شامپو فرش برای پارچه مبل به هیچ وجه توصیه نمی شود. شوینده تگزاپون برای انواع پارچه مبلمان مناسب بوده و لکه بری بی نظیری دارد. همچنین درصد کمی از این شوینده را نانو تشکیل می دهد.

شوینده های نانو نیز برای شستشوی مبلمان بسیار مناسب هستند. نانوشویی مبل عنوانی است که برخی از افراد از ان برای سودجویی استفاده می کنند، اما فقط هزینه تهیه نانو در حجمی که استفاده می کنند، چندین برابر تعرفه دریافتی انها است.

ترکیب کردن شوینده های مختلف نظیر تاید، ریکا، وایتکس و ... نیز توسط برخی نیز بسیار رایج است. نانو و شوینده المانی نیز نامی است که بر روی انها می گذارند.

استفاده از شوینده درجه یک و مناسب می تواند پایان کار را تضمین کنید و اثاری از لکه و چرک مردگی بر روی پارچه مبلمان باقی نماند.

چه نوع مبلمانی را می توان شست

جای چندان نگرانی نیست. کلیه مبلمان با انواع رویه پارچه ای قابلیت شست و شو را دارند. برای شستشوی رویه انواع مبلمان باید به پارچه مبل و حساسیت های انها توجه کرد و روش مناسب را پیش گرفت.

شوینده به صورت کف بر روی پارچه تزریق شده و پس از شستشو و لکه بری انها را باید توسط خشک کن جمع اوری کرد. اسفنج و فوم مواردی هستند که زیر پارچه ها قرار می گیرند و نباید اب یا شوینده بیش از حد به این بخش ها نفوذ کند.

3

این باور غلط است که شستشو رویه مبل ان را خراب می کند. اسیب و خرابی در صورتی رخ می دهد که اسفنج ها بیش از خیس شوند و مدتی خیس بمانند. اگر مبل شما دارای اسفنج 25 یا 30 کیلویی با کیفیت است به هیچ وجه نگران افت مبل خود نباشید.

اگر یک مرکز خدماتی از نیروهای ماهر و با تجربه در کنار دستگاه و شوینده های استاندارد استفاده کند، شستشو را به صورت تضمینی ارائه خواهد کرد.

 نکات کلیدی برای شستشوی پارچه مبل

دانستن برخی از نکات در زمینه شست و شو و لکه بری پارچه مبل می تواند نتیجه نهایی کار را تغییر دهد. در مسئله شستشو هر چقدر فاصله زمانی بین شستن و خشک کردن کوتاه تر باشد، نتیجه سریع تر نمایان می شود و مبل بوی شوینده به خود نمی گیرد.

در انتخاب نوع شوینده باید دقت شود که قابلیت رفع بو را نیز داشته باشند، زیرا برخی از لکه ها مخصوصا لکه های مایعات بوی انها ماندگار هستند.

قبل از شروع به شستن مبل لازم است که ان را گردگیری کرده تا گرد و خاک نیز با ترکیب شدن در شوینده به کثیفی ها افزوده نشود.

در صورتی که قصد دارید لکه ای را از روی مبل پاک کنید از دستمال نرم و نانو استفاده کنید. به هیچ وجه با سیم ظرفشویی و جسم زبر لکه بری را انجام ندهید. این کار می تواند بافت مبل را تخریب کرده و ان را پرز پرز یا کچل کند.

نگهداری و مراقبت از مبلمان

به همان اندازه که مسئله نظافت و شستشوی رویه مبلمان حائز اهمیت است باید به نگهداری و مراقبت از انها نیز دقت کنید. مبلمان علاوه بر اینکه رفاه شما را تامین می کنند، بر زیبایی محیط نیز موثر هستند.

برای دانستن نکات مراقبتی از هر مبل باید ابتدا به برچسب یا راهنمای ان مراجعه کنید. اکثر مبلمان بر چسب راهنما برای نحوه نظافت و شوینده مناسب با نوع پارچه را دارا هستند.

استفاده از کاور مبل نیز ارزان ترین و راحت ترین راه حلی است که می توانید از پارچه مبلمان خود در برابر عوامل ایجاد کثیفی و چرک مردگی استفاده کنید.