اردبیل - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت:در خصوص مذاکرات وین از دولت محترم می‌خواهیم ذره‌ای از اخذ تضمین کوتاه نیاید، دولت آقای روحانی در مذاکرات اخیر وین تا آخر روی تضمین ایستاد. چون بزرگ‌ترین اشتباهشان در برجام عدم اخذ تضمین بود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: عدم فقدان تضمین باعث شد تا ترامپ براحتی از برجام خارج شده و زیر توافق بزند.

وی بیان کرد: آمریکا برجام را نقض کرد و از پیمان مودت خارج شد، طوری هم نشد، کسی هم تأسف نخورد. ضمانت اجرا خواستن برای اجرا است.

خطیب جمعه اردبیل  همچنین گفت: در آستانه شروع به کار دولت جدید ایران، دولت‌های شرور دنیا توطئه‌ای درست کردند تا در اول کار دولت جدید، این دولت را بچلونند تا فکر بلندپروازی و استقلال را از او بگیرند.

وی با بیان اینکه در این سناریو، خودشان یک کشتی انگلیسی را در خلیج‌فارس زدند و دو نفر از سرنشینان آن کشته شد، افزود: این جنایت قطعاً کار خود آنهاست.

به گفته وی، چند روزی است که  آنها به طور مدام علیه ایران رجز می‌خوانند تا با یک حرکت ایذایی، این دولت را مشغول و از برنامه‌های خوبی که تدارک دیده، منصرف نمایند.

 آیت‌الله عاملی اظهار کرد: آنها از چند جهت به‌شدت زخمی هستند، از اینکه در انتخابات نتوانستند آشوب درست کنند و انتخابات به‌خوبی برگزار شد، اینکه از تحریم به هدف مطلوب خود نرسیدند و در مداکرات وین هم نتوانستند ایران را مجبور به پذیرش برجام بدون تضمین کنند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان کرد: در استان ما و بلکه در کشور باید یک فرهنگ فاخری صورت بگیرد مبنی بر اینکه اگر مسئولی مدتی برای این ملت و این کشور کار کرد در آخر کار او را باید با احترام بدرقه کرد. وی اضافه کرد: متأسفانه گاهی دیده می شود که با پایان یافتن مسئولیت مدیر یک اداره، به دنبال او حرف های بسیار نامناسب گفته می شود. این در شأن فرهنگ ما، تاریخ ما و اعتقادات دینی ما نیست.

او بیان کرد: حال که دولت آقای روحانی به پایان رسید من لازم می‌دانم از تمام مدیرانی که در این دولت در استان ما در این هشت سال خدمت کردند تشکر کنم. همچنین از خدمات شهردار محترم که در طول چند سال در عمران و آبادی شهر تلاش کرد، تشکر می‌کنم و از شورای شهر هم می‌خواهم فرد توانمندی را برای مدیریت شهری انتخاب نمایند.

وی همچنین گفت: در سالروز تأسیس صندوق بازنشستگان از دولت محترم می‌خواهیم از هرگونه تطاول و دستبرد به اموال این صندوق‌ها که زندگی بخش شریف و عظیمی از ملت ما و فرزندانشان به آن وابسته است، به جدّ اجتناب کنند و در تأمین یک معیشت عزتمندانه برای این عزیزان که بهترین مقطع زندگی خود را وقف اقتدار کشور کرده‌اند، تلاش کنند.