علیرضا زاکانی با انتخاب اعضای شورای ششم شهر تهران به عنوان شهردار جدید پایتخت انتخاب شد.شهردار جدید پایتخت ضمن توضیح برنامه‌های اقتصادی و اجتماعی خود، از توسعه تهران با هشت مگاپروژه خبر داده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علیرضا زاکانی که پیش از این رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و نماینده قم بود، روز گذشته با ۱۸ رأی اعضای شورای ششم پایتخت و در رقابت با سایر نامزد‌های تصدی شهرداری تهران، به عنوان شهردار جدید پایتخت انتخاب شد. نامزد‌های نهایی شهرداری تهران مازیار حسینی و محسن پیرهادی بودند که علیرضا زاکانی توانست بیشترین رأی را در جلسه منتخبان شورای شهر کسب کند.

انتخاب شهردار با ۱۰ شاخص

مطابق اظهارات اعضای شورای شهر ششم پایتخت، شهردار جدید پایتخت بر اساس ۱۰ شاخص مدنظر شورای شهر ششم تهران ارزیابی شده و بیشترین آرای منتخبان را کسب کرده است. زاکانی عنوان «کلانشهر تهران، الگوی جهان اسلام» را برای ارائه برنامه‌های خود به شورا انتخاب کرده است. همچنین وی در برنامه خود به رویکرد‌های مدیریتی همچون فسادستیزی و عدالت‌مداری پرداخته و رئوس اقدامات خود را در هفت محور تخصصی تدوین کرده است.

توسعه تهران با ۸ مگاپروژه

شهردار تهران در اولین اظهاراتش با اشاره به اینکه برای تهران سلسله پروژه‌هایی داریم که ناظر بر کالبد شهر است، گفت: هفت تا هشت مگاپروژه در برنامه داریم که غیر از پروژه‌های اجتماعی است؛ یکی از پروژه‌های بزرگ از انتهای صیاد به آزادگان است که کل کار تحقیق و مجوزش انجام شده است و گروهی هم برای سرمایه‌گذاری در این پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند. پروژه دیگر از شرق تهران می‌رود تا وردآورد. علیرضا زاکانی گفت: می‌دانم که این پروژه‌ها هزینه‌بر است؛ محاسبه هزینه‌ای آن انجام شده است. از این مگاپروژه‌ها چهار، پنج تا تعریف شده که با اولویت در تهران اجرا می‌شود.

جمع‌آوری معتادان متجاهر و کودکان کار با قرارگاه اجتماعی

وی در ادامه با اشاره به اینکه تهران به کلان‌پروژه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نیاز دارد، تصریح کرد: ظرفیت‌های بی‌نظیر در شهر وجود دارد؛ اگر شهرداری تهران بتواند قرارگاه اجتماعی بزند - و من این وعده را به شما می‌دهم - معتادان متجاهر از شهر جمع می‌شوند و موضوع تکدی‌گری و موضوع کودکان کار هم حل می‌شود. زاکانی تصریح کرد: این قرارگاه اجتماعی که عرض می‌کنم مخصوص معتادان متجاهر نیست و به مسئولان مرتبط با موضوعات اجتماعی مربوط است؛ وزارت کشور، استانداری، فرمانداری، بهزیستی، دستگاه‌های انتظامی و دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله مجموعه‌های مختلفی هستند که نیازمند این هستند که دور هم جمع شوند و در خصوص ساخت اجتماعی و سالم‌سازی این ساخت اجتماعی با هم همکاری کنند