نامه نیوز/ جلال جلالی‌زاده گفت: اصلاح‌طلبان می‌توانند در نخستین انتخابات پیش رو یعنی انتخابات مجلس دوازدهم منشأ اثر باشند به شرط آنکه بتوانند به یک ثبات تشکیلاتی برسند و نامزدهایشان تأییدصلاحیت شوند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رابطه اصلاح‌طلبان با دولت سید ابراهیم رئیسی چگونه خواهد شد؟ آیا اصلاح‌طلبان با رئیسی همراهی می‌کنند یا بنا دارند که به منتقدان او تبدیل شوند؟ از طرفی آیا رئیسی می‌خواهد از اصلاح‌طلبان ولو در رده‌های میانی استفاده کند یا خیر؟

جلال جلالی‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره این موضوع گفت: «رابطه اصلاح‌طلبان و دولت آقای رئیسی بستگی به احترام متقابل آنها با یکدیگر دارد. آقای رئیسی اکنون سکان دستگاه اجرایی کشور را بر عهده دارد و شخص دوم مملکت است. او بعد از انتخابات با اقداماتی که انجام داد، مشخص کرد که می‌خواهد دولتی فراجناحی تشکیل دهد و گفت که بنا دارد از همه شخصیت‌های شایسته کشور استفاده کند».

او ادامه داد: «اگر رئیسی بیاید و این سنت را دایر کند که از نیروهای متخصص و دلسوز همه جریان‌ها استفاده کند، حتما گام مهمی در شایسته‌سالاری برداشته است؛ به نحوی که همه احساس خواهند کرد که دولتی ملی تشکیل شده است و صرفا برای نجات کشور از مشکلات روی کار آمده است؛ نه برای تأمین منافع جناحی و سیاسی».

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاح‌طلبان در دولت رئیسی حضور خواهند داشت یا خیر، اظهار کرد: «انتظار نداریم که رئیسی به اصلاح‌طلبان پست و مسئولیت بدهد. به هر حال او با نگاه خاص خودش روی کار آمده و حتما از افراد مورد اطمینان خودش استفاده می‌کند اما انتظار این است که همان افرادی که مسئولیت می‌گیرند نگاه جناحی نداشته باشند و به منافع ملی بیندیشند. البته خوب است آقای رئیسی از نیروهای اصلاح‌طلب هم استفاده کند زیرا در جبهه اصلاحات هستند کسانی که توانایی‌های بسیاری دارند».

جلالی‌زاده در پایان درباره آینده سیاسی اصلاح‌طلبان هم گفت: «نزدیک‌ترین انتخابات، انتخابات مجلس در سال 1402 است. به نظرم مردم دیگر چنین مجلسی که اکنون شاهدش هستیم را تحمل نمی‌کنند و پای صندوق می‌آیند تا نمایندگان واقعی خود را انتخاب کنند. انتظار هم این است نهادهای نظارتی اجازه دهند نیروهای مختلف در انتخابات حضور داشته باشند. به نظر من اصلاح‌طلبان با چنین شرایطی باز هم می‌توانند منشأ اثر باشند، به شرط آنکه خود نیز به یک ثبات تشکیلاتی برسند».