تسنیم/ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه کشور به دولت و وزرایی کارآمد، متعهد و جهادی نیاز دارد گفت دولت سیزدهم باید با انتخاب وزرای توانمند و لایق بستر مناسبی برای سامان امور کشور مهیا کند.

توصیه دری نجف‌ آبادی به رئیسی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهرستان با اشاره به آغاز بررسی برنامه وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در مجلس اظهار داشت: امروز کشور و مشکلات و مسائل موجود نیازمند مدیران و وزرایی با تخصص، کارآمد، متعهد، انقلابی و توانا است بنابراین مجلس باید نهایت دقت و توجه را در این زمینه داشته باشد تا شاهد تشکیل دولتی مقتدر، توانمند و کارآمد باشیم.

وی افزود: تولید اشتغال پایدار، حفظ قدرت پول ملی، تولید واقعی ثروت مولد، رسیدن به جهش تولید و رفع موانع تولید از مهمترین اولویت‌های اقتصادی در کشور است که بی‌شک همه این موضوعات نیازمند به کارگیری عزم و اراده ملی است.

 دری نجف آبادی تصریح کرد: دولت باید تدبیرهای لازم را برای واکسیناسیون عمومی مردم در دستور کار قرار دهد چراکه کاهش جدی تلفات و مرگ و میر از اولویت‌های مهم مقابله و مدیریت کرونا است البته مردم نیز باید به مصوبات ستاد مقابله با کرونا توجه بیشتری داشته و دستورالعمل‌های بهداشتی را به درستی رعایت و اجرایی کنند.

دری نجف آبادی عنوان کرد: دین اسلام دین محبت و مهربانی، کمک به مظلوم و دوری و مقابله با ظالم است بنابراین هر رفتاری خارج از چارچوب قوانین اسلام تائید شده نیست و حیات هر گروه و حکومتی در نظر گرفتن حقوق ملت است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به فرارسیدن ایام محرم و صفر گفت: ایام محرم و صفر بهترین فرصت برای کمک و دستگیری از نیازمندان و ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری و کمک به نیازمندان به شمار می‌رود چراکه یکی از مهمترین عبرت‌های مهم عاشورا توجه به نیازمندان است بنابراین باید با ترویج فرهنگ مومنانه و همدلی بتوانیم بخشی از مشکلات نیازمندان و خانواده های آسیب دیده را حل کنیم که در این بستر باید کرامت و شخصیت و مورد توجه باشد.

وی بیان کرد: ملت ایران در دهه نخست ماه محرم با تعظیم شعائر حسینی عشق و دلدادگی به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را نشان دادند اما امروز ابتدای مسیر قیام عاشورا هستیم و باید رنگ و بوی عزاداری و عشق به امام حسین(ع) و تقویت هویت حسینی همواره در جامعه جاری باشد.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: خوشبختانه عزاداران و شیفتگان خاندان آل الله با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و برگزاری مراسم و مجالس عزاداری حسینی در فضاهای باز بار دیگر الگو بودن خود را نشان داده و امروز در شرایط پیک پنجم رعایت و حساسیت به پروتکل‌های بهداشتی بهداشتی یک اصل و وظیفه مهم است که همه باید به آن توجه کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: مهمترین هدف قیام حضرت سیدالشهدا(ع) و حماسه عاشورای حسینی احیای امربه معروف، اقامه نماز، مبارزه با فساد و ظلم و برقراری عدالت بود و امروز با توجه به وضعیت موجود توجه به امر به معروف مهمترین دستاورد عاشورا به شمار می‌رود و بیش از هر زمانی باید به این فریضه مهم توجه داشته باشیم و در جامعه اسلامی باید روز به روز این فرهنگ ارزشنمند ترویج و تقویت شود.