ایسنا/ نماینده مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از استفاده نشدن از ظرفیت جوانان و بانوان در کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: نخبگان بزرگی در سطح کشور و در بین جوانان و بانوان حضور دارند که انتظار می رود از آن ها برای حل مشکلات کشور استفاده شود.

مطالبه یک نماینده از رئیسی: آن کارهایی که دیگران شعار دادند را انجام دهید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علیرضا ورناصری در جلسه علنی صبح امروز (شنبه) به عنوان موافق برنامه پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: علت موافقتم نگاه عدالت محور رئیس جمهور و عملکرد گذشته و برنامه وزرای پیشنهادی اش است، اما لازم است این موضوع را یادآور شوم که مشکل اصلی کشور ما تحریم و نداشتن منابع و خط مشی نیست. ما شش برنامه توسعه داشتیم که نقطه مغفول آن عدم توجه به بخش اعظمی از توانمندی و ظرفیت های کشور است.

وی افزود: پیچیدگی های اقتصادی و نزدیک شدن به تورم ۵۰ درصد به دلیل عدم استفاده از توانمندی های کشور و ظرفیت های مختلف است که با عنایت به آنها می توان ایران و حتی خاورمیانه را پوشش داد.

این نماینده مجلس با دفاع از وزرای پیشنهادی اقتصاد، میراث فرهنگی، راه و شهرسازی، صمت، نفت، ارتباطات و نیرو گفت: آقای خاندوزی وعده توجه به نظام بودجه ریزی به خصوص شرکت های دولتی را دادند که اکثر مشکلات ما در این حوزه است. آقای قاسمی هم مردم میدان است و آقای محرابیان هم قول رسیدگی به وضعیت خاموشی ها را داده که بیش از این کشور دچار خسارت نشود. آقای فاطمی امین و اوجی هم قول گسترش صنایع را دادند.

وی ادامه داد: ما از آقای رئیسی تشکر می کنیم که به آقای زارع پور در حوزه ارتباطات اعتماد کردند اما فراموش نکنیم که سه میلیون دانش آموز به دلیل مشکلات زیرساختی از آموزش محروم هستند که باید با نگاه انقلابی و جهادی به این مناطق توجه شود.

ورناصری خطاب به رئیسی گفت: آقای رئیس جمهور ما از شما می خواهیم که آن کارهایی که دیگران شعار دادند را انجام دهید. مردم به ما و شما امید بسته اند.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه گفت که این می تواند راهی برای عبور از تحریم ها باشد، لذا باید دیپلماسی در حوزه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی را اصل قرار دهیم.

ورناصری همچنین بیان کرد که نخبگان بزرگی در سطح کشور و در بین جوانان و بانوان هستند که می توانند به کشور کمک کنند پس باید از ظرفیت جوانان و بانوان توانمند برای حل مشکلات استفاده کرد و علاوه بر آن تمرکز مدیریتی از تهران خارج شود.

این عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در پایان بر لزوم توجه به این استان تأکید کرد و افزود: خوزستان پیشران امنیت و اقتصاد ایران است و نباید با این همه ثروت دچار مشکلات شود. مشکل کم آبی خوزستان به خاطر سیاست های غلط وزارت نیرو در ۴۰ سال گذشته بوده که باید اصلاح شود نه اینکه ما امروز در آب شرب و کشاورزی و صنعت و زیست محیط با مشکل مواجه شویم.