فارس/ سفارت کانادا در کابل به شهروندان این کشور توصیه کرد که به دلیل تهدیدات امنیتی در فرودگاه بین‌المللی کابل، از رفتن به این مکان خودداری کنند.

کانادا از شهروندانش خواست به فرودگاه کابل نروند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

همچنین، دولت کانادا از شهروندانش خواسته است که از هرگونه سفر به افغانستان به دلیل وضعیت امنیتی، درگیری مسلحانه، حملات تروریستی، خطر آدم‌ربایی و میزان بالای جرایم، خودداری کنند.

دولت کانادا افزوده است که عملیات تخلیه‌ کانادا به پایان رسیده و فعالیت سفارت این کشور در کابل نیز متوقف شده است.

با این حال، دولت کانادا گفته است که توانایی این کشور برای ارائه‌ خدمات کنسولی و سایر حمایت‌ها در این کشور بسیار محدود شده است.

در اطلاعیه‌ دولت کانادا خطاب به شهروندان آن کشور آمده است: «احتمال حملات تروریستی به‌ویژه در اطراف فرودگاه بسیار بالا است. تا زمانی که وضعیت امنیتی تثبیت نشود، باید در مکان امن پناه بگیرید. به‌خاطر داشته باشید که شما مسئول امنیت خود و خانواده‌ خود هستید.»

پیشتر سفارت آمریکا در کابل نیز از شهروندانش خواسته بود که بنا به دلایل امنیتی از نزدیک شدن به گیت‌های ورودی فرودگاه کابل خودداری کنند.

این درحالی است که روز پنج‌شنبه هفته‌ گذشته یک حمله‌کننده‌ انتحاری گروه داعش جمعیتی از مردم را که قصد خروج از افغانستان را داشتند، هدف قرار داد. براساس آخرین آمار، در این حمله دست‌کم ۱۷۰ نفر کشته و حدود ۲۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.