تسنیم/ عربستان سعودی با هدف بهبود چهره این کشور در نقض حقوق بشر و سرکوب مخالف، به زودی میزبان بزرگترین کنسرت موسیقی با حضور خوانندگان خارجی خواهد بود.

عربستان به زودی میزبان بزرگترین کنسرت موسیقی در خاورمیانه!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از الواقع السعودی، عربستان سعودی قرار است میزبان بزرگترین کنسرت در خاورمیانه باشد.

بر اساس گزارش رسانه‌های داخلی این کنسرت از 16 تا 19 دسامبر در ریاض با وجود شیوع ویروس کرونا برگزار می‌شود.

در کنسرت سال 2019 «دیوید گتا» ، «تیستو» ، «مارتین گریکس »، «استیو آئوکی» ،« افروجک» و «جی بالوین » خواننده و مشاهیر خارجی حضور داشتند که 400 هزار نفر را به خود جلب کرد.

لیست مشاهیر خارجی در کنسرت سال 2021 هنوز فاش نشده است.

«طلال البهیتی» مسئول رزرو استعدادها و رویدادها در عربستان اعلام کرد : «جشنواره سال 2019 بسیار مهم بود؛ چراکه صحنه موسیقی و سرگرمی در عربستان سعودی ما را بر روی نقشه جهان قرار داد و غنای موسیقی و فرهنگ عربستان و منطقه را برای جهانیان آشکار کرد».

البهیتی اعلام کرد که عربستان سعودی در حال تغییر است که محبوبیت موسیقی و فرهنگ جشنواره‌ها به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

بلیط‌های این کنسرت از 2 دسامبر قابل دسترس خواهد بود. مبلغ آن از 135 ریال عربستان (36 دلار) شروع می‌شود که شامل حمل و نقل با «اتوبوس مهمانی»از مکان‌های مشخص در ریاض برای محل برگزاری است.

معارضان بارها این گونه جشن‌ها را که با توجه خاص «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در راستای اهداف چشم‌انداز 2030 برگزار می‌شود را ابزاری برای دین‌زدایی در کشوری دانسته‌اند که میزبان مهم‌ترین اماکن مقدس اسلامی است و پادشاهش خود را خادم حرمین شریفین می‌نامد.

ولیعهد جوان سعودی از زمان روی کار آمدنش برای ایجاد تغییرات ریشه‌ای و اسلام‌زدایی از عربستان و کشاندن این کشور به سمت فساد تلاش زیادی کرده و در این سال‌ها فروش مشروبات الکلی، برگزاری جشن‌های مختلط، دعوت از خوانندگان آمریکایی و از سوی دیگر بازداشت صدها عالم دینی و خطیبان مساجد مصادیق بارز این موضوع است.

بسیاری از ناظران معتقدند که ادعای مقامات سعودی مبنی بر اینکه به دنبال آسایش و رفاه شهروندان سعودی هستند در چارچوب سیاست محمد بن سلمان در حذف هویت عربی و اسلامی از ملت عربستان به بهانه مبارزه با افراط گرایی صورت می گیرد.

آل سعود سرمایه‌های عظیم مالی را در بخش سرگرمی هزینه می‌کند تا جوانان سعودی را با سیاست‌های بی‌پروای خود منحرف کند و فساد و انحطاط را در عربستان گسترش دهد، علاوه بر این ولیعهد سعودی قصد دارد چهره ناقض حقوق و آزادی‌های بشر عربستان را از خلال تغییرات گسترده اجتماعی که اخیراً ایجاد کرده است، بهبود ببخشد.