وزیر امور خارجه با بیان این‌که به دنبال لغو روادید بین ایران و عراق هستیم، اعلام کرد که در مراسم اربعین امسال امکان اعزام میلیونی به خاطر شرایط کرونایی وجود ندارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی با اشاره به گفت‌وگوهایش با مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق در سفرش به بغداد گفت: در این گفت‌وگوها دو موضوع را مطرح کردم موضوع اول این‌که ایشان دستور لازم را بدهند که موضوع لغو روادید بین ایران و عراق را عملیاتی کنیم و بعد از این همه گفت‌وگو از آن فاصله بگیریم و ایشان قول دادند که این موضوع را با نظر مثبت دنبال کند و تأکید کرد که خودم هم علاقه‌مند هستم این اتفاق بیفتد.

وی توضیح داد: ما لغو کلی روادید را نداشتیم در مقاطعی در ایام اربعین توافق می‌شد به این شکل عمل کنیم. موضوع لغو روادیدی که با عراق دنبال می‌کنیم صرفا برای اربعین نیست و فراتر از آن است.

وزیر خارجه بیان کرد: زحمات زیادی کشیده شده که برای مراسم اربعین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بخشی از علاقه‌مندان بتوانند حضور پیدا کنند که راجع به این با آقای الکاظمی صحبت شد و ایشان قول دادند در ۴۸ ساعت آینده پاسخ امیدوار کننده‌ای را به آقای مسجدی سفیر ایران در بغداد بدهند و از من خواستند ۴۸ ساعت وقت بدهیم و امیدوارم این اتفاق خوب بیفتد.

امیرعبداللهیان یادآور شد: ان‌شاءالله بعد از این‌که این اتفاق افتاد مردم عزیزمان بدانند امکان این‌که به صورت میلیونی مثل سال‌های قبل سفر کنند به خاطر محدودیت‌های کرونایی وجود ندارد و قرار است ما ترتیبات خیلی خاصی را در داخل ایران اعمال کنیم که هم مشارکت در اربعین داشته باشیم و در عین حال تبعات غیرمطلوب در حوزه کنترل و مهار کرونا ان‌شاءالله رعایت شود.