ایسنا/ یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

تذکرات کتبی نمایندگان به رئیسی و وزرا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روح الله متفکر آزاد در نشست علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی،  تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

کیومرث سرمدی واله به وزیر نیرو: لزوم تسریع در تکمیل طرح فاضلاب و تصفیه خانه شهر اسدآباد. به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: ضرورت رسیدگی به مشکلات معیشتی و امنیت شغلی کارگران. وزرای صمت و جهاد کشاورزی: علت عدم ترخیص چندین هزار تن نهاده در بنادر شمال و جنوب کشور علی رغم کمبود و گرانی نهاده های دامی و کشاورزی در کشور.

غلامعلی کوهسار به وزیر نیرو: لزوم تامین سهم آب شرب شهرهای آزادشهر، نگین شهر، نادرخانلو و روستاهای در مسیر از سد نرم آب و همچنین لزوم رسیدگی به کمبود آب شرب در شهرها و روستاهای آزادشهر و رامیان.

مجتبی بخشی پور به وزرای راه و شهرسازی و صمت: ضرورت رسیدگی به تخریب جاده های فرعی محور حسن آباد و شیان اسلام آباد غرب توسط معدن داران غیربومی منطقه. به رئیس جمهور: ضرورت رسیدگی به وضعیت شغلی و حقوق پایین سرایداران مدارس.

عبدالکریم جمیری به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تسریع در انجام وعده‌های داده شده جهت اتمام طرح راه های مواصلاتی شهرهای گناوه و دیلم.

 عباس مقتدایی به همراه ۶۷ نفر از نمایندگان به وزرای صمت و نفت: ضرورت تدبیر و رسیدگی به گلایه مردم درخصوص افزایش ۴۰ درصدی قیمت روغن خودرو. به وزیر صمت: ضرورت تدبیر درباره افزایش قیمت سیمان. به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت پرداخت آنی هزینه دام خریداری شده از دامدار توسط کشتارگاه. به وزیر صمت: ضرورت متعادل کردن نرخ گاز مصرفی سنگبری ها جهت جلوگیری از افزایش قیمت تمام شده سنگ

محمدرضا احمدی به وزیر راه و شهرسازی: رسیدگی به وضعیت نامناسب راه های استان به خصوص راه های روستایی و بین شهری رشت و خمام.

رسول فرخی میکال به همراه ۱۸ نفر از نمایندگان به وزیر کشور درخصوص لزوم تسریع در تامین اعتبار ایمن سازی و اصلاح جاده‌های روستاهای شهرستان سیاهکل.

احمد مرادی به وزیر نیرو: لزوم تسریع در رسیدگی و تعویض تیرهای فرسوده برق در روستاهای استان هرمزگان.

زهره الهیان به همراه ۵۱ نفر از نمایندگان به وزیر کشور: لزوم ارائه اطلاعات به نمایندگان درخصوص نحوه هزینه کرد منابع در استان خوزستان.

سیدسلمان ذاکر به وزرای جهاد کشاورزی و بهداشت: ضرورت تامین نقدینگی و حمایت مالی و بانکی از شرکت های تعاونی روستایی و کشاورزی شهرستان های ارومیه و نیز ضرورت یکسان سازی دفترچه‌های درمانی از جهت اعتبار مالی و لزوم حذف کامل دفترچه‌های کاغذی.

جعفر قادری به همراه ۲۵ نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی درخصوص لزوم تسریع در اتمام ساختمان ترمینال خارجی فرودگاه شیراز.

حسین میرزائی به همراه ۷۵ نفر از نمایندگان به وزیر صمت درخصوص ضرورت تدبیر جهت رفع گرانی و کمبود سیمان پیش از تعطیلی کارخانه های تولید بتن.

بهروز محبی نجم آبادی به همراه ۲۳ نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: لزوم سرویس دهی قطارهای عادی تهران - مشهد به مسافران شهرستان های جوین و جغتای و لزوم بازنگری در حذف سرویس دهی قطار محلی آزادبار.

ابوالفضل ابوترابی به وزیر بهداشت: لزوم نظارت و جلوگیری از دریافت غیرقانونی حق فنی دارو توسط داروخانه‌ها.

سیدسلمان ذاکر  به وزرای بهداشت و کشور: ضرورت تسریع در حل مشکلات سایت زباله نازلوچایی.

کمال حسین پور به وزرای راه و شهرسازی، ورزش، نفت و رئیس جمهور: ضرورت تسریع در بهسازی آسفالت راه‌های روستایی دو شهرستان پیرانشهر و سردشت و ضرورت رسیدگی به زیرساخت‌های ورزشی شهری و روستایی این دو شهرستان، ضرورت تسریع در گازرسانی به روستاهای این دو شهرستان، ضرورت جمع‌آوری مدارس کانکسی در این شهرستان‌ها و لزوم بازنگری و نوسازی مدارس این دو شهرستان. تذکر به وزیر کشور: ضرورت ایجاد انگیزه در داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها به منظور تشویق مردم جهت مشارکت و داوطلب شدن در انتخابات شوراها.

محمدرضا صباغیان بافقی به وزیر جهادکشاورزی، صمت و نفت: لزوم اجرای قانون ممنوعیت واردات کالاهایی که در داخل به اندازه کافی تولید شوند به خصوص برخی از کودهای کشاورزی و مکمل‌های خوراک دام و طیور، همین طور لزوم رفع مشکل ممنوعیت واردات ماشین آلات معدنی فاقد مشابه داخلی برای بسیاری از شرکت‌هیا معدنی و نیز ضرورت رفع تبعیض در خصوص وضعیت استخدام پرسنل بازگشت به کار شده شرکت ملی نفت، همین طور چرا علیرغم اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تأمین نهاده‌های دامی دامداران جهت تأمین آذوقه دام خود با مشکل مواجه هستید، چرا نظارت مناسب بر شبکه تفریح نهاده‌های دامی در کشور نیست؟

ابراهیم رضائی نماینده دشتستان به همراه ۷۴ نماینده به وزیر صمت: لزوم تأمین سیمان مورد نیاز مردم به قیمت مناسب.

صدیف بدری نماینده اردبیل و نمین و نیر و سرعین به رئیس جمهور: چرا در دفترچه‌های انتخاب رشته دانشگاه‌های پیام نور نیر و سرعین حذف شده‌اند؟

علی اکبر علیزاده برمی نماینده دامغان به رئیس جمهور: لزوم اصلاح شیوه جذب دانشجو دانشگاه فرهنگیان از استانی به قطبی منطقه‌ای.

حسین میرزائی نماینده اصفهان به همراه ۵۶ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم بازنگری در خصوص اقدامات دولت دوازدهم منتهی به دو ماهه تنفیض حکم آقای رئیسی.

محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان و راور به وزرای بهداشت، اقتصاد و صمت: لزوم تسریع در واکسیناسیون، تجهیز بیمارستان‌ها و افزایش سختی راه در مناطق مختلف کشور، همین طور لزوم برخورد با پاداش‌های نجومی در هیأت مدیره شرکت‌ها و بانک‌های تحت پوشش وزارتخانه‌های صمت و امور اقتصاد و دارایی.

احمد مرادی به وزرای بهداشت و نفت: لزوم رسیدگی به وضعیت نامناسب استان هرمزگان از جهت افزایش شیوع بیماری‌ کرونا و کمبود امکانات پزشکی همین طور لزوم حل مشکل کمبود عرضه سوخت گازوئیل در جایگاه‌های عرضه سوخت استان هرمزگان.

صدیف بدری نماینده اردبیل، نیر و ثمین به رئیس جمهور؛ در خصوص لزوم تسریع در پرداخت حق و حقوق معلمان و مدرسین مدارس غیرانتفاعی.

حسن نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان به همراه ۱۰ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور؛ در خصوص لزوم پرداخت عوارض آلودگی صوتی هواپیماها در شهرستان رباط کریم.

محمدصالح جوکار ۴۸ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: لزوم رسیدگی به قطعی های مکرر برق و خسارات وارد شده به کسب و کارها و تولید.

حسین محمدصالحی دارانی به همراه ۵۴ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: ضرورت لزوم پرداخت حق الزحمه سختی کار کرونای کارکنان بهداشت و درمان.

علی اکبر علیزاده برمی به همراه ۵۱ نفر از نمایندگان به وزیر نفت: لزوم جلوگیری از قاچاق سوخت با تشدید نظارت بر شرکت های تسویه دوم روغن، همچنین تذکر این نماینده به همراه ۵۵ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: ضرورت پرداخت به روز حق الزحمه کادر درمان کرونا.