مهر/ یکی از فرماندهان جبهه‌ پنجشیر و والی پیشین این ولایت در جریان درگیری با نیروهای طالبان در آب‌دره‌ پنج‌شیر جان خود را از دست داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش طلوع نیوز، «بهلول بهیج»، از فرماندهان جبهه پنجشیر و والی پیشین این ولایت در جریان درگیری با نیروهای طالبان در آب‌دره پنج‌شیر جان خود را از دست داد.

منابع محلی گفته اند که «بهلول بهیج» از بزرگان جهاد و مقاومت پنجشیر بوده و از چهره‌های مهم کلیدی نبرد علیه طالبان به شمار می‌آمد.

گفته شده وی از فرماندهان جهادی نزدیک به «احمدشاه مسعود»، در جریان نبردهای پنجشیر بود و در تحولات اخیر نیز در کنار «احمدمسعود» مشغول نبرد در پنجشیر بوده است.

جبهه پنجشیر نیز این خبر را تائید کرده و در حساب کاربری خود نوشته است: فرمانده بهلول بهیج از سوی نیروهای پاکستانی در آبدره پنجشیر به شهادت رسید. او از مجاهدین کبیر و سربلند افغانستان بود.

با وجود آنکه طالبان مدعی تسلط کامل بر ولایت پنجشیر شده اند، اما اوضاع در این ولایت کوچک و معروف افغانستان همچنان ناآرام گزارش می‌شود.

جبهه پنجشیر ادعاهای طالبان درباره تسلط کامل بر این ولایت را رد کرده و گفته است که طالبان فقط جاده اصلی این ولایت را در کنترل دارند و سایر مسیرها و روستاهای این ولایت در دره‌های مختلف همچنان در کنترل نیروهای مخالف طالبان است.