فارس/ وزیر امور خارجه در دیدار همتای قطری، آمریکا را مسئول درد و رنج مردم افغانستان خواند و گفت: شرایط کنونی تنها از طریق ایجاد یک دولت فراگیر با مشارکت همه گروه های افغانستانی به یک وضعیت با ثبات خواهد رسید.

امیرعبداللهیان: آمریکا مسئول درد و رنج مردم افغانستان است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر امروز (پنجشنبه) ۱۸ شهریور ماه در تهران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد. 

وزیر امور خارجه قطر در این دیدار با ابلاغ سلام مقامات عالیرتبه قطری، برای رئیس جمهور و دولت جدید ایران آرزوی موفقیت کرد.

وزرای امور خارجه دو کشور در این دیدار علاوه بر گفتگو درباره مسائل  منطقه ای و بیان دیدگاه ایران در لزوم تقویت عنصر گفتگو در نگرش به منطقه، مسائل مهم دوجانبه را مورد بحث و‌گفتگو قرار دادند.

ارتقای روابط تجاری فیمابین، تسریع صدور روادید تجاری و تسهیل و رفت و آمد تجار و بخش خصوصی، برگزاری کمیسیون مشترک همکاریهای دو کشور در آینده نزدیک و همکاری جمهوری اسلامی ایران با قطر در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ از جمله موارد گفتگوی وزرای خارجه دو‌کشور بود.

امیرعبداللهیان در خصوص تحولات افغانستان تأکید کرد: ایالات متحده آمریکا مسئول درد و رنج مردم افغانستان است و شرایط کنونی تنها از طریق ایجاد یک دولت فراگیر با مشارکت همه گروه های افغانستانی به یک وضعیت با ثبات خواهد رسید.