پارلمان سوریه اعلام کرد، حمایت آمریکا و همپیمانانش از تروریسم و تأمین بودجه آن، تلاشی ناامیدانه برای تغییر مواضع ثابت سوریه در قبال مسأله فلسطین است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از سایت النشره، این پارلمان در صد و دومین سالروز معاهده بالفور تأکید کرد، این اعلامیه لکه سیاهی در تاریخ ملت فلسطین، ملت‌های عرب و تاریخ بشریت بوده و ضربه‌ای بر پیکره عدالت و مشروعیت بین‌المللی وارد کرد، چراکه تجاوزی به حقوق ملت فلسطین است که از هزاران سال پیش در سرزمین خود ساکن هستند.

پارلمان سوریه تصریح کرد: اقدامات متجاوزانه، نژادپرستانه و تروریستی که رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در پیش گرفته تا مقاومت را زنده به گور کند، آن را تسلیم، موجودیتش را از بین ببرد و مقدسات اسلامی و مسیحی را مورد تجاوز قرار دهد، تنها تلاشی ناامیدانه برای منزوی کردن فلسطینیان، تحمیل دیکته‌های سیاسی در حق آنها و نقض آشکار قوانین و اصول بین‌المللی است.

این پارلمان اعلام کرد، آنچه امروز در سوریه و منطقه رخ می‌دهد، در امتداد معاهده ننگین بالفور قرار دارد و سوریه همواره حامی حقوق تاریخی ملت فلسطین خواهد ماند و مساله فلسطین را مسأله اصلی در نزاع ملی عربی خواهد دانست و ارتش سوریه همانند صخره سختی همه توطئه‌ها علیه مساله فلسطین را در هم خواهد شکست.