مثلث آنلاین: دیلی‌میل مدعی شد فیفا سالها است از اسناد افشاگرانه برای تحقیق از باشگاه‌های فوتبال استفاده می‌کند، با اینکه می‌داند این اسناد ممکن است با هک شدن سیستم‌های الکترونیک این باشگاه‌ها بدست آمده باشد.

 هکرها سالهاست ابزار قدرت فیفا هستند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه انگلیسی دیل‌میل مدعی شد فیفا سالها است از اسناد افشاگرانه‌ای که بدستش می‌رسد برای تحقیق درباره باشگاه‌های فوتبال استفاده می‌کند، با اینکه می‌داند این اسناد ممکن است با روش‌هایی مثل هک کردن سیستم‌های الکترونیک بدست آمده باشد.

مارک گودارد که رئیس سابق نظام هماهنگی نقل و انتقالات فیفا (TMS) بوده و تا سال 2017 این سمت را به عهده داشته به دیلی‌میل گفت که برای پاک کردن فوتبال از هر نوع آلودگی باید از هر نوع مدرک و شاهدی، به هر طریقی که بدست آمده باشد، استفاده کرد.

همکاری چند ساله فیفا با هکرها برای تحقیقات

گودارد به دیلی‌میل می‌گوید فیفا باید در تحقیقات خود درباره نقض قوانین بازی جوانمردانه مالی از سوی باشگاه منچسترسیتی از همین روش استفاده کند.

رویی پیتنو شخصی است که به هک کردن حسابهای اینترنتی باشگاه منچسترسیتی با هدف افشاگری متهم شده و با اینکه کشور زادگاهش، پرتغال به اتهام هک کردن غیرقانونی، خواستار استرداد او از محل اقامت فعلی‌اش، مجارستان، شده او به این درخواست اعتراض کرده و منتظر صدور حکم دادگاهی در مجارستان است.

همکاری چند ساله فیفا با هکرها برای تحقیقات

گودارد به دیلی‌میل گفت:" ما می‌دانستیم پینتو به منابع دست‌اول دسترسی پیدا کرده و بعد از آنکه کیفیت و اعتبار اسناد او را بررسی کردیم و مطمئن شدیم این اسناد واقعی هستند پیش خودمان گفتیم عالی است، این اسناد می‌تواند به ما کمک کند".

اما گودارد می‌گوید فیفا برای شروع یک روند انضباطی تنها به اسناد افشاشده اکتفا نمی‌کند بلکه بعد از آگاهی از تخلفات با استفاده از چنین اسنادی، روش‌های دیگر را دنبال کرده و با استفاده از روش‌های معمول مثل مصاحبه با طرف‌های ذی‌نفع، روند انضباطی را ادامه می‌دهد.