چگونه در فارکس ثبت نام کنیم؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

بازار فارکس یکی از جذاب ترین و بزرگترین بازارهای مالی جهان است که رقمی بیش از 6 میلیارد دلار سرمایه در روز، در این بازار غیر متمرکز معامله می شود. اگر بخواهید شما هم به عنوان یک معامله گر تازه کار وارد فارکس شوید. اولین گام این است که بدانید چگونه در فارکس ثبت نام کنید. ما در این مقاله نکات مهم ثبت نام در بازار فارکس را به شما آموزش خواهیم داد.

فارکس چیست؟

فارکس چیست و چگونه در بازار فارکس حساب باز کنیم. در واقع فارکس بزرگترین بازار غیر متمرکز درجهان است که به صورت 24 ساعته و 5 روز در هفته معامله‌گران بزرگ و کوچک دنیا به خرید و فروش جفت ارزهای مختلف در آن می‌پردازند. حجم بالای نقدینگی، اصول و قوانین صحیح، نبود صف فروش و خرید، 24 ساعته بودن، تنوع نمادهای معاملاتی و معاملات دوطرفه از جمله جذابیت‌های مهم این بازار است که این حجم از معاملگران حقیقی و حقوقی را به سمت خود کشانده و توانسه است روزانه 6.5 تریلیون دلار، حجم معاملاتی را در خود ثبت کند.

 

انتخاب بروکر خوب برای باز کردن حساب در فارکس

قدم اول در پاسخ به سوال اینکه چگونه در بازار فارکس ثبت نام کنیم این است که یک بروکر خوب انتخاب کنید.  بروکر یا کارگزاری ها، درواقع پل ارتباط بین شما و بازار هستند. هر بروکر نیز شرایط، آفرها، حساب ها و ویژگی های خاص خودش را دارد که باید هنگام انتخاب، به خوبی به آن دقت کنیم. شما به عنوان یک تریدر ایرانی، باید در بروکری ثبت نام کنید که این ویژگی هارا داشته باشد:

  • رگوله بودن بروکر
  • پشتیبانی فارسی زبان
  • پشتیبانی خوب و دائمی
  • امکان واریز و برداشت ریالی

برای ما ایرانیان بسیار مهم است که در دوران تحریم، پولمان توسط یک کارگزاری بلوکه نشود به همین دلیل باید با بروکرهایی که پشتیبانی ایرانی دارند و در قوانینشان میتوانند با ما کار کنند ثبت نام کنیم. گزینه مناسب سایت فارکس برای ایرانیان بروکر دلتا اف ایکس است که یکی از بهترین بروکرهایی است که با پشتیبانی فارسی 24 ساعته و امکان واریز و برداشت ریالی، میتواند بهترین انتخاب ما باشد.

چگونه در بروکر ثبت نام کنیم؟

برای ثبت نام در فارکس نیاز به ثبت نام در یک کارگزاری خوب دارید. بعد از اینکه بروکر خود را انتخاب کردید، باید ثبت نام اولیه خود را در آن انجام دهید. معمولا این ثبت نام ها، پیچیده نیستند. شما با وارد کردن مشخصات خود در فرم ثبت نام و آپلود کردن مدارک هویتی، به سرعت و به صورت آنی میتوانید اکانت خود را بسازید. بسته به بروکری که در آن ثبت نام می‌کنید، ارائه مدارک متفاوت است. اما عموما، شما در ابتدای ثبت نام نیازی به ارائه مدارک ندارید.

2

شما باید فقط یک ایمیل و شماره تلفن معتبر که به آن دسترسی داشته باشید را به همراه سایر مشخصات هویتی از جمله نام، نام خانوادگی خود را به همراه یک نام کاربری و رمز عبور، وارد نمایید تا به کابین شخصی خود در آن بروکر دسترسی پیدا کنید. معمولا در زمان فعالیت با حساب دمو در کارگزاری‌ها، نیاز نیست که مدارک احراز هویت را آپلود کنید. اما هر زمان که شما، شروع به کارکردن با حساب ریل می‌کنید، برای واریز و برداشت، باید احتمالا یکی از مدارک هویتی خود را مانند کارت ملی، یا پاسپورت را در سایت آپلود کنید تا هویت شما تایید شود

 

چگونه در بازار فارکس حساب باز کنیم؟

پس از ثبت نام حالا شما امکان این را دارید که حساب معاملاتی خود را ایجاد کنید. اگر فعلا تازه کار هستید، پیشنهاد میکنیم از حسابهای دمو استفاده کنید. حساب دمو درواقع چیزی شبیه به همان حساب اصلی است که فقط پول آن واقعی نیست. تمرین کردن با حساب دمو میتواند شما را برای ورود جدی به بازار آماده کند. بدون اینکه استرس از دست دادن پول خود را داشته باشید. چه در دمو و چه در حساب رئل، هر بروکری انواع مختلفی از حساب را ارائه میدهد. که در ادامه بیشتر با آنها آشنا می شویم:

1-حساب معاملاتی  STANDARD

حساب معاملاتی استاندارد، بیشتر برای معامله‌گران تقریبا تازه کاری است که می‌خواهند به نماد‌های معاملاتی فراوانی دسترسی داشته باشند. اسپرد این حساب مناسب و شناور است.

2-حساب معاملاتی  NANO

اگر سرمایه بسیار کمی دارید یا می‌خواهید سرمایه خیلی کمی در شروع وارد بازار کنید پیشنهاد می‌کنیم، یک حساب نانو ایجاد کنید. شما حتی می‌توانید این حساب را با 1 دلار نیز شارژ کنید.

3-حساب معاملاتی  ECN

معمولا بیشتر افراد حرفه‌ای از جمله اسکالپرها، به دلیل سرعت بالا و اسپردهای پایین سعی می‌کنند از حساب‌های ECN که مستقیم شمارا به سایر معامله‌گران متصل می‌کند، استفاده کنند.

4-حساب معاملاتی  FIX ESPRED

حساب معاملاتی فیکس اسپرد مورد علاقه معامه‌گران سویئنگ و لانگ تریدرهاست که می‌خواهند یک اسپرد ثابت را در معاملات نیم روزی یا بلند مدت‌تر خود تجربه کنند.

پس از انتخاب حساب معاملاتی، سیستم به شما یک یوزرنیم، پسورد و آدرس سرور می‌دهد که باید آن را در متاتریدر یا سی تریدرتان وارد کنید تا بتوانید به بازار متصل شوید.

نکات مهم درباره باز کردن حساب در فارکس

هنگام بازکردن حساب معاملاتی در فارکس باید نکات مهمی را مد نظر بگیرید. حساب فارکس شما مانند حساب بانکی شماست. پس باید به خوبی و با دقت و اطلاعات صحیح پر شود. نباید از اطلاعات غلط استفاده کنید، حتما ایمیل، شماره تلفن و مشخصاتی که فقط مربوط به خودتان است را در فیلدهای آن پر کنید تا بعدها برای برداشت و وریفای کردن آن به مشکل نخورید.

3

کارگزاری ها تحت قوانین سختی هستند پس ممکن است چند بار راستی آزمایی کنند تا مطمئن شوند حساب متعلق به خودتان است. همچنین به هیچ وجه اطلاعات حسابتان را نباید در اختیار کسی دیگر قراردهید. هنگام برداشت پول نیز باید حسابی معرفی کنید که آن هم به نام خودتان است. نباید واریز و برداشت از حسابی به نام شخص دیگری انجام شود. زیرا این خلاف قوانین مالی کارگزاری هاست. به این نکات از همان ابتدای امر توجه کنید تا دچار مشکل نشوید و سرمایه تان حفظ شود.

نتیجه

سوال شما در ابتدای مطلب این بود که چگونه در بازار فارکس ثبت نام کنیم. ما در این مطلب مهم‌ترین نکات ثبت نام در فارکس را برایتان بیان کردیم. برای باز کردن یک حساب معاملاتی در فارکس شما ابتدا باید کمی آموزش دیده باشید. سپس یک بروکر خوب که به کشور شما خدمات ارائه می دهد و پشتیبان فارسی زبان دارد را انتخاب کنید. مطمئن شوید که بروکر با شما تعامل میکند و همچنین آن کارگزاری واقعا یک کارگزاری معتبر است. سپس مدارک اصلی هویتی خود را بار گزاری کرده و وریفای کنید.

بعد از آن میتواند یک یا چند حساب را باز کنید. در باز کردن حساب معاملاتی نیز دقت کافی را داشته باشید تا مناسب با روش معامله شما باشد. تمام نکات امنیتی مربوط به حسابتان را نیز در نظر بگیرید تا هنگام برداشت پولتان به مشکل نخورید. امیدواریم این آموزش بتواند شما را در بازکردن حساب در فارکس کمک کند. موفق باشید.