در دنیای پیشرفته و دیجیتال امروزی که مبنای بسیاری از امورات تجارت و حتی آموزش به بستر فضای مجازی و پلتفرم‌های آن وابسته است، باید در آن هر نوع کسب‌و‌کاری فعالیت گسترده‌ای در سوشال مدیا (Social media) داشته باشد. وب‌سایت از جمله مهم‌ترین و پول‌سازترین بسترها برای کسب‌و‌کارهای مختلف است؛ به شرطی که فرایند طراحی آن و همچنین اصول سئو مربوط به آن به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

طراحی سایت و سئو _ آژانس برندینگ آویده
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

در طی چندین سال اخیر بحث طراحی سایت و همچنین اصول مربوط به SEO به قدری اهمیت پیدا کرده‌اند که امروزه بسیاری از کسب‌و‌کارها برای داشتن عملکردی بی‌نقص و کامل در این مورد از هیچ کاری دریغ نمی‌کنند! چراکه عرصه فعالیت و رقابت در پلتفرم‌ها بزرگی چون گوگل بسیار تنگاتنگ و داغ است.

 

اهمیت طراحی سایت در بازاریابی و فروش

با اختراع تلفن‌های لمسی و هوشمند و همچنین راه‌اندازی پلتفرم‌های مختلف سوشال مدیا حدود 80 درصد از کاربران علاوه بر گذراندن اوقات فراغت خود در این بسترها تعداد زیادی از خریدهای خود را از طریق این بسترها انجام می‌دهند. منظور از طراحی و ساخت یک سایت تکمیل مراحلی است که برای ساخت یک پایگاه اینترنتی به منظور اطلاع‌رسانی، معرفی سازمان و محصولات آن است. باید به این نکته توجه داشت که قدرت یک سایت حرفه‌ای و تمام کمال بسیار بیشتر از رسانه‌های جمعی چون اینستاگرام و... است. البته در کنار طراحی سایت بایستی یک حساب کاربری در یک یا چند مورد از شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی شود تا فرایند بازاریابی آنلاین به تکامل برسد.

طراحی سایت اختصاصی با پنل و داشبور اختصاصی-طراحی سایت آویده

 

مزایای طراحی سایت برای کسب‌و‌کارها

پروسه طراحی و راه‌اندازی سایت بی‌شک مزایای بسیار زیادی برای کسب‌و‌کارها به خصوص سازمان‌های نوپا و تازه وارد دارد. البته برای هر نوع کسب‌و‌کاری با توجه به حوزه فعالیتی آن باید یک وب‌سایتی با امکانات خاص و منحصربه‌فرد طراحی شود. برای مثال آن دسته از کسب‌و‌کارهایی که تنها به فروش محصولات مختلفی می‌پردازند باید یک سایت از نوع فروشگاهی برای خود راه‌اندازی کنند.

اگر یک سایت به صورت کاملا حرفه‌ای و تخصصی طراحی شود می‌تواند هر کسب‌و‌کاری را از عرش به فرش برساند! از جمله سایر مزایای طراحی سایت برای کسب‌و‌کارهای مختلف عبارت‌ است از:

  • بهبود و تقویت برند و برندینگ کسب‌و‌کار
  • معرفی هر چه بهتر و گسترده‌تر خدمات یا محصولات کسب‌و‌کار یا سازمان
  • کسب درآمدهای بسیار بزرگ از گوگل

برای آشنایی هر چه بهتر با قدمت طراحی و ساخت سایت بهتر است به تاریخچه آن اشاره کنیم. پروسه ساخت سایت برای نخستین بار از سال 1991 میلادی آغاز شده و تا به امروز ادامه داشته است. از اولین سایت ساخته شده به منظور ارتباط برای ارسال ایمیل استفاده می‌شد. اما بعد از گذشت مدت‌ها و پیشرفت علم و تکنولوژی المان‌هایی چون گرافیک، تصویرسازی، رنگ‌بندی و محتوانویسی به پایگاه‌های اینترنتی افزوده شده و در نهایت گستره کاربری آن‌ها به طرز چشمگیری افزایش یافت.

2

مراحل طراحی سایت در آژانس دیجیتال برندینگ آویده

آژانس دیجیتال برندینگ آویده بیش از 40 سال است که در حوزه برندینگ و مارکتینگ فعالیت دارد. این موسسه همگام با پیشرفت علم در مبحث بازاریابی و برندینگ توانسته خدمات خود را بهبود بخشد. به گونه‌ای که امروزه در کارنامه دیجیتال مارکتینگ خود بیش از صدها سایت مختلف با بهترین دیزاین و طراحی را دارد. مراحل طراحی سایت در این موسسه به صورت کاملا اصولی و منطبق با آخرین استانداردها صورت می‌گیرد.

مرحله اول

در اولین مرحله از ساخت سایت در آژانس آویده ابتدا با توجه به نیاز مشتری و نوع کاربری آن نمایی کلی از سایت طراحی می‌شود. این نمای کلی شامل نقشه اصلی سایت و تعیین موقعیت و جایگاه آن و سایر عناصر وابسته است. به این مرحله از طراحی و ساخت سایت وایر فریم گفته می‌شود.

مرحله دوم

پس از اینکه کلیه عناصر و المان‌های سایت تعیین شدند حال باید خود سایت طراحی شود. در این مرحله آژانس آویده با بهره‌گیری از متخصصان کاربلد و حرفه‌ای پروسه طراحی سایت را انجام می‌دهد. البته مهم‌ترین مواردی که در این بخش به ان توجه می‌شود بخش رنگ‌بندی، دیزاین و گرافیک سایت است.

مرحله سوم

سومین مرحله از طراحی سایت در آژانس برندینگ آویده کدنویسی و برنامه‌نویسی است. در این بخش از روش‌ها و در واقع تکنیک‌های مختلفی استفاده می‌شود. برای نمونه بنا بر نیاز یا بودجه مشتری از سیستم مدیریت محتوا وردپرس یا طراحی یک فریم ورک اختصاصی برنامه‌نویسی استفاده می‌شود.

مرحله چهارم:راه‌اندازی سایت

آخرین مرحله از ساخت و طراحی سایت راه‌اندازی آن است. پس از اینکه کلیه مراحل مربوط به طراحی سایت اعم از انتخاب قالب، نوع کدنویسی و برنامه‌نویسی، دیزاین و جلوه‌های بصری سایت آماده راه‌اندازی می‌شود. البته باید این نکته را متذکر شد که در این بخش باید یک هاست و نام دامنه مناسب و انحصاری برای سایت تهیه شود تا در نهایت سایت پیکربندی شده و در دسترس عموم قرار گیرد.

خدمات سئو و مشاوره سئو با آویده

سئو و بهینه‌سازی سایت شاه کلید موفقیت در سوشال

هر کسب‌و‌‌کاری پس از راه‌اندازی سایت برای خود باید اصول مربوط به سئو یا همان بهینه‌سازی سایت را به صورت کاملا حرفه‌ای رعایت کند. در واقع حتی اگر سایت شما به بهترین شکل ممکن طراحی شده و اصول سئو در آن به خوبی رعایت نشود نمی‌تواند در بین صدها یا حتی هزاران سایت رقیب خود قد علم کند.

به بیانی واضح‌تر اصول سئو دقیقا چارچوب مقرراتی پلتفرم جهانی گوگل است که برای نظم بخشیدن به سیستم لیست سایت‌های خود تعبیه کرده است. بی‌شک در هزاران سرچی که تا به حال در گوگل انجام داده‌اید حداقل یکبار این پرسش در ذهنتان به وجود آمده است که چگونه برخی از سایت‌ها مانند دیجی کالا در کلمات مختلف در جایگاه اول لیست نتایج جستجو قرار گرفته است؟ پاسخ این سوال دقیقا به چگونگی طراحی سایت و مهم‌تر از همه اصول رعایت شده سئو در سایت بر می‌گردد.

3

قدرتمند شدن در پروسه برندینگ و بازاریابی با بهینه‌سازی سایت

قبل از پرداختن به اهمیت سئو در برندینگ و بازاریابی سازمان‌ها ابتدا باید در مورد خود این پروسه صحبت کنیم. سئو یکی از اصلی‌ترین زیرشاخه‌های دیجیتال مارکتینگ بوده و معیاری بسیار مهم و شاخص براثی رتبه بندی کسب‌و‌کارهای آنلاین در پلتفرم‌های مجازی چون گوگل است. سئو خود شامل سه بخش مهم سئو داخلی  )، سئو خارجی و سئو تکنیکال یا فنی است. هر یک از این بخش‌ها اصول و قواعد خاص خود را دارند که باید در هر نوع سایتی لحاظ شوند.

برای اینکه بتوانید در فرایند برندینگ سازمان خود به نوعی بدرخشید باید بسیاری علاوه بر رعایت بسیاری از اصول مربوط به این مبحث از قواعد مربوط به سئو در سایت خود تبعیت کنید. سئو ابزاری است که با استفاده از آن می‌توان مسیر فروش و برندینگ را برای خود با کمترین هزینه و حتی کمترین دردسر هموار ساخت! اما شرط اصلی تحقق یافتن این رویای بزرگ رعایت دقیق و کامل این اصول در کنار استفاده از برخی تکنیک‌های خارق‌العاده سئو کلاه سفید است. آژانس برندینگ آویده با بهره‌گیری از متخصص‌ترین و حرفه‌ای‌ترین سئوکاران توانسته است در مبحث بهینه‌سازی سایت بسیاری از کسب‌و‌کارها از فرو رفتن در باتلاق عمیق گوگل نجات دهد!

مهم‌ترین مزایای بهینه‌سازی سایت برای کسب‌و‌کارها

بر اساس آخرین اعداد و ارقام حدود بیش از 93 درصد فعالیت‌های آنلاین در بستر موتورهای جستجو انجام می‌شود. این به تنهایی نشان دهنده قدرت بسیار بالای موتورهای جستجو است. به ازار هر یک ثانیه 40 هزار جستجو و 3.5 میلیارد جستجو در طول روز صورت می‌گیرد!