ملیکا شریفی نیا با انتشار عکسی از خود و پسرعمه اش در آسانسور، تولد او را تبریک گفت.

ملیکا شریفی‌نیا و پسر عمه‌اش در آسانسور + عکس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ملیکا شریفی نیا بازیگر جوان و شناخته‌شده کشورمان است. ملیکا شریفی نیا بازیگری خوب است که نقش‌هایش را به بهترین شکل ایفا می‌کند. ملیکا شریفی نیا طرفداران بسیاری دارد.

ملیکا شریفی نیا متولد بیست و یکم آبان ماه ۱۳۶۵ در شهر تهران است. او خانواده هنرمندی دارد مادرش آزیتا حاجیان، پدرش محمدرضا شریفی نیا و خواهر بزرگش مهراوه شریفی نیا از بازیگران مشهور سینما و تلویزیون ایران می‌باشند.

او از سن ۳ سالگی به کمک پدر و مادر بازیگر و مدرس اش وارد حرفه بازیگری شد و در سال ۱۳۷۰ وقتی ۵ ساله بود با بازی در فیلم اویناز وارد سینما شد و تا به امروز در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی ایفای نقش کرده است. او فارغ التحصیل رشته گرافیک است و علاوه بر بازیگری در حرفه گرافیک و عکاسی مشغول به کار است.

ملیکا شریفی نیا علاوه بر بازیگری، هنرآموختهٔ رشتهٔ گرافیک بوده و در زمینه های گرافیک، عکاسی، تصویرسازی کتاب و ساخت آثار حجمی بطور جدی فعالیت می کند.

او بازی در سینما را از سال 1371 با فیلمی به نام «اوینار» به کارگردانی «شهرام اسدی» شروع کرد.  او در فیلم ها و سریال های مختلفی نقش آفرینی کرد اما با ایفای نقش "دریا" در سریال "شمس العماره" به کارگردانی سامان مقدم به موفقیت رسید.

ملیکا شریفی نیا در سی و دومین دوره از جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم اشباح به کارگردانی فریدون جیرانی دیپلم افتخار گرفت.

ملیکا شریفی نیا

ازدواج و طلاق ملیکا شریفی نیا

ملیکا شریفی نیا در ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ وقتی ۱۹ ساله بود با شخصی بنام امیررضا طلاچیان ازدواج می‌کند. امیررضا طلاچیان فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع می‌باشد و به نظر در همین حرفه مشغول به کار است. در هیچ مراسمی عکسی از ملیکا شریفی نیا و همسرش و یا عکس دو نفره در پیج اینستاگرامش مشاهده نمی‌شود.

وی در برنامه دورهمی از طلاق خود پرده برداشت و گفت که در سن پایین علاقه زیادی به تشکیل زندگی داشته و ازدواج اولویت زندگیم بود به همین دلیل در ۱۹ سالگی ازدواج کرم که این ازدواج به طلاق منجر شد و اکنون مجرد هستم.

شریفی نیا ادامه داد: در حال حاضر دغدغه ازدواج ندارم.

از سه سالگی به همراه پدر و مادر وارد دنیای تئاتر و سینمای مبتدی شد، اما اولین بار سال ۱۳۷۰ در ۵ سالگی بود با فیلم اویناز بازی در جلوی دوربین را تجربه کرد

از ۹ سالگی نقاشی را شروع کردم، علاقه به این هنر بصورت ارثی از پدر و دایی و خاله هایم رسیده و تمام کودکی ام در سینما و نقاشی خلاصه می‌شد حالا هم یکی از بزرگترین مشغله کاری من نقاشی است.

ملیکا شریفی نیا

شهرت ملیکا شریفی نیا از تلویزیون

سال ۱۳۷۷ وقتی ۱۲ ساله بود با سریال افسانه پوپک طلایی اولین بار وارد قاب تلویزیون شد تا اینکه سال ۸۲ با فیلم مهمان مامان داریوش مهرجویی به چشم آمد.

ملیکا شریفی نیا بازی در سینما را از سال ۱۳۷۰ با فیلمی به نام «اوینار» به کارگردانی «شهرام اسدی» شروع کرد. او در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی نقش آفرینی کرد، اما با ایفای نقش "دریا" در سریال "شمس العماره" به کارگردانی سامان مقدم به موفقیت رسید. او برای اولین بار در مجموعه آشپزباشی با خواهر بزرگش مهراوه شریفی نیا هم بازی شد. ملیکا شریفی نیا در سی و دومین دوره از جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم اشباح به کارگردانی فریدون جیرانی دیپلم افتخار گرفت.

اما بیشتر شهرت او از سال ۸۸ با سریال شمس العماره به کارگردانی سامان مقدم شروع و با سریال آشپزباشی و نون و ریحون ادامه یافت

ملیکا شریفی نیا در آخرین مصاحبه اش درباره رژیم شدید لاغری اش گفت: شنیده بودم بعد از ۳۰ سالگی، کم کردن وزن کار دشواری است. برای همین در جشن تولد ۲۹ سالگی ام به خودم قول دادم به هر قیمتی که شده وزن کم کنم.

خدا رو شکر در کنار یک مشاور متخصص تغذیه در عرض ۷ ماه تونستم ۲۰ کیلو وزن کنم و حالا هم خیلی خوشحال هستم، چون تونستم خودم را به خودم ثابت کنم.

ملیکا شریفی نیا