عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس تاکید کرد که ایران نباید به درون چاه مذاکرات با آمریکا بیافتد و فرصت ها را از دست بدهد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به ادعای ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه ایران برای کاهش تحریم ها درخواست نداده است تا تجهیزات پزشکی به این کشور ارسال شود، گفت: تلاش یا به قولی چراغ سبز ترامپ برای مذاکره و کاهش تحریم ها در واقع چاهی است که می خواهند به اسم برداشتن تحریم های دارویی ایران را در آن بندازند، چرا که طبق برجام اساس نباید تحریمی اعمال می شد که برای برداشتنش اقدام شود.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: طبق 14 گزارش سازمان بین المللی انرژی اتمی و سازمان ملل،جمهوری اسلامی ایران به برجام عمل کرده است و نباید تحریمی اعمال می شد، این ترامپ بود که زیر میز زد و همه تعهدات را بهم زد، از سوی دیگر طبق پروتکل های بین المللی نباید هیچ کشوری تحریم غذایی و دارویی شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: بنابراین وقتی فردی نه به امضای خودشان اعتقاد دارد، نه به قوانین بین المللی توجه می کند و به راحتی آن را زیر پا می گذارد، نباید با آن مذاکره کرد چرا که این مذاکهر در واقع نقشه ای است تا ایران در لوپ مذاکرات قرار گیرد و اقتصاد کشور زمین گیر شود.

تحریم دارویی

 

وی تصریح کرد: در دوران برجام اقتصاد کشور شرطی شده بود و این روند فرسایشی دامی بود که به بهانه برجام برای ایران پهن شده بود بنابراین نباید با مذاکره دیگری مجدد اقتصاد را شرطی کرد.

ابوترابی درادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به پشت پرده مذاکرات هسته ای، بیان داشت: در زمان توافق هسته ای کشورهای اروپایی پشت پرده با آمریکایی ها هماهنگ بودن تا زمان و فرصت از ایران گرفته شود و با امروز و فردا کردن باعث شدند انگیزه جوانان برای رشد و توسعه کشور از بین برود.

این نماینده مجلس بیان کرد: مذاکره دارویی با ترامپ در واقع اینستکس آمریکایی است که تنها هدفشان وقت تلف کردن است، نباید فراموش کرد که پیشرفت هر کشوری در گرو جمعیت جوان آن است و طبق پیش بینی ها ایران تا 2014 شاهد جمعیت جوان است و پس از آن به دوران کهنسالی می رود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها عنوان کرد: کشورهای پیشرفته  در دوران جوانی جمعیت توانستند زیرساخت ها را فراهم کنند، اما کشورهای غربی با بیان مذاکرات و گرفتن فرصت از ایران، در تلاشند ما فرصت جوانی جمعیت را از دست بدهیم و هر چه زودتر به سراشیبی کهنسالی برسیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا گفت که ایران درخواستی برای کاهش تحریم‌ها نداشته تا اجازه داده شود تجهیزات پزشکی به این کشور برود./