حوادث رکنا: ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی مازندران ۹ حفار غیر مجاز آثار تاریخی فرهنگی را در گلوگاه دستگیر کردند.

بازداشت 9 مرد که در مازندران به دنبال گنج تاریخی بودند + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

  به گزارش رکنا؛ فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: بنا بر گزارش پایگاه یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان گلوگاه مبنی بر خبر واصله از سوی میراث بانان افتخاری مبنی بر حفاری و نگهداری فلزیاب، بلافاصله ماموران یگان حفاظت به‌همراه عوامل انتظامی با دستورقضایی، توانستند در ۴ عملیات ۴ دستگاه فلزیاب به‌همراه لوپ و متعلقات کشف و ضبط کنند.

محمدرضا کردان افزود: در این رابطه ۹ حفار غیر مجاز با هویت معلوم دستگیر شد و پرونده به‌منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح قضایی شد.

او گفت: طبق قانون، ساخت، خریدوفروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی کشور است.

کردان افزود: اگر استفاده از دستگاه فلزیاب به‌منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، برخورد قانونی به عمل خواهد آمد و متخلفان به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از تمامی مردم استان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با ستاد خبری یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با شماره تماس ۰۱۱۳۳۳۹۱۰۰۷ در میان بگذارند.