ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس مشترکات زیادی دارند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایران و کشور های حاشیه خلیج فارس مشترکات زیادی برای توسعه روابط دوجانبه و چندجانبه دارند.
علی نجفی خوشرودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت تصریح کرد:ایران همواره دست دوستی به سمت کشور های منطقه دراز کرده است و بر اساس راهبرد خود در حوزه سیاست خارجی مبنی بر توسعه روابط با کشور های مختلف عمل نموده است.
وی افزود: پیام توسعه روابط به شورای همکاری خلیج فارس یکی از ابتکارات جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی است که در گذشته نیز موارد مشابهی داشته و به روش های مختلف پیام همکاری و دوستی را به کشور های عربی و منطقه رسانده است.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدواریم کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس به ویژه عربستان از این فرصت ایجاد شده استفاده کنند و اختلافات را برای امنیت و آرامش منطقه کنار بگذارند،ایران و عربستان در مقاطعی همکاری های خوبی داشتند و تا انعقاد پیمان امنیتی نیز پیش رفتند.
وی در پایان گفت: جذابیت ابتکار ایران است که با وجود مواضع شورای همکاری خلیج فارس در سالهای اخیر برمسیر دوستی و کنار گذاشتن اختلافات حرکت کرده و این پیام را به افکار عمومی منطقه و جهان می رساند که جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال صلح و آرامش در منطقه خلیج فارس است و کشور های خارج از منطقه توان درک این واقعیت را ندارند.