انشاء در مورد فواید کتاب و کتابخوانی – چرا باید کتاب بخوانیم؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

در این نوشته چند انشاء در مورد فواید کتاب و کتابخوانی را برای شما آماده کرده ایم، هدف از این انشاء ها این است تا دانش آموزان و افراد با فواید کتاب خواندن آشنا شوند و بدانند چرا باید کتاب بخوانیم؟

انشاء فواید کتاب و کتابخوانی برای دانش آموز ابتدایی

من همیشه بعد از انجام دادن تکالیف خود سعی میکنم کتاب های مختلفی مثل کتاب های داستان را هم بخوانم. مادرم در من را برای این کار تشویق می کند و می گوید با خواندن کتاب های دیگر در کنار کتاب های درسی ات علاوه بر اینکه سرگرم می شوی چیزهای جدیدی یاد میگیری که هم در درس و هم در زندگی به تو کمک می کند.

اوایل خیلی حرف مادرم را متوجه نمیشدم که چطور یک کتاب داستان به من در درس و زندگی ام کمک می کند تا اینکه یک روز با خواندن یک کتاب با کلماتی رو به رو شدم که معنی آن را نمیدانستم، و از مادرم خواستم تا معنی آن ها را برایم بگوید مادرم بعد از اینکه معنی کلمات را به من گفت به این اشاره کرد خواندن کتاب اینگونه باعث یادگیری چیزهایی جدیدی می شود و بعدا تو کلماتی را میدانی که دیگر دوستانت که اهل مطالعه نیستند معنی آن را نمی دانند.

یا در کتاب های دیگر با واقایعی در داستان ها آشنا شدم که به من کمک کرد در زمینه های مختلف مثل مهربانی کردن، احترام به دیگران، تلاش کردن برای رسیدن به آینده بهتر و... بهتر بتوانم تصمیم بگیرم.

البته مادرم همیشه می گوید باید با توجه به سن خودت کتابی را انتخاب کنی که مناسب تو باشد تا بتوانی مطالب آن را درست درک کنی و به اشتباه نیفتی.

انشاء در مورد فواید کتاب و کتابخوانی برای دانش آموزان راهنمایی (پایه هفتم، هشتم، نهم)

من همیشه اعتقاد داشتم که به جای صرف وقت جهت کتاب خواندن می توانم در اینترنت و شبکه های اجتماعی به محتوای بیشتری دسترسی داشته باشم و چیزهای زیادی یاد بگیرم. تا اینکه یک روز یکی از دوستانم به من یک کتاب را هدیه داد اما من چندان تمایلی به مطالعه آن نداشتم.

اما یک روز برق شهر برای چند ساعتی قطع شده بود و شارژ موبایلم تمام شده بود هیچ سرگرمی نداشتم و تنها برای گذران وقت به سراغ کتابی که هدیه گرفته بودم رفتم. کتاب را باز کردم و چند صفحه از آن را خواندم زمانی که به خودم آمدم دیدم 53 صفحه از کتاب را خوانده ام، آن قدر محو و غرق در محتوای کتاب شده ام که خیلی وقت است برق وصل شده است و من حتی به موبایلم فکر نکرده ام.

آنجا بود که فهمیدم همه این مدت در اشتباه بودم و دیدگاهی خلاف واقعیت نسبت به کتاب داشته ام، پس از آن بیشتر زمان آزادم را به جای گشت و گذار در اینترنت و فضای مجازی به کتاب خواندن اختصاص دادم، یکی از مواردی که در این مدت متوجه آن شدم این بود که محتوای یک کتاب در زمینه مختص به خود بسیار با کیفیت می باشد اما در فضای مجازی ممکن است یک محتوای آموزشی با کیفیت را ببینی و پس از آن با پیشنهادات دیگر محتوای خارج از بحث رو به رو شوی و به سمت آن ها بروی.

حالا با توجه به تجربه ای که در این مدت به دست آورده ام می دانم به غیر از کتاب های درسی و کتاب های کمک درسی دیگر کتاب ها در زمینه های مختلف هم می توانند به من کمک کنند تا دانش خود را افزایش دهم.

در آخر می خواهم چند جمله در وصف کتاب شما را مهمان کنم:

صفحات کتاب مانند یک پل به گذشته و آینده می باشند.

کتاب یک یار همیشگی است که هیچگاه تو را دلتنگ و تنها نمی گذارد.

مطالعه و خواندن یک کتاب سفری است به هرکجا که نمی توانی بروی، با دل خود در دل سفرهای شگفت انگیز قدم بگذار و لذت ببر.

کتاب دوست تو است، یک دوست ساکت و آرام که در گوشه ای منتظر است تا تو به او سر بزنی و بهترین چیزها را به تو بیاموزد.

کتاب ای یار مهربان من....

سخن پایانی در مورد کتاب

در این نوشته چندین انشاء در مورد فواید کتاب و اینکه چرا باید کتاب بخوانیم را برای شما قرار داده بودیم، این انشاء ها برای درک بهتر اهمیت بحث کتاب و کتابخوانی است چرا که کتاب اهمیت زیادی در زندگی افراد دارد، مثلا یک فرد دانشجو برای یادگیری بهتر دروس خود باید با خرید کتاب دانشگاهی و مطالعه آن ها درس ها را بهتر درک کند و زودتر روند یادگیری را به شکل اصولی طی کند.

امیدواریم هم از این لیست انشاء ها استفاده کنید و نمره خوبی در درس انشاء کسب کنید و هم این مطالب باعث تشویق شما و دوستانتان به کتاب خوانی و مطالعه شود تا پیشرفت بهتر و بیشتری در زندگی و کارتان داشته باشید.

شما هم می توانید نظرات خود را در ارتباط با این مطلب با ما درمیان بگذارید، همچنین می توانید لیستی از کتاب های مورد علاقه خود را نیز برای دیگر بازدیدکنندگان معرفی کنید.