پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آموزش زبان انگلیسی

 

  1. "من انگلیسی می دانم، اما نمی توانم روان صحبت کنم."
  2. من می توانم انگلیسی بنویسم، اما نمی توانم روان صحبت کنم.
  3. چرا بسیاری از کسانی که می توانند به راحتی بخوانند، بنویسند، و گوش دهند، در حین صحبت کردن دچار مشکل می شوند؟
  4. زیرا صحبت کردن مهارتی است که اساساً با خواندن، نوشتن یا گوش دادن متفاوت است.

بنابراین، اگر در حال خواندن و گوش دادن بوده اید اما صحبت نمی کنید در صحبت کردن دچار مشکل خواهید شد.

مثال 1

من فردی را می شناسم (در واقع تعداد کمی) که می تواند هر مجله، روزنامه یا مقاله وب را به زبان انگلیسی بخواند  و مهمتر اینکه آن را بفهمد. او همچنین می تواند به راحتی برنامه های تلویزیونی را به زبان انگلیسی دنبال کند.

اما، حدس بزنید، وقتی به زبان انگلیسی صحبت می‌کند، چه اتفاقی می افتد؟

برای شما این موضوع آشنا به نظر می رسد؟

شخصی که در بالا به او اشاره کردم در شهری در هند زندگی می کند که نه حرفه او نیاز به صحبت به زبان انگلیسی دارد و نه مردم اطراف در زندگی روزمره خود به این زبان ارتباط برقرار می کنند. در نتیجه، او به سختی صحبت کردن به زبان انگلیسی را تمرین کرده است.

مثال 2

برای مثال دیگری که ممکن است بتوانید با آن ارتباط برقرار کنید، من با فردی با مدرک کارشناسی ارشد در زبان انگلیسی آشنا شدم که در زبان انگلیسی گفتاری متوسط ​​بود.

از آنجایی که چنین مدارک و نمرات بالایی در آزمون های آکادمیک عمدتاً بر اساس عملکرد مبتنی بر خواندن و نوشتن اعطا می شود، ارتباط کمی با تسلط به زبان انگلیسی گفتاری دارند. در مدارس و کالج ها، زبان انگلیسی به عنوان یک موضوع تدریس می شود و نه به عنوان یک مهارت.

بدون هیچ مقدمه ای، در اینجا چهار دلیل وجود دارد که چرا می توانید انگلیسی بخوانید، بنویسید و گوش دهید، اما صحبت نکنید:

برای شروع آموزش زبان انگلیسی به صورت رایگان به سایت میرا عراقی مرجعه نمایید.

1. شما این امتیاز را ندارید که در حین صحبت کردن بایستید و فکر کنید

می‌توانید هنگام مطالعه کتابی را کنار بگذارید و اگر چیزی را متوجه نشدید، مدتی فکر کنید. در حین نوشتن نیز، می توانید کمی استراحت کنید و برای تجدید نظر در کار خود برگردید.

اما در حین صحبت چنین امتیازی ندارید. شما باید در پرواز صحبت کنید. هنگام صحبت کردن فکر کنید بدون مکث طولانی این یک مهارت کاملاً متفاوت است که البته می توانید از طریق صحبت کردن بیشتر یاد بگیرید.

2. گفتار انگلیسی مستلزم عادت کردن به انواع صداها و عبارات است

اکثر سخنرانان غیر بومی، حتی آنهایی که مسلط هستند، با تلفظ حداقل تعداد کمی از موارد بالا مشکل دارند. (آنها را تلفظ کنید و سپس یک منبع آنلاین را بررسی کنید تا مشکل تلفظی خودتان را بیابید )

هنگامی که ما در تلاش برای یادگیری کلمات خارجی جدید هستیم، با صداهایی روبرو می شویم که ممکن است مطلقاً هیچ نمایش عصبی برای آنها نداشته باشیم. دانش آموزی که سعی در یادگیری یک زبان خارجی دارد ممکن است ساختارهای عصبی از قبل موجود کمی داشته باشد تا بتواند کلمات را به خاطر بسپارد.

شما باید این صداها را یاد بگیرید.

لطفا توجه داشته باشید، این مثال، بر خلاف مثال اول، هیچ ارتباطی با صداهای مرتبط با کلمات ندارد. در اینجا، این در مورد عادت به گفتن یک رشته نسبتا طولانی از کلمات با یک ترتیب خاص است، که می تواند از طریق چند بار تمرین آن در گفتار ایجاد شود. با این حال، وقتی این اصطلاحات را مثلاً در یک کتاب می‌خوانید، به اشتباه مطمئن می‌شوید که می‌توانید در اولین بار بدون دردسر از آنها در گفتار استفاده کنید.

این روش دیگری است که مهارت های گفتاری می تواند بسیار متفاوت از سه مهارت دیگر باشد.

3. بدون تمرین صحبت کردن، ریتم، ویژگی‌های گفتاری انگلیسی را ندارید

دو نفر ممکن است انگلیسی "درست" صحبت کنند، اما ممکن است یکی به طور قابل توجهی بهتر از دیگری باشد. انگلیسی و در این مورد هر زبانی دارای ریتم، جریانی است که می تواند تنها از طریق تمرین به دست آید.

برای افراد ناآشنا به زبان انگلیسی ، لحن عبارت است از بالا و پایین رفتن صدا هنگام صحبت کردن. در حالی که تلفظ بر صدای کلمات تمرکز دارد، لحن بر کل جمله تمرکز دارد.

از آنجایی که انگلیسی یک زبان آوایی نیست (به این معنی که شما لزوماً به روشی که کلمات نوشته می‌شوند تلفظ نمی‌شوند)، تلفظ می‌تواند یک چالش به‌ویژه برای مبتدیان باشد. به عنوان مثال، قرمز، head و said به یک شکل تلفظ می‌شوند، اگرچه املای آنها متفاوت است. Cut و put به طور متفاوتی تلفظ می شوند، اگرچه به یک شکل نوشته می شوند.

علاوه بر این، انگلیسی گفتاری سخت تر از انگلیسی نوشتاری است.

به عنوان مثال، شما می توانید صحبت کنید:

«?What’re you up to mate today evening» [کمتر رسمی]

اما بنویس:

«?What are you doing today evening» [رسمی‌تر]

شکستن قواعد دستور زبان نیز در انگلیسی گفتاری غیر معمول نیست.

شما فقط با خواندن یا گوش دادن نمی توانید این ویژگی های انگلیسی گفتاری را درک کنید.

4. صحبت کردن یک فعالیت انفرادی نیست

صحبت کردن، برخلاف خواندن و شنیدن، یک فعالیت انفرادی نیست. این شامل دیگران می شود، که منجر به دو اثر متمایز می شود، که فقط برای صحبت کردن منحصر به فرد است

اگرچه توانایی شما در صحبت کردن به زبان انگلیسی یکسان است، از صحبت کردن با برخی عصبی می شوید و در صحبت کردن با دیگران آرام می مانید. این اثر تعاملی است: نحوه صحبت شما تحت تأثیر کسی است که صحبت می کنید. نمونه ای از این حملات عصبی است که برخی هنگام صحبت در یک جلسه یا یک گروه کوچک دچار آن می شوند.

بنابراین، تأثیرات متقابل و مخاطب، صحبت کردن را پیچیده تر می کند.

بسیاری از مکالمات انگلیسی در حضور دیگران، به خصوص زمانی که محیط رسمی است و/یا حداقل تعداد کمی از افراد دیگر حضور دارند، به دلیل عدم اعتماد به نفس، دچار تزلزل می شوند. آیا هنگام خواندن، نوشتن، یا گوش دادن، حتی اگر دیگران حضور داشته باشند، اعتماد به نفس ندارید؟

از آنجایی که دیگران نیز در این امر دخیل هستند، اثربخشی شما به عنوان یک گوینده نیز به عواملی مانند میزان خوب گوش دادن به دیگران، درک نشانه های غیرکلامی و راحتی شما یا عدم توانایی در صحبت کردن در یک گروه بستگی دارد.

 

جمع بندی و نتیجه گیری

بسیاری فکر می کنند که می توانند انگلیسی صحبت کنند زیرا می توانند بخوانند، بنویسند و گوش دهند. با این حال، مکالمه انگلیسی به خودی خود یک مهارت است و بنابراین نیاز به تمرین زیادی در صحبت کردن دارد.

به همین دلیل است که حتی اگر بهترین واژگان دنیا را داشته باشید، ممکن است خوب صحبت نکنید. به همین دلیل است که حتی اگر بهترین درک را در خواندن و گوش دادن داشته باشید، ممکن است خوب صحبت نکنید. به همین دلیل است که حتی اگر درست ترین جملات را از نظر گرامری بنویسید، ممکن است خوب صحبت نکنید. به همین دلیل است که حتی اگر بالاترین نمره را در مقاله زبان انگلیسی در مدرسه کسب کرده باشید، ممکن است خوب صحبت نکنید.

راه حل: بیشتر صحبت کنید. شما اشتباه خواهید کرد، اما این خوب است.

منبع : خبر آنلاین