نوسانات قیمت میلگرد ابهر حاکی از چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

میلگرد ابهر یکی از محصولاتی است که توسط کارخانه میلگرد ابهر تولید می‌شود. میلگرد ابهر به دلیل نزدیکی کارخانه آن به شهرهای مرکزی کشور اهمیت بسیار بالایی بین فعالان صنعت ساختمان دارد. به همین خاطر این کارخانه حجم قابل توجهی از میلگرد موردنیاز این استان‌ها را تامین می‌کند. این نوع میلگرد را تحت عنوان میلگرد سیادن ابهر نیز می‌شناسند و مهم‌ترین محصولی است که در کارخانه میلگرد ابهر تولید می‌شود.

خیلی از کارشناسان، میلگرد ابهر را یکی از با کیفیت‌ترین انواع میلگرد موجود در بازار می‌دانند و ترجیح می‌دهند که از این نوع میلگرد در ساختمان‌های خودشان استفاده کنند. با مقایسه قیمت میلگرد ابهر با محصولات دیگر کارخانه‌ها نیز می‌توان متوجه شد که قیمت این محصول کاملا رقابتی است و به همین خاطر طرفداران زیادی هم در بین خریداران دارد.

محصولات کارخانه میلگرد ابهر در دو گرید A2 و A3 به صورت شاخه‌ای به بازار عرضه می شوند. شما می‌توانید نوع A2 را در سایزهای ۸ تا ۱۲ و نوع A3 را در سایزهای ۱۰ تا ۲۸ خریداری کنید.

نوسانات قیمت میلگرد ابهر به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت میلگرد ابهر نیز مانند دیگر مقاطع فولادی، براساس نرخ ارز و همینطور قیمت روز آهن تعیین می‌شود. نوسانات نرخ این محصول نیز با توجه به عوامل متعددی مثل قیمت جهانی فولاد، میزان عرضه‌و‌تقاضا، قیمت مواد اولیه، سیاست‌های صادراتی و... تعیین می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا دلایل نوسان قیمت میلگرد ابهر را بررسی کنیم:

2

به صورت کلی در صنعت فولاد عوامل متعددی وجود دارند که می‌توانند روی قیمت نهایی محصول تاثیر بگذارند. محصولات کارخانه میلگرد ابهر نیز از این قاعده مستثنی نیستند و قیمت آن‌ها تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد؛ مهم‌ترین دلایل نوسان قیمت میلگرد ابهر را می‌توان موارد زیر دانست:

  • قیمت جهانی فولاد

یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده نرخ محصولات فولادی، قیمت جهانی فولاد است. از آنجایی که ایران یکی از کشورهای صادرکننده محصولات فولادی محسوب می‌شود، قیمت جهانی این محصول بر قیمت آن در داخل کشور نیز تاثیر دارد. در صورتی که قیمت‌های جهانی افزایش پیدا کند، علاوه بر اینکه قیمت شمش فولاد را افزایش می‌دهد، علاقه تولیدکننده‌ها به صادرات نیز افزایش پیدا خواهد کرد که باعث به هم خوردن توازن عرضه‌و‌تقاضا می‌شود.

  • عرضه‌ و‌ تقاضا

عامل تعیین‌کننده بعدی در قیمت مقاطع فولادی، عرضه‌وتقاضا است. در فصل‌های گرم سال که معمولا صنعت ساختمان رونق بیشتری می‌گیرد، تقاضا برای محصولات فولادی نیز افزایش پیدا می‌کند و افراد بیشتری به دنبال خرید میلگرد ابهر یا محصولات دیگر خواهند بود، همین موضوع باعث افزایش قیمت این محصول خواهد شد. در سمت مقابل، در فصل‌های سرد سال که ساخت‌وساز زیادی وجود ندارد و یا زمان‌هایی که تولید بیشتر از تقاضاست، بازار اشباع خواهد شد و تولید‌کننده‌ها مجبور می‌شوند که قیمت محصولات خودشان را کاهش دهند؛ از همین روی می‌توان یکی از دلایل نوسان قیمت میلگرد ابهر را بر هم خوردن توازن بین عرضه‌و‌تقاضا دانست.

  • نرخ ارز

قیمت فولاد در بازارهای جهانی برحسب دلار اعلام می‌شود و به همین خاطر قیمت ارز یکی از عوامل تعیین‌کننده قیمت نهایی میلگرد ابهر محسوب می‌شود. در صورتی که دلار نوسانات قابل توجهی داشته‌باشد، قیمت میلگرد ابهر نیز به طبع آن دچار نوسان خواهد شد؛ همچنین با توجه به صادرکننده بودن کشور ایران، با کاهش قیمت دلار، تقاضا برای محصولات بازار ایران افزایش خواهد یافت که ممکن است توازن بین عرضه‌و‌تقاضا را بهم بزند و باعث نوسان در قیمت میلگرد ابهر شود.

  • هزینه ‌های حمل ‌و ‌نقل میلگرد

از زمان استخراج سنگ آهن تا ارسال میلگرد به محل پروژه، به وسایل حمل‌و‌نقل نیاز است. در صورتی که عوامل بیرونی مثل قیمت ارز یا هزینه‌های سوخت باعث افزایش یا کاهش هزینه‌های حمل‌و‌نقل شوند، قیمت نهایی محصولات فولادی نیز دستخوش تغییر خواهد شد؛ برای مثال افزایش قیمت نفت باعث می‌شود که هزینه‌های حمل‌ونقل جاده‌ای و دریایی افزایش پیدا کند که تاثیر آن در قیمت نهایی میلگرد قابل رویت است.

نوسانات قیمت میلگرد ابهر چه تاثیری در نوسان قیمت ساختمان دارد؟

در صنعت ساختمان از مقاطع فولادی مختلفی استفاده می‌شود که میلگرد هم یکی از آنها است. از آنجایی که میلگرد ابهر بخش زیادی از بازار میلگرد استان‌های مرکزی کشور را تشکیل می‌دهد، هرگونه نوسان در قیمت این محصول می‌تواند باعث تغییر قیمت نهایی ساختمان شود؛ به همین خاطر باید نوسانات قیمت این نوع میلگرد را در زمان محاسبه هزینه‌های ساختمان جدی بگیرید.

3

از آنجایی که میلگرد کاربرد بسیار زیادی در قسمت‌های مختلف ساختمان دارد، قیمت آن یکی از عوامل تاثیرگذار در تعیین ارزش ریالی تمام‌شده ساختمان به‌حساب می‌آید. بخش زیادی از هزینه‌های مربوط به ساختمان‌سازی صرف خرید مقاطع فولادی مثل میلگرد می‌شود و کوچک‌ترین تغییر در قیمت این محصولات می‌تواند هزینه‌های ساخت‌و‌ساز را به شکل چشمگیری دچار نوسان کند و حتی بحران‌هایی را در این زمینه رقم بزند.

خرید میلگرد ابهر از اصفهان آهن

در صورتی که قصد خرید میلگرد ابهر را دارید، می‌توانید از کارشناسان اصفهان آهن کمک بگیرید. این وبسایت علاوه بر اینکه قیمت انواع سایزهای این نوع میلگرد را به صورت لحظه‌ای نمایش می‌دهد، امکان انجام مشاوره رایگان را نیز برای شما فراهم کرده است. شما می‌توانید از طریق روش‌های ارتباطی مختلفی که روی سایت برای شما فراهم کرده‌اند، با کارشناسان صحبت کرده و مناسب‌ترین گزینه را برحسب نیاز خودتان خریداری کنید؛ به این ترتیب خریدی امن و راحت خواهید داشت و مطمئن خواهید بود محصولی که خریداری کرده‌اید، دقیقا چیزی است که به آن نیاز دارید.