مقایسه گوشی سامسونگ A32 و شیائومی رد می نوت 11 پرو
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

در شرایط کنونی بازار، انتخاب و خرید گوشی مناسب که بتواند پاسخگوی نیازهای شما باشد، کار بسیار دشواری است. شیائومی و سامسونگ دو برند فعال در زمینه تولید گوشی هستند که رقابت تنگاتنگی با یکدیگر در بازار ایران دارند. این برندها موفق به محصولات باکیفیتی شده‌اند که همه آنها طرف‌داران بسیار زیاد دارند. در ادامه قصد داریم تا به مقایسه دو محصول میان‌رده از این دو برند بپردازیم.

طراحی ظاهری

در اولین قسمت، طراحی ظاهری این محصولات را مورد بررسی قرار می‌دهیم. محصول سامسونگ با وزنی معادل 184 گرم و محصول بزند شیائومی با 207 گرم به بازار ارائه شدند. پنل پشتی گوشی سامسونگ از پلاستیک ساخته شده در حالی که این پنل در گوشی شیائومی ردمی نوت 11 پرو، از شیشه است. پنل چلویی هر دوی این محصولات از گوریلا گلس 5 بوده و کیفیت مشابهی دارند. مدل سامسونگ A32 در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و بنفش به بازار ارائه شده؛ اما مدل شیائومی به‌جای سفید رنگ سبز را دارد.

سنسور اثر انگشت گوشی شیائومی مانند سایر میان‌رده‌های موجود در بازار، در لبه کناری آن تعبیه شده، در حالی که سامسونگ سنسور اثر انگشت این محصول خود را در زیر نمایشگر قرار داده است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای این گوشی سامسونگ از گلس‌های خیلی ضخیم استفاده نکنید. پاسخ‌دهی هر دو سنسور سریع بوده و می‌توانند به‌سرعت قفل نمایشگر را باز کنند.

نمایشگر

سامسونگ برای نمایشگر این گوشی از مدل سوپرامولد و شیائومی از مدل امولد استفاده کرده است. نرخ نوسازی سامسونگ 90 و شیائومی 120 هرتز است. رزولوشن هر دو محصول برابر بوده و معادل 1080 در 2400 پیکسل است که می‌تواند تصاویر خوبی را به نمایش بگذارد. تنها تفاوت آنها در این زمینه مربوط به پوشش گوریلا گلس است که در سامسونگ از گوریلا گلس 5 و در شیائومی از گوریلا گلس 3 استفاده شده است.

 

حافظه و رم

سامسونگ گلکسی A32 در ظرفیت 128 گیگابایت حافظه داخلی و رم 8، 6 و 4  گیگابایت ارائه شده است.که این گوشی را میتوان در ترکیب حافظه و رم زیر خریداری نمود:

سامسونگ گلکسی A32 ظرفیت 128 رم 4

سامسونگ گلکسی A32 ظرفیت 128 رم 6

سامسونگ گلکسی A32 ظرفیت 128 رم 8

Redmi Note 11 Pro در ظرفیت های 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی و رم 6 و 8 گیگابایت ارائه شده است. که این گوشی را میتوان در ترکیب حافظه و رم زیر  از گوشی شاپ خریداری نمود:

ردمی نوت 11 پرو حافظه  128 رم 6

ردمی نوت 11 پرو حافظه  128 رم 8

ردمی نوت 11 پرو حافظه  256 رم 6

ردمی نوت 11 پرو حافظه  256 رم 8

11

 

 

 

سخت‌افزار

بدون شک یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های گوشی که حتما قبل از خرید باید مورد بررسی قرار دهید، مربوط به تراشه و سخت‌افزار آن است. درواقع با بررسی همین بخش شما می‌توانید اطلاعات لازم را در رابطه با نحوه عملکرد گوشی و همچنین به اجرا درآوردن برنامه‌های مختلف، به دست آورید. تراشه به‌کاررفته در گوشی سامسونگ A32، یک تراشه تایوانی مدیاتک از مدل Helio G80 است؛ در صورتی که در مدل شیائومی ردمی نوت 11 پرو، یک تراشه آمریکایی اسپندراگون 680 به کار رفته است. این تراشه آمریکایی فناوری امروزی‌تری داشته و می‌تواند عملکرد بهینه‌تری در زمینه مصرف باتری داشته باشد. همچنین به صورت کلی 20 درصد از تراشه مدل دیگری قدرتمندتر است. همین موضوع می‌تواند عامل اصلی اختلاف قیمت گوشی شیائومی با این مدل سامسونگ باشد.

دوربین

یکی دیگر از بخش‌های مهم گوشی که حتما باید مورد بررسی قرار بگیرد، دوربین آن است. برای بسیاری از افراد کیفیت دوربین گوشی و قدرت آن، اولویت اول محسوب می‌شود. سامسونگ از یک لنز اصلی 64 مگا پیکسلی در پکیج دوربین خود استفاده کرده، در حالی که یک لنز 108 مگا پیکسلی در گوشی شیائومی ردمی نوت 11 پرو وجود دارد. لنز اولترا واید 8 مگا پیکسلی نیز دومین لنز در پکیج دوربین هر دو مدل محسوب می‌شود که در مدل سامسونگ پوشش 123 و در شیائومی پوشش 120 درجه‌ای دارد.

در تکمیل ماژول دوربین‌ها، سامسونگ یک لنز ماکرو 5 مگا پیکسلی و شیائومی یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی دارند. در گوشی سامسونگ یک لنز تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی نیز وجود دارد که در مدل شیائومی هیچ خبری از این مدل لنز وجود دارد. در کیفیت فیلم‌برداری، شیائومی ردمی نوت 11، عملکرد به مراتب بهتری نسبت به سامسونگ A32 دارد؛ چراکه امکان فیلم‌برداری با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر  ثانیه و همچنین 1080 و نرخ 30 یا 60 فریم بر ثانیه با دوربین مدل شیائومی وجود دارد. در حالی که در محصول سامسونگ شما با محدودیت بسیار بیشتری رو به رو هستید و تنها امکان فیلم‌برداری با کیفیت 1080 و نرم 30 فریم بر ثانیه وجود دارد.

در بررسی دوربین سلفی این محصولات متوجه می‌شویم که در مدل سامسونگ یک لنز 20 مگاپیکسلی وجود دارد که قابلیت فیلم‌برداری سلفی در کیفیت 1080 با نرخ 30 فریم بر ثانیه را دارد. در مدل شیائومی نیز شاهد یک لنز 16 مگا پیکسلی هستیم که توانایی فیلم‌برداری با کیفیت 1080 و نرخ 30 فریم بر ثانیه است. هر دو دوربین سلفی می‌توانند نیاز شما را در عکاسی و فیلم‌برداری به‌صورت سلفی برآورده کنند و از کیفیت قابل قبلی برخوردار هستند.

بررسی صدا و اسپیکر

نوع اسپیکر و کیفیت صدا نیز از دیگر مقایسه‌هایی است که میان دو گوشی باید انجام شود. در ساخت گوشی شیائومی ردمی نوت 11 پرو، از یک اسپیکر استریو دوگانه استفاده شده که کیفیت صوت نسبتا بالایی داشته و برای این محصول میان‌رده و این قیمت گوشی شیائومی، یک انتخاب بسیار خوب محسوب می‌شود. در طراحی و ساخت محصول سامسونگ نیز یک اسپیکر مونو به‌کاررفته است. هر دو محصول دارای جک 3.5 میلیمتری برای هدفون هستند که این یک خبر خوب برای افرادی است که معمولا از هدفون و هندزفری استفاده می‌کنند.

باتری و شارژ

آخرین موضوعی که بین این دو محصول مقایسه می‌کنیم، مربوط به باتری و شارژ آنهاست. محصول سامسونگ از یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 5000 میلی آمپرساعت برخوردار است. درحالی‌که در مدل شیائومی یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5160 میلی‌آمپر ساعت نصب شده است. باتری سامسونگ توانایی پشتیبانی از حداکثر 15 وات توان شارژ را دارد؛ اما مدل شیائومی می‌تواند تا 67 وات را پشتیبانی کند. ازاین‌رو می‌توان نتیجه گرفت که سرعت شارژشدن محصول شیائومی به‌مراتب بیشتر از مدل سامسونگ است و تنها در 43 دقیقا، فول‌شارژ می‌شود.

هیچ‌کدام از این دو محصول توانایی پشتیبانی از شارژر بی‌سیم را ندارند. آداپتور موردنیاز هرکدام نیز در بسته‌بندی آنها موجود است و از این طریق شما می‌توانید به‌راحتی شارژ اولیه محصول خریداری شده را انجام دهید.

جمع‌بندی

در قسمت‌های قبلی به‌صورت کامل و از جهات مختلف، به بررسی گوشی سامسونگ A32 و همچنین شیائومی ردمی نوت 11 پرداختیم. تمام ویژگی‌های مربوط به طراحی ظاهری، سخت‌افزار، صفحه نمایش، باتری، حافظه و دوربین را به‌صورت کامل بررسی کرده و ویژگی‌های هر یک را بیان کردیم. لازم به ذکر است که قیمت گوشی شیائومی در این مدل در رنج بالاتری قرار دارد؛ اما به‌صورت کلی، هر دوی آنها را می‌توان در دسته محصولات میان‌رده موجود در بازار در نظر گرفت. با توجه به مطالب ارائه شده در قسمت بالا، شما می‌توانید بسته به علایق، نیاز و همچنین کاربردهایی که مدنظر دارید، مدل دلخواه و مناسب خود را انتخاب کنید.